Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Steven

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Steven »

Patrick schreef:Bij ons enkel als er iemand met een kroontje op stap gaat met de trein :P
tja enig verschil is op te merken, bij NS is dit verplicht als werkkledij en dus valt dat onder de noemer uniform, bij ons valt dat in het voorbeeld onder persoonlijke kledij :-)
Germen

Bericht door Germen »

Afbeelding
Afbeelding

Hoi,

Vandaag even naar Harlinger Haven geweest op Foto`s te maken van diverse Schepen.
Onderweg in Leeuwarden overstappen en wachten.
Dus mooi even tijd om wat Foto`s te maken van de Spurt Treinen van Arriva.
En het weer was hier prachtig, wel wat frisjes.

Groetjes Germen
Germen

Bericht door Germen »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoi,

Vandaag even naar Harlinger Haven geweest op Foto`s te maken van diverse Schepen.
Onderweg in Leeuwarden overstappen en wachten.
Dus mooi even tijd om wat Foto`s te maken van de NS Trein: Koploper
En het weer was hier prachtig, wel wat frisjes.

Groetjes Germen
Gerard

Bericht door Gerard »

Leuke foto's ;)
Zeer bekend terrein trouwens :)
Nekvin

Bericht door Nekvin »

mooie foto's maar afschuwelijke treinen. Sjeezes
Combino

Bericht door Combino »

Amai, ik heb nog geen foto gezien van een sprinterke :wink:
Afbeelding Krommenie, 22 April 2007. Sprinter Uitgeest - Zaandam - Amsterdam - Rotterdam.

En deze is ook dezelfde dag gemaakt :)
Afbeelding Oostzaan, 22 April 2007. Stoptrein (L-trein) Enkhuizen - Hoorn - Zaandam - Amsterdam.
Daniël

Bericht door Daniël »

Enkele winterse plaatjes... gemaakt op 2e Paasdag :P

Arriva Plan V 867, stoptrein 32542 uit Geldermalsen, vlak voor de laatste overweg voor station Dordrecht... Afbeelding VIRM-VI 8645 bij binnenkomst als extra trein IC 692146 Bergen op Zoom - Dordrecht in Dordrecht, waarvandaan deze als IC 2146 verder rijdt naar Amsterdam. Dit alles om 2x per uur aansluiting te bieden op de vervangende bussen i.v.m. werkzaamheden tussen Vlissingen en Bergen op Zoom... Afbeelding Tot slot Bs 28.106 met rijtuigcompositie 4982 en loc 1183 als IC 9229 Brussel Zuid - Amsterdam Centraal tijdens de stop in Dordrecht... Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Was jij dat ook rond 14h30 op Ddr? Ik zat toen in DDM naar Breda en zag diverse spotters in Ddr...
Daniël

Bericht door Daniël »

Ik neem aan dat je de sneltrein van 14.44 uur naar Breda bedoelt, da's de dichtstbijzijnde bij de genoemde tijd :wink: Dan is 't antwoord ja: rond de tijd dat jij vertrok legde ik de IRM-VI van de middelste foto als binnenkomende 692146 vast.

Zoals op de foto ook te zien: ik was degene die het verste van de punt van het perron af stond.
Germen

Bericht door Germen »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoi,

Gisteren was het echt mooi weer in de Provincie Friesland.
Dus lekker weer om mooie Foto`s te maken in de Harlinger Haven van diverse Schepen.
Tussendoor heb ik ook wat Foto`s gemaakt van de Arriva (Spurt) Treinen.

Groetjes Germen
Daniël

Bericht door Daniël »

Afgelopen zondagmiddag nog wat plaatjes wezen maken bij Dordrecht Zuid, een kleine selectie:

NMBS 7868 + 7866 met nogal lege containertrein ri. Lage Zwaluwe... Afbeelding Nogal toevallig was dat daarna de Nederlandse 7868 passeerde... Afbeelding Een eindje zuidelijker passeerde trein 9244 naar Brussel Zuid in afwijkende samenstelling... Afbeelding Tot slot trein 9248 juist een stukje noordelijker... Afbeelding
Daniël

Bericht door Daniël »

Weereens nieuw materieel op komst op het Nederlandse spoor, hoewel, nieuw is eigenlijk alleen dat er een stroomafnemer op zit :wink: Arriva GTW 501 bezig met proefritten tussen Helmond en Horst-Sevenum...
Afbeelding Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ben 09/05 eens gaan spotten bij onze noorderburen, te Helmond 't Hout.
Foto's zijn echter geen succes door verschillende redenen.
De enige die een beetje deftig is is
Afbeelding Ik weet dat het geen juweeltje is, maar om toch iets mee te geven van de dag, post ik deze even.

Greetz
BDJ
Daniël

Bericht door Daniël »

Anderhalve week geleden, op 17 en 18 mei, stond Dordrecht in het teken van het tweejaarlijkse Dordt in Stoom. Een vast onderdeel daarvan is de stoomtrein van de Stoom Stichting Nederland die heen en weer rijdt van het industriespoortje op "De Staart" naar station Dordrecht, op de foto bij vertrek uit Ddri (Dordrecht Industrieterrein de Staart)...
Afbeelding
Plaats reactie