Als medewerker van het TSP ga ik graag op zaterdag helpen met het renoveren/onderhouden van het materieel. In de winter is het doenbaar voor iemand met een gezin, huisje en tuintje. Met een gezin is dat niet zo evident. Mijn vrouw vroeg dan ook om vandaag zaterdag 09 Feb 08 eens thuis te blijven om de klusjes die blijven liggen, af te werken.
Om 07:30 werd ik wakker en sloop ik uit mijn bed om te kunnen beginnen werken. MAAR …. Mijn vrouw was het gewaar geworden en riep me tot bij haar. Ze gaf me een enveloppe met dit papiertje erin:

Ik had de rit ook al gezien op de website maar vond € 75 per persoon toch wel wat duur en heb maar niets gezegd of ondernomen.
Mijn vrouw was het te weten gekomen in de krant en had achter mijn rug alles geregeld
Blijkbaar was iedereen op de hoogte, de kinderen moesten onder andere met de bus naar mijn ouders. De mensen waarmee ik samenwerk in het TSP wisten het ook. Niemand heeft iets laten doorschemeren.
In ieder geval was ik aangenaam verrast door de uitnodiging.
Dus rond 11:30 waren we al daar. Ik heb dan nog wat foto’s getrokken van de omgeving en het materieel.
Een oude bekende uit de Limburgse geschiedenis, meer bepaald uit Hengelhoef:





En Steamer had gelijk dat het niet met een stoomlocomotief zou zijn zoals het vrouwke op de uitnodiging had staan maar met een diesellocomotief. In dit geval een loctraktor.
Trekpaard van dienst was deze:













Hier het eerste deel:
• Verwelkoming & kennismaking met aperitief en hapjes in de knusse zetels van een stationaire 1 ste klas rijtuig.
o apéritif: Cava ‘Méthode traditionnelle’ en fruitsap






Sorry, zag er ook lekker uit en was vergeten een foto te nemen.
De dag was op dit moment al geslaagd en was de € 75 al waard voor ons.
Daarna mochten we in het restaurantrijtuig plaatsnemen om het tweede gedeelte en dit tijdens de rit.
Eerst de mooi versierde tafel:


• Nostalgische treinrit van 2u30 in restaurantwagon uit 1951 met valentijnsdiner.
Tijdens deze romantische rit, doorheen het Nationaal Park De Hoge Kempen, serveren wij u
o voorgerecht: salade van kwartel met honingvinaigrette


Sorry, ook hier geen foto van maar ze was ook, zoals de rest, zeer lekker.
Ondertussen waren we in Eisden aangekomen waar de loc rondgereden moest worden om terug richting As en naar Winterslag (aan KRC Genk) te rijden.











Daarna gingen we terug naar het rijtuig waar we de aperitief en hapjes gekregen hadden.
• nagerecht in de knusse zetels van een stationaire 1ste klas rijtuig.
o biscuit met fruit

o pousse-café
o geschenkje

Wit: A.C. Saint-Véran, Jacques Charlet 2005
Rood A.C. Corbieres, château Tour de Montbrech
Het was dus een zeer geslaagde dag met voor ons.
Ook was het tof om een fijne babbel te hebben met mensen van een zustervereniging.
Het is een aanrader om eens te doen, misschien niet elk jaar, maar toch om de zoveel tijd.
Website Kolenspoor: http://www.kolenspoor.be
Website TSP: http://www.pfttsp.be
Onze treinkaartjes en het naamkaartje van de Traiteur:
