Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
lucian

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Bericht door lucian »

Een astride heeft 2 - 3kv panto's.
1 voor in België en 1 voor Italië.
De Italiaanse mag absoluut nooit gebruikt worden omdat deze erg smal is en in België langs de draad zou kunnen terecht komen.
In Italië is dit om in tunnels te kunnen rijden.
Er is een keuzestand waarmee je de 2 - 3kV panto's tegen de draad kan zetten maar dat is evenwel verboden :mrgreen:
jumper

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Bericht door jumper »

is deze foto dan een fotoshopje? of heeft ie op deze foto's wel zijn twee panto's in de lucht ondanks dat niet mag?

Waarom is een smalle panto nuttig in tunnels?
Bert

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Bericht door Bert »

Aangezien het een nachtfoto is en die BB36000 er niet in strepen op staat, zal die BB36000 stil staan. Dan zou dat niet veel kwaad kunnen dat die twee panto's omhoog staan alhoewel het verboden blijft.
lucian

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Bericht door lucian »

jumper schreef: Waarom is een smalle panto nuttig in tunnels?
De tunnels in de alpen hebben net zoals die van ons hier in Veurs ( L24 Y-Glons Aken-West) een parabool vorm.
Hierdoor zijn deze bovenaan erg smal. Vandaar dat een smallere panto dan z'n nut bewijst :wink:
Plaats reactie