Hoe heten ze dat weer in het Engels? From ugly duckling to a beautiful swan?
Belgische treinen in italie ( na het verlies)
-
Trainspotterke
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Elgar, blader eens op mijn website van de FAS , in bovenstaande vorige links, daar staan perfecte foto's van de stuurpost en de cabine van deze BUDD's,
Ik heb geen ADSL, als je ze vindt die foto's mag je ze hier posten , das voor mij gemakkelijker!
Zal die link even nog hier bijzetten, goed zoeken....!
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=465
Ik heb geen ADSL, als je ze vindt die foto's mag je ze hier posten , das voor mij gemakkelijker!
Zal die link even nog hier bijzetten, goed zoeken....!
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=465
**********************************************************************************************************
Ik was nog aan het typen toen jij dat al gepost hadsammarco1 schreef:Elgar, blader eens op mijn website van de FAS , in bovenstaande vorige links, daar staan perfecte foto's van de stuurpost en de cabine van deze BUDD's,
Hier zijn de foto's van de binnenkant van sammarco1:
Stuurpost:
Binnenkant:
Echt wel heel knap gerenoveerd die stellen, wat een metamorfose - sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Dat hebben ze achteraf wel ingezien,
Ipv nog meer van die stellen om te bouwen , hebben ze nu hun "Lupetto" in dienst !
Een fel treintje, dat ook bij de FS dienst doet onder de naam "Minuetto" en bij de LFI heet ie dan "Elfo" questi van mekaars namen niet te pikken !
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... =536&pos=1
Ipv nog meer van die stellen om te bouwen , hebben ze nu hun "Lupetto" in dienst !
Een fel treintje, dat ook bij de FS dienst doet onder de naam "Minuetto" en bij de LFI heet ie dan "Elfo" questi van mekaars namen niet te pikken !
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... =536&pos=1
**********************************************************************************************************
Tja , mooie stellen , maar de stuurpost is onmiskenbaar Italiaans hé
Vergelijk maar eens met een E402B , een E464 en een stuurrijtuig 'Zeta' (UIC-Z/Eurofima) ... het zijn allemaal dezelfde , een zowat Italiaanse 'Einheitsführerstand' zeker
Misschien ga ik ze de volgende dagen wel tegenkomen , ik zit dan Italië .. we zullen zien ..
Misschien ga ik ze de volgende dagen wel tegenkomen , ik zit dan Italië .. we zullen zien ..
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Dat met twee rijden is er stillaan aan het uitgaan, er is inderdaad een "nieuw" systeem ingevoerd, Het SMCT, kan je vergelijken met over een krokodil te rijden! Rij je door het rood, dan stopt de trein automatisch !
Bij ieder gezien sein dien je een knop in te drukken !
De italiaanse krokodillen worden Boa's genoemd
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-6319
Het sisteem aan de onderkant van de trein
De "Boa" SMCT “Sistema controllo marcia treni”,
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-6898
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-19163
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-6596
Bij ieder gezien sein dien je een knop in te drukken !
De italiaanse krokodillen worden Boa's genoemd
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-6319
Het sisteem aan de onderkant van de trein
De "Boa" SMCT “Sistema controllo marcia treni”,
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-6898
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-19163
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-6596
**********************************************************************************************************
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Heb daarnet Jhon Copsey in Sicilie gebeld, en gevraagd of hij nog meer foto's had van Belgische lokomotieven in Sicilie !
Hij heeft mij beloofd dat hij ze morgen op trenomania zou plaatsen.....
Even in het oog houden , mannen....!
Ik heb echter geen tijd want ik moet donderdag naar Belgie om vrijdag naar .... Italie te rijden...! Druk, druk, druk.....
Hij heeft mij beloofd dat hij ze morgen op trenomania zou plaatsen.....
Even in het oog houden , mannen....!
Ik heb echter geen tijd want ik moet donderdag naar Belgie om vrijdag naar .... Italie te rijden...! Druk, druk, druk.....
**********************************************************************************************************
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Sinds trenitalia er is willen ze de kosten enorm drukken... Een vorm daarvan is om alle lokomotieven dezelfde stuurpost te geven zodanig dat er gespaard word in de opleiding van de machinisten...Zo hoeven ze niet iedere stuurpost opnieuw te leren bedienen. een uniforme stuurpost zullen we maar zeggen!msts.be schreef:Tja , mooie stellen , maar de stuurpost is onmiskenbaar Italiaans héVergelijk maar eens met een E402B , een E464 en een stuurrijtuig 'Zeta' (UIC-Z/Eurofima) ... het zijn allemaal dezelfde , een zowat Italiaanse 'Einheitsführerstand' zeker
![]()
Misschien ga ik ze de volgende dagen wel tegenkomen , ik zit dan Italië .. we zullen zien ..
Waar ga je naar toe in Italie? Ik ben zaterdagmiddag in Bergamo !
Heb nog deze foto gevonden,
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-23243
**********************************************************************************************************
Loc 7502, die er daar ooit eens zonder machininist van door gegaan is en dan gecrasht is, staat nu in Paola (thuisbasis van eigenaar Francesco Ventura).
Hij is nog steeds beschadigd en staat nu bij de 7503 die ook al kapot was...
Van de 5 locs reeks 75 die naar Italië zijn gegaan zijn er nog maar 2 actief.
De 7504 van CLF werd ook al stil gelegd. De anderen locs type 75 (7505 en 7506) van CLF zouden nog actief zijn, waarbij de 7505 het meest opvalt met zijn andere lampen.
Hij is nog steeds beschadigd en staat nu bij de 7503 die ook al kapot was...
Van de 5 locs reeks 75 die naar Italië zijn gegaan zijn er nog maar 2 actief.
De 7504 van CLF werd ook al stil gelegd. De anderen locs type 75 (7505 en 7506) van CLF zouden nog actief zijn, waarbij de 7505 het meest opvalt met zijn andere lampen.
Ondertussen is er op Railfaneurope weer een foto opgedoken van een (propere !
) ex-HLD63 in dienst van Francesco Ventura ..
Deze lijkt blijkbaar van een aantal jaren geleden terug te zijn , vermits ik die locs in deze topic nooit zo proper heb teruggevonden (bijna allemaal besmeurd met graffiti of plamuur
)...
Zijn er voor de rest nog andere foto's van ex-Belgische treinen in Italië ? Hoe zit het nu met die ex-poststellen die RSI heeft gerenoveerd voor in Italië ? Zullen die er hetzelfde uitzien zoals die op bladzijde 1 van deze topic ?
Deze lijkt blijkbaar van een aantal jaren geleden terug te zijn , vermits ik die locs in deze topic nooit zo proper heb teruggevonden (bijna allemaal besmeurd met graffiti of plamuur Zijn er voor de rest nog andere foto's van ex-Belgische treinen in Italië ? Hoe zit het nu met die ex-poststellen die RSI heeft gerenoveerd voor in Italië ? Zullen die er hetzelfde uitzien zoals die op bladzijde 1 van deze topic ?
-
Bert
Dit is een ex-HLD 60msts.be schreef:Ondertussen is er op Railfaneurope weer een foto opgedoken van een (propere !) ex-HLD63 in dienst van Francesco Ventura ..