Daar heb je idd gelijk in, maar in bepaalde stations heb ik die dingen al meer kapot geweten dan te werken.
Het zijn in elk geval erg robuuste dingen.
NMBS roltrappen Kortrijk
daar heb ik het vermoeden da die firma maar pas zal komen eens het de moeite loont aan die werf te beginnen, dus verschillende roltrappen ineens installeren, ik weet niet of je de werken in brussel noord gezien hebt ma zo een roltrapke word grotendeels gemonteerd geleverd, die bakken en de motor en dergelijke zitten al grotendeels op hun plaats
Als ervaren lifttechnieker bij Kone en ex-medewerker van "Thyssen" roltrappen , zijn we al in vele stations , waar we een renovatie moesten doen, roltrappen in serieuze slechte staat tegengekomen!(Van andere firma's)Meestal zijn het de tandwielen die de trap zelf omleiden , die zo afgesleten zijn dat in het geval van kortrijk , de trap achterui kan slagen en in veiligheid springt!In Brussel-Noord hebben ze dit al maar goed voorkomen door de roltrappen een hele tijd buiten dienst te stellen en ondertussen zijn ze vervangen door nieuwe roltrappen van KONE.Maar als je alles nakijkt , mag het volgens de wetgeving zelfs niet gebeuren dat een roltrap zulke bewegingen maakt.En toch gebeurd het maar al te vaak.Ook bij liften is dat zo.Wie het zich kan herinneren , een maand of 2-3 geleden is er een KONE-lift naar beneden gesneld waardoor enkele oudere mensen de schrik van hun leven hebben gehad.Bij voldoende onderhoud en sinds de strenge wetgeving van 2003 moet elke lift voorzien zijn van een vanghuis met snelheidsmeter.Dit vanghuis trekt een rem in werking als de lift boven een bepaalde snelheid komt!En sinds 2003 is het zelfs verplicht voor zowel een stijgende als dalende lift!!!!Waarom ook in stijgende beweging?Wel omdat als het tegengewicht het zou begeven en naar beneden denderen , dan zou de liftkooit omhoog worden getrokken...Ook als je met je arm tussen de deuren zou geraken van een lift , moeten deze in alle omstandigehden terug opengaan!Daar zit een veiligheid op en toch zijn er veel liften waar dit niet op werkt...
In Brussel-Zuid valt het nog mee , met m'n ervaring bij Thyssen kregen we de opdracht om daar het onderhoud zeer nauwkeurig uit te voeren.Maar er zijn ook weer enekel noodstops op die roltrappen die losgekoppeld zijn....
Dit effe ter info...
In Brussel-Zuid valt het nog mee , met m'n ervaring bij Thyssen kregen we de opdracht om daar het onderhoud zeer nauwkeurig uit te voeren.Maar er zijn ook weer enekel noodstops op die roltrappen die losgekoppeld zijn....
Dit effe ter info...
waarvoor hartelijk dank om is een ander beeld en zicht op het geheel te gevenConcurrent schreef:Als ervaren lifttechnieker bij Kone en ex-medewerker van "Thyssen" roltrappen , zijn we al in vele stations , waar we een renovatie moesten doen, roltrappen in serieuze slechte staat tegengekomen!(Van andere firma's)Meestal zijn het de tandwielen die de trap zelf omleiden , die zo afgesleten zijn dat in het geval van kortrijk , de trap achterui kan slagen en in veiligheid springt!In Brussel-Noord hebben ze dit al maar goed voorkomen door de roltrappen een hele tijd buiten dienst te stellen en ondertussen zijn ze vervangen door nieuwe roltrappen van KONE.Maar als je alles nakijkt , mag het volgens de wetgeving zelfs niet gebeuren dat een roltrap zulke bewegingen maakt.En toch gebeurd het maar al te vaak.Ook bij liften is dat zo.Wie het zich kan herinneren , een maand of 2-3 geleden is er een KONE-lift naar beneden gesneld waardoor enkele oudere mensen de schrik van hun leven hebben gehad.Bij voldoende onderhoud en sinds de strenge wetgeving van 2003 moet elke lift voorzien zijn van een vanghuis met snelheidsmeter.Dit vanghuis trekt een rem in werking als de lift boven een bepaalde snelheid komt!En sinds 2003 is het zelfs verplicht voor zowel een stijgende als dalende lift!!!!Waarom ook in stijgende beweging?Wel omdat als het tegengewicht het zou begeven en naar beneden denderen , dan zou de liftkooit omhoog worden getrokken...Ook als je met je arm tussen de deuren zou geraken van een lift , moeten deze in alle omstandigehden terug opengaan!Daar zit een veiligheid op en toch zijn er veel liften waar dit niet op werkt...
In Brussel-Zuid valt het nog mee , met m'n ervaring bij Thyssen kregen we de opdracht om daar het onderhoud zeer nauwkeurig uit te voeren.Maar er zijn ook weer enekel noodstops op die roltrappen die losgekoppeld zijn....
Dit effe ter info...
Dit zal nog maanden duren tegen dat die roltrappen er komen,eerst moet heel die ondergang gedaan zijn,en alle perrons,pas dan zullen ze da instalerenTrainspotterke schreef:Hopelijk duurt het ook niet meer te lang voordat ze de nieuwe roltrappen gaan leveren voor het vernieuwde perron van spoor 9 en 10 in Brugge!