Ik wil TB worden !

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
klm

Re: Ik wil TB worden !

Bericht door klm »

thanks
Speedy

Bericht door Speedy »

ACTS heeft ook andere site : http://www.locroep.nl
ik wil TB worden !

Bericht door ik wil TB worden ! »

Hey iedereen !

Ik heb mijn sollicitatie er op zitten en was echt wel positief!
Ondervraging gebeurde door een NL instructeur en iemand die verantwoordelijk is voor de opzet in België ( is blijkbaar een ex-dlc'er)...ze wisten wel veel over de privaat en kinderziektes in het verleden, t was super eerlijk.

Als groentje verwachten ze van je dat je enige techinsche kennis en/of opleiding hebt.
Verder ging hun interesse vooral uit naar wat voor persoon je bent, wat je verwacht van trein rijden ( ze geven je duidelijk de Pro's en contra's ) en of je graag wil investeren in jezelf en Veolia om snel door te groeien.

Je krijgt blijkbaar een brutoloon:-) en onregelmatigheids toeslag, 40uren week + overuren aan 140% en 200% tijden feestdagen, groepsverz, maaltijdcheques, hospitalisatie, poolauto ( je hebt steeds een auto ter beschikking, maar geen uniek toegewezen model).

Verder heel aardige mensen en ze menen het echt daar pcies, ze verklapten me zelfs dat de aankoop van R4C een feit was enkele uren voor ons gesprek !
Ik kan eventueel al op 7 maart mee in opleiding of binnen 2 mnd, maar dat hangt nog ff af van de stroom aan mensen van R4C die er worden opgenomen.

Ik wil voornamelijk in België rijden en daar blijkt zo een ERS, ITL, ACTS maar weinig te doen van wat ik hoor en lees....de enige privaat die wat doet is DLC en zeker Veolia binnenkort ..ze worden met de overname ook de grootste privaat spooronderneming, en kwa werkzekerheid zit je daar wel goed denk ik! ze zijn 300000 man groot wereldwijd en 30 milj € omzet ( slik)
Mijn inziens worden de cowboys stilaan uit de markt geschud...R4C gaf wel monsterlijke lonen, maar ze waren super verlieslatend....en dat blijft dus niet bestaan, behalve als je NMBS noemt natuurlijk:-)

Ik ga er voor !
Groetjes
Tim

Bericht door Tim »

Alvast veel succes!

Waar ergens gaat de opleiding gegeven worden?
Fles

Bericht door Fles »

MIVB-reiziger schreef:
R4C-Fan schreef:Vorsicht mit R4C!!!
Es gibt unbestätigte Meldungen wonach R4C an Veolia verkauft wurde.
Kleine vertaling, ter informatie: let op met R4C, want er zijn (onbevestigde) berichten dat R4C aan Veolia verkocht zou zijn.
Onduidelijk hoe relevant deze info in het kader van de sollicitaie van TS is, maar hier de bevestiging, voor de volledigheid:

bron
Veolia neemt Rail4Chem over
De particuliere spooronderneming Rail4Chem is overgenomen door de Franse branchegenoot Veolia Cargo. Daarmee ontstaat in Europa een zeer grote particuliere aanbieder van goederenspoorvervoer van zowel bulkgoederen als containers, met een gezamenlijke omzet van ruim 200 miljoen euro.
Speedy

Bericht door Speedy »

ik wil TB worden ! schreef:Hey iedereen !

Ik heb mijn sollicitatie er op zitten en was echt wel positief!
Ondervraging gebeurde door een NL instructeur en iemand die verantwoordelijk is voor de opzet in België ( is blijkbaar een ex-dlc'er)...ze wisten wel veel over de privaat en kinderziektes in het verleden, t was super eerlijk.

Als groentje verwachten ze van je dat je enige techinsche kennis en/of opleiding hebt.
Verder ging hun interesse vooral uit naar wat voor persoon je bent, wat je verwacht van trein rijden ( ze geven je duidelijk de Pro's en contra's ) en of je graag wil investeren in jezelf en Veolia om snel door te groeien.

Je krijgt blijkbaar een brutoloon:-) en onregelmatigheids toeslag, 40uren week + overuren aan 140% en 200% tijden feestdagen, groepsverz, maaltijdcheques, hospitalisatie, poolauto ( je hebt steeds een auto ter beschikking, maar geen uniek toegewezen model).

Verder heel aardige mensen en ze menen het echt daar pcies, ze verklapten me zelfs dat de aankoop van R4C een feit was enkele uren voor ons gesprek !
Ik kan eventueel al op 7 maart mee in opleiding of binnen 2 mnd, maar dat hangt nog ff af van de stroom aan mensen van R4C die er worden opgenomen.

Ik wil voornamelijk in België rijden en daar blijkt zo een ERS, ITL, ACTS maar weinig te doen van wat ik hoor en lees....de enige privaat die wat doet is DLC en zeker Veolia binnenkort ..ze worden met de overname ook de grootste privaat spooronderneming, en kwa werkzekerheid zit je daar wel goed denk ik! ze zijn 300000 man groot wereldwijd en 30 milj € omzet ( slik)
Mijn inziens worden de cowboys stilaan uit de markt geschud...R4C gaf wel monsterlijke lonen, maar ze waren super verlieslatend....en dat blijft dus niet bestaan, behalve als je NMBS noemt natuurlijk:-)

Ik ga er voor !
Groetjes
Succes bij veolia.
Waar zal je je diensten moeten aanvangen ?
Hebben ze een 'te verwachten netto wedde' verklapt ?
rail s

Bericht door rail s »

De Duitse spoorgoederenoperator Rail4Chem is overgenomen door zijn Franse sectorgenoot Veolia Cargo. Deze laatste verwacht dat zijn omzet hierdoor zal stijgen van 122 mln EUR vorig jaar naar 200 mln EUR dit jaar.

