Een rondje maken met Fles, part 1

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Een rondje maken met Fles, part 1

Bericht door Fles »

Wat een heerlijke dag vandaag 8-) En wat een mooie dag voor een ritje. Ik moest toch al vroeg de baan op, niewaar? Zo vond ik mezelf terug in de IC van 8:03 vanuit Utrecht Centraal naar Rotterdam. Een bedrijfsmatig ritje naar Delft Zuid, alwaar ik examen had. Ik heb het bijna gehaald ;) Maar toen was het dus pas 12 uur, en het zonnetje scheen. Nou, eerst maar even de declarabele kilometers verzilveren met een tikje terug naar Utrecht.

Hmm, en dan... dan heb je nog wat "werk" te doen :lol:

Allereerst nam ik bus 140 van Utrecht naar Uithoorn, waar nog een mooi bordje te scoren zou moeten zijn. En jawel 8-)
Afbeelding Het bleek trouwens dat daar ook nog een Sikje (de 238) on static display stond.
Afbeelding Helaas ging de kroeg die tegenwoordig in het stationsgebouw gevestigd is, pas om drie uur open (en het was kwart over twee) dus daar ga je niet op wachten natuurlijk. Ik spurtte met kwieke schreden (echt waar) de busbaan over om nog net lijn 142 naar het Uithoornse busstation te kunnen nemen. In Uithoorn bleek dat er maar bar weinig veranderd was aan het busstation, sinds dat (okt 2002-sep 2003) dagelijkse kost was voor mij.
Afbeelding Wel heb ik daar een aantal best redelijk glimmend gepoetste bussen op de foto kunnen zetten, waaronder deze MAN.
Afbeelding Nog mooier en nog nieuwer was alleen de Citaro Evolution (of weet ik het, een volgende generatie iig) van het Schiphol Sternet :P
Afbeelding Die bus blijkt voorzien te zijn van allerlei nieuwerwetsigheden zoals videoschermen met NUTTIGE informatie, videoschermen die WERKEN überhaupt :shock: (Arriva Waterland, leest u mee?)
En het mooiste vond ik nog wel dat er speciale doelgroepstoelen in die bus zaten, waarvan de bekleding aangaf dat deze twee stoelen alleen bestemd waren voor

* Mannen met een stok;
* Mensen met een dikke buik; en
* Vrouwen met een stuk in hun kraag.
Afbeelding Hoe het ook zij: Ik ben nog even in die bus blijven zitten ondanks dat het lijnnummer wijzigde in 197 bij Schiphol P30, want ik moest naar Schiphol Plaza. Daar aangekomen kon ik net één van de oudste treinstellen van NS, Plan T 511, zien wegrijden als stoptrein naar Hilversum. Gelukkig kwam een kleine 10 minuten later ICMm 4012 aanrijden, waarmee ik niet alleen Hilversum bereikte, maar ook onderweg die Plan T op een rondje wist te zetten. (dat hoort namelijk zo ;) )

Wat ik in Hilversum te zoeken had? Nou, bijvoorbeeld dit:
Afbeelding Zulke dingen zijn altijd erg grappig voor de gevorderde bordjesschieter. Maar de werkelijke reden was dat ik me voorgenomen had om nog deze week eens te gaan kijken hoe het stond met de ontvlechting van station Baarn. Wel: De perronwanden (van het nieuw aan te leggen spoor 4) staan er. En er ligt zand achter. Verder nog niet veel.
Afbeelding Daarna ben ik via de Soestboog weer terug naar Utrecht gereden, waar ik in de vrijdagmiddagspits een dubbelgelede NewAGG300 voor mezelf alleen had 8-)
Afbeelding Enjoy :)
Lukas

Re: Een rondje maken met Fles, part 1

Bericht door Lukas »

Hoi,

Fles,

Proficiat met je mooie foto's;De Mercedes Citaro die je gefotografeerd hebt is een Citaro II.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Patrick

Bericht door Patrick »

Mooie bussen hebben jullie. Hier zijn ze maagdelijk wit (als ze proper zijn).
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb vanbinnen toch liever de grijze stoeltjes en inrichting dan zo'n rode gedrochten hoor :).
msts.be

Bericht door msts.be »

Mmm, een dubbelgelede bus.. Alhoewel enkele landen (Duitsland, Nederland) en ook de TEC (ééntje, van het oude model nog) er rijden hebben moeten die wel erg onpraktisch zijn.. De enkelgelede bussen geven hier al soms problemen in sommige gemeenten..

In ieder geval, wanneer ik altijd terug naar huis kom van Brussel neem ik in Mechelen lijn 508 naar Schelle kerk (maar stap wel af in Boom natuurlijk :lol:) , en de laatste dienst (18u18) wordt meestal gereden met een Van Hool new AG300 (de enkelgelede versie dus). Deze lijn is een sneldienst en gaat tussen Mechelen en Rumst over de E19. Ik zit expres altijd net voor de motor (die in gelede bussen niet vanachter, maar vanvoor, in de passagiersruimte zit), en als je een goede chauffeur hebt die goed hoog in de toeren gaat kan ik je verzekeren dat het geluid van de motor als muziek in de oren klinkt :mrgreen: En als kers op de taart erbovenop dan nog tegen 100 km/u op de E19.. Plezier verzekerd :mrgreen:

Maar goed, het is hier nog altijd Het Groot Belgisch Treinen Forum natuurlijk :lol:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

msts.be schreef:Maar goed, het is hier nog altijd Het Groot Belgisch Treinen Forum natuurlijk :lol:
Ik weet mensen die u dit absoluut niet kwalijk nemen.
Ik ben dan wel een treinfanaat, maar een busje op zijn tijd kan geen kwaad :lol:

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

msts.be schreef:Maar goed, het is hier nog altijd Het Groot Belgisch Treinen Forum natuurlijk :lol:
Staat toch ook ne mooie locotracteur bij? 8-)
Plaats reactie