Bij het bestuderen van de tractiekarakteristieken van het treinmaterieel op het Belgische net, heb ik opgemerkt dat bij bepaalde TGV-stellen die rijden onder 3kV, meerdere tractiediagrammen bestaan die aangeduid worden met een ander regime. Het regime is hier blijkbaar een gegeven dat verband houdt met het nodige elektrische vermogen van de motor.
Weet iemand wat er met deze verschillende regimes bedoeld wordt? Wanneer wordt welk regime gebruikt? Hoe uit zich dit in de praktijk in de stuurcabine...?
Verschillen in tractiekarakteristieken TGV
- e49memling
Re: Verschillen in tractiekarakteristieken TGV
Sommige TGV-stellen, weet ik, hebben een handel I - II - III die de traktiestroom binnen bepaalde waarde houdt, om de beperkingen van bepaalde bovenleidingsystemen te respecteren.
Ik vermoed dat uw vraag hiermee verband houdt.
Vb 1500V enkel stand I toegelaten; 3000V stand II in US, stand I in UM, stand III enkel op 25.000V hogesnelheidslijn.
Ik vermoed dat uw vraag hiermee verband houdt.
Vb 1500V enkel stand I toegelaten; 3000V stand II in US, stand I in UM, stand III enkel op 25.000V hogesnelheidslijn.
Ja, die standen/regimes heb je ook op de verschillende meerspanningslocs in Frankrijk. Voor België is dit enkel voor de BB36000 van toepassing, ik meen gelezen te hebben dat de BB36000 onder 3kV ten hoogste in stand II mag rijden. Onder de Italiaanse 3kV is stand III (6000kW) toegelaten, vraag mij niet waarom maar het is zo..
Ik vermoed dat het inderdaad zoiets zal zijn. Alhoewel ik voor de BB36000 geen verschillende standen terugvind in mijn gegevens..., maar het zou kunnen dat deze onvolledig zijn.msts.be schreef:Ja, die standen/regimes heb je ook op de verschillende meerspanningslocs in Frankrijk. Voor België is dit enkel voor de BB36000 van toepassing, ik meen gelezen te hebben dat de BB36000 onder 3kV ten hoogste in stand II mag rijden. Onder de Italiaanse 3kV is stand III (6000kW) toegelaten, vraag mij niet waarom maar het is zo..
Bedankt voor de antwoorden!
Deze hendel staat op alle tgv's uitgenomen de eurostar. Er is een tabel met alle lijnen waarop de stellen zijn toegelaten in US of UM met de daarbij horende stand van de vermogen selector. Dit om de onderstations niet te zwaar te belasten.