? zu I_Bc

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
R4C-Fan

? zu I_Bc

Bericht door R4C-Fan »

Wieviele dieser > http://www.railfaneurope.net/pix/be/car ... lnoord.jpg < Wagen hat die SNCB in ihrem Besitz und wie lautet die korrekte Bezeichnung?
Danke
Steven

Re: ? zu I_Bc

Bericht door Steven »

dat zijn I6Bc rijtuigen, het juiste aantal ken ik niet. Doen dienst als slaaprijtuigen en hebben een max snelheid van 160 km/u
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Er zijn 15 I6 Bc rijtuigen.
61 88 50-70 601-0 tot 15
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Steven schreef:dat zijn I6Bc rijtuigen, het juiste aantal ken ik niet. Doen dienst als slaaprijtuigen en hebben een max snelheid van 160 km/u
Liegewagen, bitte Herr Moderator, keine Schlafwagen!
Steven

Bericht door Steven »

tja sorry de volksmond, slaaprijtuigen met ligplaatsen is mijn gewoonlijke uitdrukking en t2 en consoorten zijn slaaprijtuigen met bedplaatsen. ook al weet ik goed genoeg dat er aan de buitenzijde idd ligrijtuig op staat.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:tja sorry de volksmond, slaaprijtuigen met ligplaatsen is mijn gewoonlijke uitdrukking en t2 en consoorten zijn slaaprijtuigen met bedplaatsen. ook al weet ik goed genoeg dat er aan de buitenzijde idd ligrijtuig op staat.
"slaaprijtuigen met ligplaatsen" is een contradictio in terminis. "slaaprijtuigen met bedplaatsen" is dubbelop...

Groetjes,
Rian
pietje

Bericht door pietje »

Niemand heeft ooit beweerd dat spoorwegterminologie altijd correcte Nederlandse termen zijn.
Als ze van bij de NMBS komen zijn het meestal verkeerde vertalingen uit het Frans :D
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Persoonlijk vind ik dat ligrijtuig meer op Liegewagen dan op voiture-couchettes lijkt.
Schlafwagen, slaapwagen en voiture-lits idem.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:"slaaprijtuigen met ligplaatsen" is een contradictio in terminis. "slaaprijtuigen met bedplaatsen" is dubbelop...

Groetjes,
Rian
slaaprijtuig = rijtuig om te slapen en dit op een lig- of bedplaats, ik zie geen contradictie, het eerst zegt wat je doet en het tweede geeft weer over welk comfort je beschikt?
Plaats reactie