neen de sprinters, aangezien deze de enige stellen zijn die voorzien van de noodzakelijke spiegels om te kunnen zien of iedereen effectief ingestapt is. deze hebben dan ook een knop in de stuurpost die voorzien is om de deuren te sluiten.Dietrich schreef:Is dus de MW41 die daarop voorzien is, inclusief camera's aan de deuren e.d.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat zouden ze idd nog kunnen vergetenAdler schreef:Men heeft daar naar schatting minstens 1200 treinbestuurders en evenveel treinbegeleiders voor nodig.
Ik hoop dat men niet vergeten is die ook te bestellen

Al de collega's die nu in opleiding zijn (en dat zijn er een ganse hoop), zijn naar mijn weten allemaal nodig om de collega's te vervangen die binnen dit en een paar maanden/jaren met pensioen gaan.
Maar ze hebben nog tijd genoeg om mensen aan te werven, 2012 is nog vrij ver weg....
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Welke zijn die stellen dan? De Playmobils?Steven schreef:de nmbs heeft al stellen die voorzien zijn van 1mansbediening en toch worden deze daarvoor nog niet gebruikt. zover ik weet heeft men er ooit proeven mee gedaan maar na veel protest van de tbg's deze oplossing afgeblazen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
zie hoger, de sprinters, ms86, duikbrillen. Dat is de reden waarom ze spiegels hebben. ze zijn ook aangekocht met als doel = voorstadstellen. de enige lijn waar ze dus echt op hun plaats rijden is lijn 26, doch echter nog steeds met treinbegeleiding.MIVB-reiziger schreef:Welke zijn die stellen dan? De Playmobils?Steven schreef:de nmbs heeft al stellen die voorzien zijn van 1mansbediening en toch worden deze daarvoor nog niet gebruikt. zover ik weet heeft men er ooit proeven mee gedaan maar na veel protest van de tbg's deze oplossing afgeblazen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is nochtans al ter sprake gekomen in dit topic: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=1096Steven schreef:neen de sprinters, aangezien deze de enige stellen zijn die voorzien van de noodzakelijke spiegels om te kunnen zien of iedereen effectief ingestapt is. deze hebben dan ook een knop in de stuurpost die voorzien is om de deuren te sluiten.Dietrich schreef:Is dus de MW41 die daarop voorzien is, inclusief camera's aan de deuren e.d.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
ik vrees dat met de toenemende agressie op de trein het aantal personeelsleden aan boord juist gaat toenemenK V B schreef: Meer treinbestuurders heeft de NMBS zowieso nodig, maar ik neem aan dat ze slim genoeg geweest zijn om stellen te kopen die geschikt zijn voor eenmansbediening.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
jammer genoeg kan de tb enkel de camera's zien van zijn mw, indien meerdere eenheden gekoppeld zijn kan je er dus niet mee gaan rijden zonder tbg, daar dit wel kan voor sprinters (zolang het een recht perron is wel te verstaan)Dietrich schreef:Is nochtans al ter sprake gekomen in dit topic: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=1096Steven schreef:neen de sprinters, aangezien deze de enige stellen zijn die voorzien van de noodzakelijke spiegels om te kunnen zien of iedereen effectief ingestapt is. deze hebben dan ook een knop in de stuurpost die voorzien is om de deuren te sluiten.Dietrich schreef:Is dus de MW41 die daarop voorzien is, inclusief camera's aan de deuren e.d.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik vind dat men weer sterk gaat 'eenheidsworsten', en volgens mij met materieel dat ni echt aangepast is...
305 3-wagenstellen? Als we er rekening mee houden dat de ongeveer 100 overblijvende 2-wagenklassiekjes 151-270 dezelfde zitcapaciteit hebben als die drieledige Desiro's, en we nemen de ongeveer 100 GEn-stellen weg, dan zijn er nog zo'n 100 stellen bijkomend, gaat men zoveel bijkomende treinen laten rijden???
Ook frappant is de veelheid aan M6, het GENnet zal veel druk van de lange afstandsverbindingen op hun eerste kilometers vanuit Brussel wegnemen. Toch zullen die lange afstandstreinen tot op het 'landelijke' eindpunt in niet zo comfortabele dubbeldek rijden, terwijl de korte maar drukbezette GENs in enkeldek rijden. In het buitenland (cfr. Parijs) is het wel anders.
Men had veel beter motorwagens gebouwd voor de M5 of M6 in GENdienst, en de klassiekjes vervangen door weer een serie comfortabele lange afstandrijtuigen zoals de I11... Maar dit is 'toogklap' zeker?
Greetz
305 3-wagenstellen? Als we er rekening mee houden dat de ongeveer 100 overblijvende 2-wagenklassiekjes 151-270 dezelfde zitcapaciteit hebben als die drieledige Desiro's, en we nemen de ongeveer 100 GEn-stellen weg, dan zijn er nog zo'n 100 stellen bijkomend, gaat men zoveel bijkomende treinen laten rijden???
