Kosten treinvertraging
Re: Kosten treinvertraging
Ik heb ergens gelezen 40 euro per minuut en per trein.Macg schreef:Iemand enig idee hoeveel een treinvertraging dezer dagen kost?
Dan moet ge even een aannemer zoeken die werkt voor Infrabel.Adler schreef:Ik heb ergens gelezen 40 euro per minuut en per trein.Macg schreef:Iemand enig idee hoeveel een treinvertraging dezer dagen kost?
In hun lastenboeken staat normaal de prijs van de vertraging en dit per soort trein en per minuut.....
Weten ze ineens waar ze aan toe zijn...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik probeer dat momenteel ook uit te vissen. Als je een raming hebt, hoor ik er graag meer over. Niet zo simpel vast te stellen, blijkt... Er wordt vaak ook rekening gehouden met eventuele vervolgvertraging ed.
Het is bij mij 30j geleden dat ik zo'n lastenboek gezien heb....utopia schreef:Ik probeer dat momenteel ook uit te vissen. Als je een raming hebt, hoor ik er graag meer over. Niet zo simpel vast te stellen, blijkt... Er wordt vaak ook rekening gehouden met eventuele vervolgvertraging ed.
Als aannemer kun je zoiets 1) niet inschatten, 2) niet controleren als het misloopt....
De vervolgvertraging is helemaal niet in te schatten....
Ik denk dat de soep uiteindelijk niet zo heet gegeten wordt....
Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat men, voor een te late ontruiming van het spoor in bv. Ekeren, na drie jaar nog rekeningen krijgt uit Siberie (het echte Siberie) dit omdat één of andere mamoetska de laatste trein gemist heeft.
Het heeft ook geen zin dat na één akkefietje de aannemer failliet is...
Als de arm van een kraan een lok scalpeert is het verzekering en dan is het natuurlijk wel kassa, kassa.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide