Angel Trains
Angel Trains
Ik stootte vandaag op een oud persbericht van BTTB:
"bij de reeksen 21 en 27, waarvan
sommige ook reeds meer dan 25 jaar oud zijn,
het aantal defecten toe. Pas in de lente van 2007
bestelde de NMBS een nieuwe reeks van 60
elektrische locomotieven bij Siemens. De eerste
exemplaren van de nieuwe Eurosprinters worden
begin 2009 verwacht. Deze Eurosprinters
zijn driespanningslocs en zullen bovendien geschikt
zijn voor verkeer op de HSL Leuven-Luik.
Dat klinkt alvast veelbelovend en de NMBS zou
dus eindelijk opnieuw beschikken over een moderne
locomotief voor het reizigersverkeer. Helaas
vernamen we uit goede bron dat de NMBS
niet is ingegaan op het aanbod van Siemens
om de locomotieven gratis uit te rusten voor
de Duitse netspanning. De mogelijkheid om
opnieuw een comfortabele IC-trein in te voeren
naar Aken en Keulen wordt dus bij voorbaat uitgesloten.
Er is bovendien een optie op nog 60 locs voor de
goederendienst, die wel in alle buurlanden toegelaten
zouden moeten zijn. Heel verstandig,
maar waarom kan er voor de containers meer
dan voor de reizigers?
Stefan Stynen"
Nu is mijn vraag, komt die er nu wel degelijk? die Reeks 19 van Siemens, de zogenaamde opvolger van de Taurus.
Zoja, waarvoor dienen die Geleasde Angel trains dan??
Weet iemand trouwens wat dat grapje gaat kosten, die reeks 19 of die Angel trains?
En alsof dat nog niet genoeg was:
"Angel Trains heeft tevens G 2000s geleverd aan de NMBS, voor gebruik in België en Nederland"
http://www.angeltrains.co.uk/press/release.aspx?Id=671
mvg, Koen
"bij de reeksen 21 en 27, waarvan
sommige ook reeds meer dan 25 jaar oud zijn,
het aantal defecten toe. Pas in de lente van 2007
bestelde de NMBS een nieuwe reeks van 60
elektrische locomotieven bij Siemens. De eerste
exemplaren van de nieuwe Eurosprinters worden
begin 2009 verwacht. Deze Eurosprinters
zijn driespanningslocs en zullen bovendien geschikt
zijn voor verkeer op de HSL Leuven-Luik.
Dat klinkt alvast veelbelovend en de NMBS zou
dus eindelijk opnieuw beschikken over een moderne
locomotief voor het reizigersverkeer. Helaas
vernamen we uit goede bron dat de NMBS
niet is ingegaan op het aanbod van Siemens
om de locomotieven gratis uit te rusten voor
de Duitse netspanning. De mogelijkheid om
opnieuw een comfortabele IC-trein in te voeren
naar Aken en Keulen wordt dus bij voorbaat uitgesloten.
Er is bovendien een optie op nog 60 locs voor de
goederendienst, die wel in alle buurlanden toegelaten
zouden moeten zijn. Heel verstandig,
maar waarom kan er voor de containers meer
dan voor de reizigers?
Stefan Stynen"
Nu is mijn vraag, komt die er nu wel degelijk? die Reeks 19 van Siemens, de zogenaamde opvolger van de Taurus.
Zoja, waarvoor dienen die Geleasde Angel trains dan??
Weet iemand trouwens wat dat grapje gaat kosten, die reeks 19 of die Angel trains?
En alsof dat nog niet genoeg was:
"Angel Trains heeft tevens G 2000s geleverd aan de NMBS, voor gebruik in België en Nederland"
http://www.angeltrains.co.uk/press/release.aspx?Id=671
mvg, Koen
Re: Angel Trains
Je haalt de dingen enigszins door elkaar.
* De NMBS heeft de reeks 18 bij Siemens gekocht. Deze reeks is bestemd voor de reizigersdienst.
* De NMBS heeft 3 Traxx'en voor de reizigers en 40 Traxx'en voor de goederendienst bij Angeltrains geleast. Blijkbaar wordt dat reeks 28.
