Wat een heerlijke dag vandaag

En wat een mooie dag voor een ritje. Ik moest toch al vroeg de baan op, niewaar? Zo vond ik mezelf terug in de IC van 8:03 vanuit Utrecht Centraal naar Rotterdam. Een bedrijfsmatig ritje naar Delft Zuid, alwaar ik examen had. Ik heb het bijna gehaald

Maar toen was het dus pas 12 uur, en het zonnetje scheen. Nou, eerst maar even de declarabele kilometers verzilveren met een tikje terug naar Utrecht.
Hmm, en dan... dan heb je nog wat "werk" te doen
Allereerst nam ik bus 140 van Utrecht naar Uithoorn, waar nog een mooi bordje te scoren zou moeten zijn. En jawel

Het bleek trouwens dat daar ook nog een Sikje (de 238)
on static display stond.

Helaas ging de kroeg die tegenwoordig in het stationsgebouw gevestigd is, pas om drie uur open (en het was kwart over twee) dus daar ga je niet op wachten natuurlijk. Ik spurtte met kwieke schreden (echt waar) de busbaan over om nog net lijn 142 naar het Uithoornse busstation te kunnen nemen. In Uithoorn bleek dat er maar bar weinig veranderd was aan het busstation, sinds dat (okt 2002-sep 2003) dagelijkse kost was voor mij.

Wel heb ik daar een aantal best redelijk glimmend gepoetste bussen op de foto kunnen zetten, waaronder deze MAN.

Nog mooier en nog nieuwer was alleen de Citaro Evolution (of weet ik het, een volgende generatie iig) van het Schiphol Sternet

Die bus blijkt voorzien te zijn van allerlei nieuwerwetsigheden zoals videoschermen met NUTTIGE informatie, videoschermen die WERKEN überhaupt

(Arriva Waterland, leest u mee?)
En het mooiste vond ik nog wel dat er speciale doelgroepstoelen in die bus zaten, waarvan de bekleding aangaf dat deze twee stoelen alleen bestemd waren voor
* Mannen met een stok;
* Mensen met een dikke buik; en
* Vrouwen met een stuk in hun kraag.

Hoe het ook zij: Ik ben nog even in die bus blijven zitten ondanks dat het lijnnummer wijzigde in 197 bij Schiphol P30, want ik moest naar Schiphol Plaza. Daar aangekomen kon ik net één van de oudste treinstellen van NS, Plan T 511, zien wegrijden als stoptrein naar Hilversum. Gelukkig kwam een kleine 10 minuten later ICMm 4012 aanrijden, waarmee ik niet alleen Hilversum bereikte, maar ook onderweg die Plan T op een rondje wist te zetten. (dat hoort namelijk zo

)
Wat ik in Hilversum te zoeken had? Nou, bijvoorbeeld dit:

Zulke dingen zijn altijd erg grappig voor de gevorderde bordjesschieter. Maar de werkelijke reden was dat ik me voorgenomen had om nog deze week eens te gaan kijken hoe het stond met de ontvlechting van station Baarn. Wel: De perronwanden (van het nieuw aan te leggen spoor 4) staan er. En er ligt zand achter. Verder nog niet veel.

Daarna ben ik via de Soestboog weer terug naar Utrecht gereden, waar ik in de vrijdagmiddagspits een dubbelgelede NewAGG300 voor mezelf alleen had

Enjoy