Als de concurrentieautoriteiten hun fiat geven, zal de overname dit jaar van kracht zijn. De overnamesom werd niet bekendgemaakt.

Rail4Chem werd zeven jaar geleden opgericht. De oorspronkelijke aandeelhouders waren BASF, Hoyer, Bertschi en VTG. (zie De Lloyd van 22/02/08)

http://www.lloyd.be/nieuws/id20533-Veol ... lChem.html
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Hier wat stiefmoederlijk uit het oog verloren, maar Nmbs biedt nog steeds de meeste vrije dagen aan, ook voor goederenmachinisten, (niet onbelangrijk eens je kleine gabbers hebt rondlopen) meer dan degelijk pensioen en concurrentiele lonen. Ik ben er zeer tevreden! Daarbovenop ook altijd (en vele) carrieremogelijkheden. Voorts veel verkeersvoordelen (zowat voor heel europa) en vrijkaart voor de benelux plus een erg goed geregelde ziekteverzekering die steeds net iets meer terugbetaald dan elders. Failliet gaan zal het bedrijf niet, ondanks vele onheilstijdingen van onheilsprofeten (laat uw kop niet zot maken) Goederenverkeer per spoor zal alleen maar toenemen en er wordt verwacht dat het verdubbelt tegen 2020.

Zo, Dat iedereen zijn keuze make

Succes aan de nieuwelingen
Shrek

Bericht door Shrek »

dat pensioen zou ik zeker niet op voortgaan als beginnend machinist, in frankrijk hebben ze dat ook eventjes aangepast he :wink: maar voor de rest zijn er zeker voordelen aan de nmbs :P
ik wil TB worden !

Voor Nederlandse bevoegdheid kon ik kiezen tussen te Rotterdam of Roosendaal (net boven Antwerpen).
Voor België zijn ze bezig om erkend te worden als opleidingsinstituut, ze hebben zelfs een hele campus met simulatoren en verblijf in Noord Frankrijk.
Mogelijk gaan de eerste opleidingen voor België bij infrabel door en dan snel eens erkenning in hun eigen instituut.

Waar ergens gaat de opleiding gegeven worden?[/quote]
ik wil TB worden !

Ik steun je volledig dat iedereen zijn vrije keuze heeft!

Maar het Belgische pensioen systeem zal mijn inziens zijn huidige vorm niet kunnen blijven waarmaken, we zien meer en meer dat we naar het Amerikaanse model gaan waar we zelf moeten gaan verzekeren en sparen voor zekerheid op lange termijn.

Vrije dagen is leuk, maar je moet ze ook kunnen opnemen.....
Kwa voordelen zit het bij Veolia wel lekker, onregelmatigheidstoeslag, hospitalisatie en groepsverzekering, wagen voor woon-werk verkeer en tankkaart, gsm, ....

En Failliet gaan kan alles !..succes aan ieder !

Maar ieder zijn keuze :wink:

Miljaarde schreef:Hier wat stiefmoederlijk uit het oog verloren, maar Nmbs biedt nog steeds de meeste vrije dagen aan, ook voor goederenmachinisten, (niet onbelangrijk eens je kleine gabbers hebt rondlopen) meer dan degelijk pensioen en concurrentiele lonen. Ik ben er zeer tevreden! Daarbovenop ook altijd (en vele) carrieremogelijkheden. Voorts veel verkeersvoordelen (zowat voor heel europa) en vrijkaart voor de benelux plus een erg goed geregelde ziekteverzekering die steeds net iets meer terugbetaald dan elders. Failliet gaan zal het bedrijf niet, ondanks vele onheilstijdingen van onheilsprofeten (laat uw kop niet zot maken) Goederenverkeer per spoor zal alleen maar toenemen en er wordt verwacht dat het verdubbelt tegen 2020.

Zo, Dat iedereen zijn keuze make

Succes aan de nieuwelingen
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Shrek schreef:dat pensioen zou ik zeker niet op voortgaan als beginnend machinist, in frankrijk hebben ze dat ook eventjes aangepast he :wink: maar voor de rest zijn er zeker voordelen aan de nmbs :P
Daar heb je wel een punt, wat Frankrijk betreft tenminste. Vorig jaar is de pensioensleeftijdleeftijd van 55 jaar voor rijdend personeel iets vaster in de wetten gegoten, het moet namelijk niet om de drie jaar herbevestigd te worden. Dit alles neemt niet weg dat men het nog zou kunnen veranderen in de toekomst.

Maar ik bedoelde eigenlijk vooral de hoogte van het pensioen. Ik las vandaag in de gazet (de morgen) dat de jonge gasten veel meer dan vroeger zich financieel laten leiden als ze een job kiezen. Ik zou zeggen: denk toch maar eens goed na vooraleer je in zee gaat met prive operatoren... (als TB bedoel ik) Wij zijn immers geen speelgoed hein :wink:
Tim

Bericht door Tim »

Ik zou zelfs aanraden om bij een privé operator aan de slag te gaan. Maar da's ieder zijn keuze natuurlijk :wink:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

helemaal correct, maar ik ben er vrij zeker van dat je meer uren klopt en dus per uur minder verdient :wink:
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Zolang iemand zich goed in z'n vel voelt op het werk is alles in orde, maakt niet uit of het dan om NMBS of privé gaat.
(Ikzelf werk in onderaanneming voor De Lijn en ben zeer tevreden met de plaats waar ik nu zit)
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie