Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Dieselfreak

Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen

Bericht door Dieselfreak »

Zijn er eigenlijk verschillen tussen de I11-rijtuigen en het tussenrijtuig van een AM96?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Locomotief 5175

Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen

Bericht door Locomotief 5175 »

Er is een pantograaf op het dak van de middenrijtuig. Ik denk dat dat enige verschil.!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steve

Bericht door Steve »

Is de stoelindeling ook niet anders? Ik dacht dat er meer 2x2-zitjes (tegenover elkaar) waren in een I11 dan in een MS96.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De beenruimte is ook beperkter in een tussenrijtuig van een AM96 dan in een I11-rijtuig, denk ik.

In het tussenrijtuig van een AM96 is er ook maar één WC, terwijl ieder I11-rijtuig 2 WC's heeft (met uitzondering van de stuurrijtuigen, die er maar één hebben).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Locomotief 5175 schreef:Er is een pantograaf op het dak van de middenrijtuig. Ik denk dat dat enige verschil.!
Er is toch wel wat meer verschil he. :roll: Je vergelijkt hier een motorstel met een rijtuig hoor.
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Dietrich schreef:
Locomotief 5175 schreef:Er is een pantograaf op het dak van de middenrijtuig. Ik denk dat dat enige verschil.!
Er is toch wel wat meer verschil he. :roll: Je vergelijkt hier een motorstel met een rijtuig hoor.
dieselfreak bedoelt waarschijnlijk de binneninrichting en zo
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ja, dat bedoel ik.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

de nodige verschillen zitten hem in de zetelopstelling, het aantal aanwezige wc's, de overgangen tussen de rijtuigen.
overweg13

Bericht door overweg13 »

...en in het feit dat eerste en tweede klasse beter van elkaar afgescheiden zijn. Dat kan ik alleen maar appreciëren in een I11. Bovendien is de verhouding eerste/tweede bij een stel I11'en beter aan de vraag aan te passen en heb je dus minder last van profiteurs die meer dan waar voor hun geld willen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

overweg13 schreef: vraag aan te passen en heb je dus minder last van profiteurs die meer dan waar voor hun geld willen.
Dat is wel goed gezegd dat! :D
Bert

Bericht door Bert »

Een I11 heeft aan de bagagerekken houdertjes en aanduidingen voor reserveringspapiertjes. Bij een AM 96 is dit niet het geval.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bert schreef:Een I11 heeft aan de bagagerekken houdertjes en aanduidingen voor reserveringspapiertjes.
En ik heb nog altijd niet de logica gevonden in de zetelnummering, ook al heb ik dat al uren zitten bestuderen tijdens mijn reis tussen Gent <-> Brugge.
:P
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Damn, dat is een goede bezighouding. Kan je eeuwig mee bezig blijven: ze is er niet :twisted:

BDJ
Nekvin

Bericht door Nekvin »

I11 = 200km/h
MS96 = 160 km/h

niet?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dan zijn we weer beland bij de technische verschillen. :)
Plaats reactie