Na de interessante reportage
L73 Adinkerke-Bray Dunes van ons aller
Bartjedj ben ik eens in m'n fotoarchief gedoken, want ik wist zeker dat ik daar ook nog foto's had gemaakt. En inderdaad, in juni 2004 heb ik het stuk Adinkerke (grensovergang) - Zuydcoote uitgebreid op de plaat gezet. Tussen de twee fotoreeksen zit dus ongeveer vier jaar, leuk om eens te vergelijken...

Juist voorbij de grens, we kijken richting Duinkerke. Even weinig begroeiing als in 2008, dus het valt op dat dit stuk wel enigszins onderhouden wordt.

Dezelfde plaats, maar richting Adinkerke. Zelfde opmerking.

Het bordje NMBS (Infrabel kenden ze toen nog niet

) - SNCF met flink wat tegenlicht.

Nog een Belgische sein.

Wat verderop is de begroeiing al toegenomen, maar nog niets wereldschokkends.

Ergens tussen de grens en Bray-Dunes, nog steeds vrij weinig begroeiing.

Station Bray-Dunes. In vergelijking met de foto's van 2008 zag het er een stuk beter onderhouden uit, zeker het perronspoor. Op het uitwijkspoor groeiden al een paar struiken.

Detail van de begroeiing op dat spoor, een groot verschil met het perronspoor.

Het stationsgebouwtje, dat toen volgens mij ook al dienstdeed als bibliotheek.

We gaan verder. Hier de spoorwegovergang naast het station, we kijken richting Duinkerke. Let ook op het boompje dat al vrij hoog gegroeid was, weet Bartjedj toevallig hoe groot het nu is?

Iets dichter bij de wissel.

De begroeiing neemt hier ook weer toe.

Hier dan het perron van station Zuydcoote, dat toen duidelijk al een stuk minder onderhouden was dan dat van Bray-Dunes.

Oei, ik heb gezondigd!

Het stationsgebouw van Zuydcoote (waarvan de Franse uitspraak sterke gelijkenissen vertoont met het West-Vlaamse 'zwienekot'

), dat nu overduidelijk een apotheek is.

Voor Fles.

Hier gaat het verder richting Duinkerke.

Een van de verroeste slagboomhouders langs de lijn, hier tussen Zuydcoote en Leffrinckoucke.

Detail van het opschrift.
Zo, dat is alles wat ik teruggevonden heb. In het algemeen valt het me op dat de staat van de hele lijn op vier jaar tijd niet drastisch veel verslechterd is. Ik weet zeker dat er nog heel wat toekomst in deze lijn zou kunnen zitten. Laten we niet vergeten dat hij niet zo heel lang geleden nog helemaal klaargestoomd is voor een paar goederentreinen.