Met de vele aanwervingen bij de NMBS tegenwoordig kan het interessant zijn om de afkortingen van de werkzetels die door de NMBS gebruikt worden eens uit te leggen.
Persoonlijk ga ik deze zomer hopelijk nog eens vakantiewerk doen bij de NMBS, maar bij de lijst van de werkzetels staat er een afkorting bij die ik niet ken, namelijk B-RN...
Misschien kan iemand het lijstje dat ik ken aanvullen?
H-... = NMBS Holding
B-... = NMBS
H-PA = Holding, Patrimonium = Stationsgebouwen in orde houden (voornamelijk kuisen, vuilbakken leegmaken,...)
H-HR = Holding, Human Resources = Aanwervingen, personeelsdienst, alle personeelszaken (onder andere personeelsrestaurant hoort daar ook bij)
B-TOP = NMBS, Technische Onderhoudspost = Onderhoudspost waar klein onderhoud gebeurd (vooral draaistellen) en poetsen van de treinen (carwash, kopruiten, binnenkant)
B-RN = NMBS, ???
B-RI = NMBS, ???
B-N = NMBS, ???
Afkortingen NMBS
Re: Afkortingen NMBS
RN = reizigers nationaal
RI = reizigers internationaal
N = Netwerk
B = bedrijfseenheid ofwel nmbs
RI = reizigers internationaal
N = Netwerk
B = bedrijfseenheid ofwel nmbs
Alle info staat op internet en op intraweb: zie structuur NMBS-groep, organigrammen ed. Zie ook "cursus 2000".
Het is een hele waslijst...
I = Infrabel.
En de afkortingen die je daar aanhaalt "B-TW" en "B-CW" kloppen niet. Deze behoren tot de directie B-TP (Techniek & Productie), dus bv B-TP CW Mechelen...
Het is een hele waslijst...
I = Infrabel.
En de afkortingen die je daar aanhaalt "B-TW" en "B-CW" kloppen niet. Deze behoren tot de directie B-TP (Techniek & Productie), dus bv B-TP CW Mechelen...
Op het internet staan enkel de volledige namen, en als je als sollicitant een blad met afkortingen krijgt ben je daar niet veel mee he
.

Zie bv structuur van de holding http://www.b-rail.be/corp/N/group/struc ... /index.php
Dan wordt het allemaal, respectievelijk:
H-GB
H-IA
H-CA
H-PA
H-CO
H-OD
H-F
H-PA
H-HR
H-SC
...
Alle afkortingen liggen toch voor de hand als je het organigram bekijkt, niet?
B-TOP bestaat ook niet trouwens, een TOP is normaal afhankelijk van een TW en hoort dus eveneens tot B-TP.
En B-N bestaat volgens mij ook niet, I-N wel (Infrabel-Netwerk).
Dan wordt het allemaal, respectievelijk:
H-GB
H-IA
H-CA
H-PA
H-CO
H-OD
H-F
H-PA
H-HR
H-SC
...
Alle afkortingen liggen toch voor de hand als je het organigram bekijkt, niet?

B-TOP bestaat ook niet trouwens, een TOP is normaal afhankelijk van een TW en hoort dus eveneens tot B-TP.
En B-N bestaat volgens mij ook niet, I-N wel (Infrabel-Netwerk).