Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Aah, schitterend! Jammer dat ik dit zelf gemist heb, want ik wil al lang eens een 11 op uitstap binnen de IC-B vastleggen. Is zo zeldzaam...
Hoe doen die mannen dat toch om zo'n uitzonderlijke toestanden op de plaat vast te leggen?
24/24, 7/7 spotters misschien?
Wellicht iemand van een depot die een spotter subiet inlicht dat er een specialleke afkomt?
24/24, 7/7 spotters misschien?

Wellicht iemand van een depot die een spotter subiet inlicht dat er een specialleke afkomt?
Patrick schreef:Hoe doen die mannen dat toch om zo'n uitzonderlijke toestanden op de plaat vast te leggen?
24/24, 7/7 spotters misschien?![]()
ik durf bepaalde spotters inlichten als ik weet dat ik bij hun in de regio langskom met iets speciaals

zeker als da zoiets als een 11+m6 of zo, combinaties die je dus zelden ziet
Misschien moet er dan eens gedacht worden aan een sms-systeem voor dit forum 

op wie zijn kosten? lol als ik met speciallekes onderweg ben (zoals een overdracht van 13) of een 11 met iets anders aan de haak zal da meestal antwerpen, oost vlaanderen, vlaams brabant zijnPatrick schreef:Misschien moet er dan eens gedacht worden aan een sms-systeem voor dit forum

Heb jij ze dan vandaag ingelicht dat er iets via lijn 53 ging langskomen?Steven schreef: Ik durf bepaalde spotters inlichten als ik weet dat ik bij hun in de regio langskom met iets speciaals![]()

Ik heb niks tegen treinspotters, maar sommige gaan wel heel ver voor een foto.
In Hever stond er een kerel in mijn spoor om een 25 te fotograferen met M4 kasten erachter.
Ik moest er stoppen met mijne break, en ben eens een klapke gaan doen met die kerel, hij moest daar wel staan zei hij, omdat anders de zon zijn foto teveel zou overbelichten

ik heb vandaag niemand info gegeven, ik doe da enkel als ik zelf die treinen verzeker (is meestal ook het enige moment ik wat zeker ben van de uurregeling van die dingen he)
voor een pipo die in mijn spoor te zien is stop ik ook. vorige week in bierges walibi nog iemand op zijn plaats gezet. het ventje stak de sporen over om aan de andere kant (daar waar geen perron is) effe te gaan roken. zijn uitleg? ik sta op mijne trein te wachten, mijn gedacht is goed gezegd (in het frans)
voor een pipo die in mijn spoor te zien is stop ik ook. vorige week in bierges walibi nog iemand op zijn plaats gezet. het ventje stak de sporen over om aan de andere kant (daar waar geen perron is) effe te gaan roken. zijn uitleg? ik sta op mijne trein te wachten, mijn gedacht is goed gezegd (in het frans)
Volgende keer doorrijden, maar dan zitte gij er weer meeBart schreef:Heb jij ze dan vandaag ingelicht dat er iets via lijn 53 ging langskomen?Steven schreef: Ik durf bepaalde spotters inlichten als ik weet dat ik bij hun in de regio langskom met iets speciaals![]()
![]()
In Hever stond er een kerel in mijn spoor om een 25 te fotograferen met M4 kasten erachter.
Ik moest er stoppen met mijne break, en ben eens een klapke gaan doen met die kerel, hij moest daar wel staan zei hij, omdat anders de zon zijn foto teveel zou overbelichten.... En ik kon toch gerust zijn, omdat hij een geel jasje aan had.

vroeg of laat vliegen zo'n gasten tegen de lamp, of trein in dit geval, en dan is het ocharme...
Wat een waanzin. En dat gele jasje doet meer goed dan kwaad, daar ben ik van overtuigd. Het creëert een vals gevoel van veiligheid bij die zogenaamde spotters. Het ergste is dat binnenkort de jacht op alle spotters geopend zal worden, en dat we allemaal ambras zullen krijgen.pietje schreef:Volgende keer doorrijden, maar dan zitte gij er weer meeBart schreef:Heb jij ze dan vandaag ingelicht dat er iets via lijn 53 ging langskomen?Steven schreef: Ik durf bepaalde spotters inlichten als ik weet dat ik bij hun in de regio langskom met iets speciaals![]()
![]()
Ik moest er stoppen met mijne break, en ben eens een klapke gaan doen met die kerel, hij moest daar wel staan zei hij, omdat anders de zon zijn foto teveel zou overbelichten.... En ik kon toch gerust zijn, omdat hij een geel jasje aan had.
![]()
vroeg of laat vliegen zo'n gasten tegen de lamp, of trein in dit geval, en dan is het ocharme...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
verkeerd gepost
Laatst gewijzigd door treinbruno op 02 apr 2008, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Het is juist daarom dat ik niet willen bellen heb, als je zoiets zou melden sturen ze daar de spoorwegpolitie naar toe, en dan worden de controles weer opgevoerd. De goede moeten het dan weer met de slechte bekopen...overweg13 schreef: Het ergste is dat binnenkort de jacht op alle spotters geopend zal worden, en dat we allemaal ambras zullen krijgen.
Maar die gast besefte echt niet wat hij aan het doen was, als je dat geel vestje als veiligheidsargument gebruikt, zijt ge niet goed bezig. Sommige beseffen blijkbaar nog steeds niet wat de remafstand van een trein bedraagd.
Vandaag reed er in de IC 4515 van Brussel Zuid naar Antwerpen een combinatie van twee klassieke motorstellen. Is deze combinatie op zondag gebruikelijk? Ik dacht nochtans dat deze relatie door M6-rijtuigen verzekerd werd.
normaal gezien wel ja, maar de M6 stuurstanden durven nog wat kinderziektes vertonen 

Ik heb al vanalles gezien op de IC's (Charleroi -) Brussel - Antwerpen. De gewoonlijke 21/27/soms zelfs 13 + M6, maar ook Varkensneuzen, klassiekjes en zelfs een Break, als ik me niet vergis.
Aparte samenstelling ook afgelopen donderdag op een van de P-treinen Luik-Gouvy; daar hing niet de voorziene 15 voor, maar de 5510! Net te laat voor een foto, jammer genoeg.
Aparte samenstelling ook afgelopen donderdag op een van de P-treinen Luik-Gouvy; daar hing niet de voorziene 15 voor, maar de 5510! Net te laat voor een foto, jammer genoeg.
Dat doen ze naar verluidt wel meer als er problemen zijn met de 15. 55 hebben ze daar toch genoeg staan.MIVB-reiziger schreef: Aparte samenstelling ook afgelopen donderdag op een van de P-treinen Luik-Gouvy; daar hing niet de voorziene 15 voor, maar de 5510! Net te laat voor een foto, jammer genoeg.
BDJ