Ook frappant is de veelheid aan M6, het GENnet zal veel druk van de lange afstandsverbindingen op hun eerste kilometers vanuit Brussel wegnemen. Toch zullen die lange afstandstreinen tot op het 'landelijke' eindpunt in niet zo comfortabele dubbeldek rijden, terwijl de korte maar drukbezette GENs in enkeldek rijden. In het buitenland (cfr. Parijs) is het wel anders.
Men had veel beter motorwagens gebouwd voor de M5 of M6 in GENdienst, en de klassiekjes vervangen door weer een serie comfortabele lange afstandrijtuigen zoals de I11... Maar dit is 'toogklap' zeker?
Greetz
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
enkel nog rekening houden dat het huidige aanbod op de gen lijnen nog haast moet verdubbelen willen ze aan hun doelstelling komen (ivm frequentie). voor de rest kan ik de uitleg wel verstaan ivm keuze enkel of dubbeldeks materieel
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
'k Heb wel al eens gehoord dat bij de MW41 de mogelijkheid om de camera's van meerdere stellen te zien bestaat maar de bekabeling hiervoor op de koppeling niet zou aangesloten zijn, aangezien het systeem zonder TBG toch niet wordt gebruikt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor voorstadsverkeer is enkeldeks materiaal beter geschikt. Zie hier ook naar het buitenland. Duitsland is naar mijn mening een beter voorbeeld voor België dan Frankrijk. Met enkeldeks materiaal gaat het in en uitstappen sneller, en heb je dus kortere halteringstijden.tt44ta46 schreef: Ook frappant is de veelheid aan M6, het GENnet zal veel druk van de lange afstandsverbindingen op hun eerste kilometers vanuit Brussel wegnemen. Toch zullen die lange afstandstreinen tot op het 'landelijke' eindpunt in niet zo comfortabele dubbeldek rijden, terwijl de korte maar drukbezette GENs in enkeldek rijden. In het buitenland (cfr. Parijs) is het wel anders.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De toenemende agressie los je niet met treinbegeleiders op. Meer treinbegeleiders betekent alleen maar meer doelwitten voor het krapuul.Shrek schreef:ik vrees dat met de toenemende agressie op de trein het aantal personeelsleden aan boord juist gaat toenemenK V B schreef: Meer treinbestuurders heeft de NMBS zowieso nodig, maar ik neem aan dat ze slim genoeg geweest zijn om stellen te kopen die geschikt zijn voor eenmansbediening.
Wat nodig is, is meer spoorwegpolitie, en een doeltreffend vervolgingsbeleid. We moeten er voor zorgen dat iemand die wegens agressie op de trein opgepakt wordt minstens een paar dagen achter de tralies blijft.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Iemand al enige idee welke nummering deze reeks meekrijgt? De 3 cijfertjes-aanduiding zit quasi vol.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
als de reeksen die nu bestaan van 100-200 verwijden hebben ze terug nummers te over om te gebruiken tot en met 300 (breaks beginnen vanaf 301)Grijze Muis schreef:Iemand al enige idee welke nummering deze reeks meekrijgt? De 3 cijfertjes-aanduiding zit quasi vol.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb het topic geopend, maar eigenlijk mijn mening nog niet gegeven. Hier gaan we dan.
Exterieur: Ziet er goed! Niks meer, niks minder.
Interieur: Ik hoop dat er geen open platforms komen, héél leuk als het wat kouder is. Waarom moet alles per se zo open mogelijk, doet me denken aan tram/metro.
Verder heb ik liever de I11/MS96 kleuren, die zijn net wat warmer dan die kille M6 kleuren.
Ten laatste lijkt mij 280 plaatsen voor 70,9 m véél, ter vergelijking:
MS 80: 254 plaatsen voor 75,8 m (waarvan een deel 3+2);
MS 96: 212 plaatsen voor 79,2 m (weliswaar IC materiaal).
Nu, het interieur kan misschien nog veranderen t.o.v. deze photoshops van Siemens.
Exterieur: Ziet er goed! Niks meer, niks minder.
Interieur: Ik hoop dat er geen open platforms komen, héél leuk als het wat kouder is. Waarom moet alles per se zo open mogelijk, doet me denken aan tram/metro.
Verder heb ik liever de I11/MS96 kleuren, die zijn net wat warmer dan die kille M6 kleuren.
Ten laatste lijkt mij 280 plaatsen voor 70,9 m véél, ter vergelijking:
MS 80: 254 plaatsen voor 75,8 m (waarvan een deel 3+2);
MS 96: 212 plaatsen voor 79,2 m (weliswaar IC materiaal).
Nu, het interieur kan misschien nog veranderen t.o.v. deze photoshops van Siemens.