De Siemensloc wordt standaardmatig als vierspanningsloc geleverd. NMBS heeft erop aangedrongen dat Siemens de loc zonder 15 kV-module levert.
* De NMBS heeft de reeks 18 bij Siemens gekocht. Deze reeks is bestemd voor de reizigersdienst.
* De NMBS heeft 3 Traxx'en voor de reizigers en 40 Traxx'en voor de goederendienst bij Angeltrains geleast. Blijkbaar wordt dat reeks 28.
De Siemensloc wordt standaardmatig als vierspanningsloc geleverd. NMBS heeft erop aangedrongen dat Siemens de loc zonder 15 kV-module levert.
Re: Angel Trains
Waarom neemt de NMBS geen gratis aanbod aan om ze ook in Duitsland te kunnen laten rijden?FLV-FGSP schreef:De Siemensloc wordt standaardmatig als vierspanningsloc geleverd. NMBS heeft erop aangedrongen dat Siemens de loc zonder 15 kV-module levert.
Re: Angel Trains
De nmbs heeft deze module niet bijgekocht omdat men zou vrezen dat Europa
dit zou zien als steun ten behoeve van B-cargo.
Deze tak van de spoorwegmaatschappij mag geen steun meer krijgen van de staat.
Op zich is dat voor deze locomotieven geen probleem omdat deze uit modules zijn op-
gebouwd en men na verloop van tijd evt de 15 Kv module nog altijd kan installeren.
dit zou zien als steun ten behoeve van B-cargo.
Deze tak van de spoorwegmaatschappij mag geen steun meer krijgen van de staat.
Op zich is dat voor deze locomotieven geen probleem omdat deze uit modules zijn op-
gebouwd en men na verloop van tijd evt de 15 Kv module nog altijd kan installeren.
Re: Angel Trains
Wie zegt dat dat gratis was?Arnenys schreef:Waarom neemt de NMBS geen gratis aanbod aan om ze ook in Duitsland te kunnen laten rijden?FLV-FGSP schreef:De Siemensloc wordt standaardmatig als vierspanningsloc geleverd. NMBS heeft erop aangedrongen dat Siemens de loc zonder 15 kV-module levert.
Re: Angel Trains
^^^ antwoord voor de vraag hierbovenjumper schreef: Helaas
vernamen we uit goede bron dat de NMBS
niet is ingegaan op het aanbod van Siemens
om de locomotieven gratis uit te rusten voor
de Duitse netspanning. De mogelijkheid om
opnieuw een comfortabele IC-trein in te voeren
naar Aken en Keulen wordt dus bij voorbaat uitgesloten.
Er is bovendien een optie op nog 60 locs voor de
goederendienst, die wel in alle buurlanden toegelaten
zouden moeten zijn. Heel verstandig,
maar waarom kan er voor de containers meer
dan voor de reizigers?
Re: Angel Trains
En wat zijn de plannen van de NMBS dan met die Vossloh G-2000s ????
Betuweroute? Kwam die Betuweroute niet onder stroom te staan?
Betuweroute? Kwam die Betuweroute niet onder stroom te staan?
Re: Angel Trains
jumper schreef:En wat zijn de plannen van de NMBS dan met die Vossloh G-2000s ????
Betuweroute? Kwam die Betuweroute niet onder stroom te staan?
Volgens mijn bescheiden mening zijn die G2000 NIET/nog NIET aan NMBS geleverd....
Hoe oud was dat persbericht ???
Ik meen dat er een serieus tekort is aan 77-78 reeks( zeker ATB+duits).
Dit door enkele pannes en door het feit dat de duitsers driedubbele tractie eisen op enkele belangrijke lijnen...
