L73 Adinkerke-Zuydcoote, in 2004

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Steve

L73 Adinkerke-Zuydcoote, in 2004

Bericht door Steve »

Na de interessante reportage L73 Adinkerke-Bray Dunes van ons aller Bartjedj ben ik eens in m'n fotoarchief gedoken, want ik wist zeker dat ik daar ook nog foto's had gemaakt. En inderdaad, in juni 2004 heb ik het stuk Adinkerke (grensovergang) - Zuydcoote uitgebreid op de plaat gezet. Tussen de twee fotoreeksen zit dus ongeveer vier jaar, leuk om eens te vergelijken...
Afbeelding Juist voorbij de grens, we kijken richting Duinkerke. Even weinig begroeiing als in 2008, dus het valt op dat dit stuk wel enigszins onderhouden wordt.
Afbeelding Dezelfde plaats, maar richting Adinkerke. Zelfde opmerking.
Afbeelding Het bordje NMBS (Infrabel kenden ze toen nog niet :wink: ) - SNCF met flink wat tegenlicht.
Afbeelding Nog een Belgische sein.
Afbeelding Wat verderop is de begroeiing al toegenomen, maar nog niets wereldschokkends.
Afbeelding Ergens tussen de grens en Bray-Dunes, nog steeds vrij weinig begroeiing.
Afbeelding Station Bray-Dunes. In vergelijking met de foto's van 2008 zag het er een stuk beter onderhouden uit, zeker het perronspoor. Op het uitwijkspoor groeiden al een paar struiken.
Afbeelding Detail van de begroeiing op dat spoor, een groot verschil met het perronspoor.
Afbeelding Het stationsgebouwtje, dat toen volgens mij ook al dienstdeed als bibliotheek.
Afbeelding We gaan verder. Hier de spoorwegovergang naast het station, we kijken richting Duinkerke. Let ook op het boompje dat al vrij hoog gegroeid was, weet Bartjedj toevallig hoe groot het nu is? :mrgreen:
Afbeelding Iets dichter bij de wissel.
Afbeelding De begroeiing neemt hier ook weer toe.
Afbeelding Hier dan het perron van station Zuydcoote, dat toen duidelijk al een stuk minder onderhouden was dan dat van Bray-Dunes.
Afbeelding Oei, ik heb gezondigd!
Afbeelding Het stationsgebouw van Zuydcoote (waarvan de Franse uitspraak sterke gelijkenissen vertoont met het West-Vlaamse 'zwienekot' :wink: ), dat nu overduidelijk een apotheek is.
Afbeelding Voor Fles. :wink:
Afbeelding Hier gaat het verder richting Duinkerke.
Afbeelding Een van de verroeste slagboomhouders langs de lijn, hier tussen Zuydcoote en Leffrinckoucke.
Afbeelding Detail van het opschrift.

Zo, dat is alles wat ik teruggevonden heb. In het algemeen valt het me op dat de staat van de hele lijn op vier jaar tijd niet drastisch veel verslechterd is. Ik weet zeker dat er nog heel wat toekomst in deze lijn zou kunnen zitten. Laten we niet vergeten dat hij niet zo heel lang geleden nog helemaal klaargestoomd is voor een paar goederentreinen.
Bartjedj

Re: L73 Adinkerke-Zuydcoote, in 2004

Bericht door Bartjedj »

Het boompje buiten het station van Bray-Dunes is momenteel al heel wat bijgekomen. :lol:

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

MIVB-reiziger schreef:bordje

Voor Fles. :wink:
Oeh! 8)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ja, in Bray-Dunes stond er geen (meer).
En dat van Adinkerke moet je zelf maar doen :twisted: :lol:

BDJ
5183

Bericht door 5183 »

de laatste trein op dit traject was in 2003, van het staalbedrijf Sollac in Duinkerke naar de fabrieken van Cockerill-Sambre in Marcinelle bij Charleroi

hoopelijk zit er nog toekomst in deze lijn, en zie ik terug eens een goederentrein voor m'n deur :wink:

Maarten
http://www.lijn73.tk
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik hou het voor mogelijk dat er nog op gereden wordt in de toekomst, al zal er dan wel eerst serieus gesnoeid moeten worden :lol:

BDJ
5183

Bericht door 5183 »

een snoeitrein :lol:
Ruben

Bericht door Ruben »

Wat die grensbordjes betreft, bestaan er ondertussen al bordjes met het logo van Infrabel misschien?
Steven

Bericht door Steven »

Ruben schreef:Wat die grensbordjes betreft, bestaan er ondertussen al bordjes met het logo van Infrabel misschien?
is nog niet voorzien, aangezien hiervoor ook een aanpassing van de reglementering van toepassing is.
Plaats reactie