dentheo schreef:
Dan maar snel huur bij Angel verlengen en korting bedingen ???
Of snel die Ansaldo-zooi afzeggen en andere stellen (ICE-3M/Alstom Pendolino/CAF CIVIA) kopen .. het gezeik met die stellen is nu al 3 jaar bezig en is nog steeds niet opgelost..
Had Peijs nu eenmaal eens degelijk werk geleverd en men een betere constructeur (Alstom) gekozen had hadden we niet nu deze idiote situatie..
Men had het ook kunnen zien aankomen. Ansaldo heeft nog nooit iets op tijd geleverd...
Maar zo gauw een andere fabrikant vinden is ook niet evident. Mischien is aanhaken bij de railjet order van de Oebb een oplossing.
op zich is de "tijdelijke " oplossing van TRAXX met ICR rijtuigen toch niet zo slecht? het zal zoizo wel sneller gaan dan de huidige benelux en als dat niet snel genoeg is heb je nog steeds de thalys die wel 300 km/h zal rijden
Arnenys schreef:Dat zal het eerste bijna afgewerkte stel voor de HST-beneluxdienst zijn zeker?
Gaat het dan eindelijk toch een beetje vooruit?
lees effe da forum en wie een beeetje zijn frans toepast op het italiaans kan de volgende zin wel verstaan
"La livrea é definitiva..il treno è stato acquistato da un consorzio di ferrrovie Olandesi NS e Belghe SNCB..in piu' c'è una partecipazione della compagnia Aerea KLM.Circolerà sulla tratta Bruxelles-Amsterdam. "
definitieve schildering. is een trein van een consortium tussen het nederlandse ns en het belgische sncb. waarin ook een participatie van KLM zit. deze zullen rijden tussen brussel en amsterdam. = vrij eenvoudig vertaald.
Steven schreef:en niemand die de zuurstokkleuren weet te plaatsen? mijne heren de nieuwe benelux.
Ja Steven, zover was ik al, anders had ik het niet in dit topic geplaatst.
Ik bedoelde eigenlijk vooral de extra info die je evt. uit de volledige topic kon halen.
ik had het eerder naar de rest toe aangezien ik blijkbaar de eerste ben die er een reactie op gaf
ansaldo stellen, normale max snelheid 250km/u, waarschijnlijk 1 van de eerste stellen die de nodige proefritten zal moeten doen voor we het hier zullen aantreffen voor de nodige lokale proeven. op deze manier zie ik het nog gebeuren dat de traxx locs te vergeefs gehuurd zijn als die kinderziektes etcs blijven duren.
De klucht gaat voort: dit is naar het schijnt het prototypestel van Ansaldo zelf en zal NIET geleverd worden aan NSH. Ik begin het nu serieus op m'n heupen te krijgen: als nu het prototypestel er nog maar is duurt het nog minstens een jaar voor onze stellen er zijn ! Men moet eerst ONZE stellen leveren, daarna kan men gerust een promo-stel voor eigen rekening bouwen.. Siemens bouwde toch ook eerst alle Desiro's voor de DB alvorens een stel voor eigen rekening te bouwen ? (ETCS-2 stel "Trainguard", die in het blauw)..
Alstom gaat denk ik met hun AGV een flink aantal klanten van Ansaldo afsnoepen, getuige de order van het Italiaanse privé-bedrijf daar..