Voor alles is een oplossing

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Adler

Voor alles is een oplossing

Bericht door Adler »

Deze morgen had een student wel een heel originele oplossing voor het plaatsgebrek op de treinen.
Hij had namelijk een bureaustoel mee op de trein en installeerde zich op zijn stoel op het balkon van de trein.
Ik hoop dat niet iedereen op dit idee komt :)
Patrick

Re: Voor alles is een oplossing

Bericht door Patrick »

Adler schreef:Deze morgen had een student wel een heel originele oplossing voor het plaatsgebrek op de treinen.
Hij had namelijk een bureaustoel mee op de trein en installeerde zich op zijn stoel op het balkon van de trein.
Ik hoop dat niet iedereen op dit idee komt :)
Dat zijn daar toch STAANplaatsen? Wellicht staat :lol: er daar wel iets over in de bundel.
Adler

Bericht door Adler »

Patrick schreef: Dat zijn daar toch STAANplaatsen? Wellicht staat :lol: er daar wel iets over in de bundel.
Je zal ook wel geen stoelen mogen meebrengen op de trein.
Als je voor een hond een ticket moet kopen, wat moet je dan met een stoel ?
Fles

Bericht door Fles »

Adler schreef:Je zal ook wel geen stoelen mogen meebrengen op de trein.
Wat een onzin. Als je daar geld voor gaat vragen, begin dan eerst eens over vouwfietsen en sleepkoffers. VEEL groter, dus lomper, dus irritanter, en ook veel vaker voorkomend, dus veel lucratiever, du moment dat je er geld voor vraagt. Maar dat gebeurt niet :) Waarom niet? Dat is handbagage. En zo eens in de honderd jaar is een burostoel ook even handbagage :)

Overigens zou ik zelf wel uitkijken om erop te gaan zitten. Zeker als er wieltjes aan zitten, dat ding stuitert het hele balkon over :o
Bibke

Bericht door Bibke »

Fles schreef:
Adler schreef:Je zal ook wel geen stoelen mogen meebrengen op de trein.
Wat een onzin. Als je daar geld voor gaat vragen, begin dan eerst eens over vouwfietsen en sleepkoffers. VEEL groter, dus lomper, dus irritanter, en ook veel vaker voorkomend, dus veel lucratiever, du moment dat je er geld voor vraagt. Maar dat gebeurt niet :) Waarom niet? Dat is handbagage. En zo eens in de honderd jaar is een burostoel ook even handbagage :)

Overigens zou ik zelf wel uitkijken om erop te gaan zitten. Zeker als er wieltjes aan zitten, dat ding stuitert het hele balkon over :o
En dan valt er zo'n lief meiske op uwe schoot. Niet te doen!!!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hmm, dat is nog eens een idee zie. :D
Fles

Bericht door Fles »

Bibke schreef:En dan valt er zo'n lief meiske op uwe schoot. Niet te doen!!!
Ja! Of zoeen okselzwetend nijlpaard van in de 70. Geweldig idee inderdaad :lol:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Bureaustoel op strategische momenten en plaatsen gebruiken is de boodschap.
Fles

Bericht door Fles »

Dietrich schreef:Bureaustoel op strategische momenten en plaatsen gebruiken is de boodschap.
Als we toch aan de setup sleutelen.. om een vrouw te versieren zou ik niet direct een burostoel als "primary tool" suggereren :idea: Maar goed, wat weet ik er ook van :lol:
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:Wat een onzin
Artikel 52 van Bundel 1:

§1. Reizigers mogen gemakkelijk draagbare voorwerpen (handbagage) kosteloos in de rijtuigen meenemen indien deze voorwerpen voor medereizigers en treinpersoneel niet lastig of hinderlijk kunnen zijn.
Iedere reiziger heeft voor zijn handbagage slechts de beschikking over de ruimte boven (behalve voor vouwfietsen) en onder zijn bezette plaats, over de ruimte tussen de rugleuning van de zetels of een gelijkaardige andere ruimte wanneer de rijtuigen van een speciaal model zijn, namelijk wanneer er een bergplaats voor bagage is voorzien.
Fles

Bericht door Fles »

Ik heb ook weleens gasten met complete windsurfplanken in een ICE zien stappen anders hoor. Krijg je wel wat gemopper van een tbg, maar verder weinig spannends. Als ik toch alleen een rugzak en een burostoel had te verslepen, ging ik daar toch echt geen kaartje voor kopen. En geen hc/tbg in NL die daar moeilijk over zou doen lijkt me.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Fles schreef:
Dietrich schreef:Bureaustoel op strategische momenten en plaatsen gebruiken is de boodschap.
Als we toch aan de setup sleutelen.. om een vrouw te versieren zou ik niet direct een burostoel als "primary tool" suggereren :idea: Maar goed, wat weet ik er ook van :lol:
Kwestie van originele (en toepasselijke) openingszinnen te kunnen gebruiken. :)
Plaats reactie