Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Gisterenavond stond er een IC Oostende - Antwerpen met twee tweeledige stellen en één AM75 in Oostende.
En minder spectaculair, maar ook een 'ongewone' samenstelling:
L-trein tussen Dendermonde en Brussel afgelopen zaterdag met klassiekje 183 i.p.v. een gemoderniseerde.
L-trein tussen Dendermonde en Brussel afgelopen zaterdag met klassiekje 183 i.p.v. een gemoderniseerde.
op zondag was dat alweer iets anders, die 183 was toen al vervangen door CR stel 975Terminus schreef:En minder spectaculair, maar ook een 'ongewone' samenstelling:
tussen 5 en 6.30 rijden alle IC Antwerpen - Charleroi Sud met 2x2 of 1x4 ipv 7 of 8 x M6
Vanmorgen reed op de IR 4206 (Nijvel-Luchthaven-Leuven) stel 823 (=varkensneus!) + stel 688 (=gemoderniseerd klassiekje,normaal dus).
Normaalgezien is de samenstelling 3 gemoderniseerde klassiekjes.
Deze week zat er ook regelmatig een bordeaux stel op de CR 3756 Sint-Gravenbrakel-Leuven.
Normaalgezien is de samenstelling 3 gemoderniseerde klassiekjes.
Deze week zat er ook regelmatig een bordeaux stel op de CR 3756 Sint-Gravenbrakel-Leuven.
-
de IC naar brussel bestond vandaag uit 3 klassiekjes (weeral
) waarvan gem. 605 en 2 rode.
ook (speciaal !) waren er vandag 10 ! beneluxen zonder vertraging !!! k'had geen enkele met vertraging gezien
Ook zag ik een 23 met daarachter een 13 (!!!) in antwerpen zuid uit de trein (
)
jammer weet ik de nummer niet meer.
k'dacht wel dat van beide loc's de panto's opstonden

ook (speciaal !) waren er vandag 10 ! beneluxen zonder vertraging !!! k'had geen enkele met vertraging gezien

Ook zag ik een 23 met daarachter een 13 (!!!) in antwerpen zuid uit de trein (

jammer weet ik de nummer niet meer.
k'dacht wel dat van beide loc's de panto's opstonden

Hallo,
(Ze reden richting Gent). Na de locs kwamen er enkele groene FAS wagens (ik denk toch dat dat de code is). (ex EAOS gevallen).
Groeten,
Joris De Mol
Panto lag plat. Tenminste als het dezelfde was als degene die jij zag.treinbruno schreef:k'dacht wel dat van beide loc's de panto's opstonden
(Ze reden richting Gent). Na de locs kwamen er enkele groene FAS wagens (ik denk toch dat dat de code is). (ex EAOS gevallen).
Groeten,
Joris De Mol
geen 20 en AM96 meer staan maar wel M6 en typ11 doen ze het daarmee he
uitzonderlijk is 2116 door deze 11 gedaan tot arlon alwaar er een ms96 klaar stond om naar luxemburg verder te rijden. door werken kon luxemburg de m6 treinen toch niet ontvangen. dus maakt het op dat moment niet uit welke loc voor de trein hangt he. echter is dit met een 11 niet zo vanzelfspreken op lijn 161/162 wegens de zware helling en het kleine vermogen van deze reeks.
2116 is tijdens de week een bestuurder van brussel zuid en aangezien de reeks die de 2116 doet ook de reeks 11 kent is dit perfect mogelijk om te zien.
1359 is die dag defect gemeld, dus blijkbaar was dat de enige loc die ter beschikking stond in de korte omgeving. als de bestuurder deze loc dan nog kent kiest men voor de snelste oplossing.
2116 is tijdens de week een bestuurder van brussel zuid en aangezien de reeks die de 2116 doet ook de reeks 11 kent is dit perfect mogelijk om te zien.
1359 is die dag defect gemeld, dus blijkbaar was dat de enige loc die ter beschikking stond in de korte omgeving. als de bestuurder deze loc dan nog kent kiest men voor de snelste oplossing.
ik dacht dat de koeling van een reeks 11 al zo fragiel was en dan doen ze er zoiets mee 

enkel indien deze TE weinig in gebruik is, zoals men in NL geregeld doet is bij elke stilstand ze uitschakelen, en tijdens de rit de tractie uitschakelen door de knop ventilatie uit te zetten. bij normaal gebruik mag dat geen problemen geven.Shrek schreef:ik dacht dat de koeling van een reeks 11 al zo fragiel was en dan doen ze er zoiets mee
Hallo,
Was er geen tekort aan 11'en?
Wel straf dat men eerst ICb treinen afschaft wegens tekort aan locs en de locs dan naar Arlon stuurt.
Het is in elk geval wel een mooi zicht.
Groeten,
Joris De Mol
Was er geen tekort aan 11'en?
Wel straf dat men eerst ICb treinen afschaft wegens tekort aan locs en de locs dan naar Arlon stuurt.
Het is in elk geval wel een mooi zicht.
Groeten,
Joris De Mol
nood breekt wet, als op het moment van problemen die hle 11 echt niets te doen heeft staat die op reserve en wil dat dus zeggen dat die ter beschikking is van de verdelers die op hun beurt de keuze maken deze loc te gebruiken of niet.