Het feit dat de 5523 nu teruggetrokken is uit de Ford trein( vervangen door NS266 ) wijst ook in die richting
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Angel Trains
Ik hoor zoveel uit goede bron, maar ik geloof alleen feiten.Arnenys schreef:^^^ antwoord voor de vraag hierbovenjumper schreef: Helaas
vernamen we uit goede bron dat de NMBS
niet is ingegaan op het aanbod van Siemens
om de locomotieven gratis uit te rusten voor
de Duitse netspanning. De mogelijkheid om
opnieuw een comfortabele IC-trein in te voeren
naar Aken en Keulen wordt dus bij voorbaat uitgesloten.
Er is bovendien een optie op nog 60 locs voor de
goederendienst, die wel in alle buurlanden toegelaten
zouden moeten zijn. Heel verstandig,
maar waarom kan er voor de containers meer
dan voor de reizigers?
En een feit is dat er al zeker een extra panto nodig is (+bijhorende apparatuur) en dat die niet gratis zijn.
Re: Angel Trains
De G 2000 loc's zouden evt geleasd worden ( 3 tot 5 stuks )
voor treinen richting frankrijk
voor treinen richting frankrijk
Re: Angel Trains
Bon, de feiten: wie bij Siemens een Eurosprinter met AC en DC bestelt, krijgt automatisch een vierspanningslok, kijk maar op http://www.transportation.siemens.com/t ... rinter.htmpietje schreef:Ik hoor zoveel uit goede bron, maar ik geloof alleen feiten.
En een feit is dat er al zeker een extra panto nodig is (+bijhorende apparatuur) en dat die niet gratis zijn.
De NMBS heeft echt inspanningen moeten doen om die 15kV module te doen deactiveren. Ze kan later geactiveerd worden, maar dat kost dan wel €€€.
Re: Angel Trains
Je kan dit ook anders bekijken: Siemens levert standaard een vierspanningsloc, maar je kan bij de onderhandelingen korting verkrijgen als je 1 panto minder laat installeren.FLV-FGSP schreef:Bon, de feiten: wie bij Siemens een Eurosprinter met AC en DC bestelt, krijgt automatisch een vierspanningslok, kijk maar op http://www.transportation.siemens.com/t ... rinter.htmpietje schreef:Ik hoor zoveel uit goede bron, maar ik geloof alleen feiten.
En een feit is dat er al zeker een extra panto nodig is (+bijhorende apparatuur) en dat die niet gratis zijn.
De NMBS heeft echt inspanningen moeten doen om die 15kV module te doen deactiveren. Ze kan later geactiveerd worden, maar dat kost dan wel €€€.
Re: Angel Trains
ik denk persoonlijk dat da nog redelijk miserie is om die 15kV bazaar deruit te zwieren, ik veronderstel dat ze omvormers en hakkers en gans dieje zever hebben voor AC en DC.
en dat die 25kV en 15kV behoorlijk verwerkt in die DC module zitten. Ben geen electronica specialist, om niet te zeggen, leek,
maar volgens mij is het echt extra moeite om da er uit te halen. Ten opzichte van het standaardmodel dat voor de 4 spanningen gemaakt wordt.
en dat die 25kV en 15kV behoorlijk verwerkt in die DC module zitten. Ben geen electronica specialist, om niet te zeggen, leek,
maar volgens mij is het echt extra moeite om da er uit te halen. Ten opzichte van het standaardmodel dat voor de 4 spanningen gemaakt wordt.
Re: Angel Trains
De ATB-installatie van 5523 wordt uitgebouwd en in 7870 gestoken.dentheo schreef:Het feit dat de 5523 nu teruggetrokken is uit de Ford trein( vervangen door NS266 ) wijst ook in die richting
Re: Angel Trains
Er is een 55xx "ontploft" met redelijke olievervuiling tot gevolg begin vorig jaar, juist na het vertrek van Roosendaal naar Vlissingen,Traxxion schreef:De ATB-installatie van 5523 wordt uitgebouwd en in 7870 gestoken.dentheo schreef:Het feit dat de 5523 nu teruggetrokken is uit de Ford trein( vervangen door NS266 ) wijst ook in die richting
Ik meen dat NS toen gezegd heeft "buiten" met die spullen...( misschien enkele maanden overgangstijd ??)
Klopt het dat die loks onder de "kulas" geen olieopvangbak hebben ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide