I5-rijtuigen te Ieper
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Welke rijtuigen werden dit jaar eigelijk gebruikt voor de Bergland Express. Ze zijn verschillende keren in Vilvoorde voorbijgekomen, maar ik heb nooit klaar kunnen zien welke het waren.
die zijn toch nog altijd handig voor extra treinen of p-treinen?
worden er geen bewaard?
worden er geen bewaard?
I5'en zijn minder geschikt voor P treinen door hun geringe capaciteit.
Sinds de afschaffing van de internationale treinen werden ze bijna niet meer gebruikt, heeft men toch ligrijtuigen nodig dan zijn er nog altijd de modernere I6Bc rijtuigen die er anders ook maar werkloos bijstaan.
Sinds de afschaffing van de internationale treinen werden ze bijna niet meer gebruikt, heeft men toch ligrijtuigen nodig dan zijn er nog altijd de modernere I6Bc rijtuigen die er anders ook maar werkloos bijstaan.
Trouwens veel van de i5en die al een hele tijd afgesteld zijn zoals deze in Ieper zijn zo gevandaliseerd dat er toch al niets meer mee aan te vangen is voor andere treinen, al zijn ze nog modern. Zelfs de electronica en zo is gesloopt, om nog maar te zwijgen over ramen en interieur. Als de verkoop van de overige i5en niet vlug echt plaatsvindt zien ze er straks allemaal uit alsof ze al eens langs de sloper zijn gepasseerd.melle schreef:die zijn toch nog altijd handig voor extra treinen of p-treinen?
doodzonde wel. Die slaaprijtuigen kunnen zo aan de Jan Kiepura gehaakt worden bijvoorbeeld 

mooie foto"s
juist daar kan ik echt niet tegen tegen rijtuigen die zo beschadigd zijn
zelf al worden ze gesloopt
juist daar kan ik echt niet tegen tegen rijtuigen die zo beschadigd zijn
zelf al worden ze gesloopt
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Buiten alle vandalen-beschadigingen moesten ze wel eens grondig gereviseerd worden, iets wat de NMBS niet meer wou doen, wat begrijpelijk is, gezien ze zelf geen nachttreinen meer hebben.Fles schreef:doodzonde wel. Die slaaprijtuigen kunnen zo aan de Jan Kiepura gehaakt worden bijvoorbeeld
Groeten,
Joris De Mol