Vrijdagavond: trein Kortrijk-Oostende botst bij Ettelgem (Oudenburg) op een bestelwagen die net pech had op de overweg.
De bestuurder kon nog net zijn voertuig verlaten maar werd gewond door rondvliegend puin. De trein kwam 500 m verder tot stilstand.
45 reizigers (geen gewonden) werden een uur later geëvacueerd met een De Lijn-bus naar Oostende.
De hond van de bestuurder is vermist...
(Bron met beeldverslag zonder commentaar)
En ze blijven maar "grijpen"... (Oudenburg)
Re: En ze blijven maar "grijpen"... (Oudenburg)
Je moet wel ongelofelijk pech hebben als je juist op een overweg in panne valt. Mijn eerste reflex zou dan zijn om gewoon de motor in eerste proberen te starten (met een beetje geluk schiet de wagen dan vooruit) en als dat niet werkt, in z'n neutraal en gaan duwen. Maar daar heb je natuurlijk niet altijd de tijd en/of heldere geest voor op zo'n moment...
Re: En ze blijven maar "grijpen"... (Oudenburg)
wordt de luifel er terug geplaatst of wordt hij nu weggelaten?
Re: En ze blijven maar "grijpen"... (Oudenburg)
Deze vraag moet verhuizen naar het topic over de "afgereden" luifel in Assemelle schreef:wordt de luifel er terug geplaatst of wordt hij nu weggelaten?

Re: En ze blijven maar "grijpen"... (Oudenburg)
Vrijdag was een ongelukkige dag voor L50a. Eerst die auto in Beernem er onder, en dan een paar uur later in Oudenburg!
De Thalys Paris-Nord - Oostende stond om 2u 's nachts nog steeds op spoor 10 te Brugge nog met alle lichten aan.
De Thalys Paris-Nord - Oostende stond om 2u 's nachts nog steeds op spoor 10 te Brugge nog met alle lichten aan.