Sorry, maar daar gaat me het helemaal niet om.nighttrain schreef:
Ik denk dat spoorwegmensen ook een ,weliswaar ,kleine bijdrage betalen voor de aflevering van vrijkaarten en vrijbiljetten.Dit heeft geloof ik te maken met een bijdrage in de verzekering.Bv een treinbestuurder heeft een vrijkaart 2de klas en biljetten 1 klas. Ze betalen dit via de een of adere sociale kas direkt via hun wedde (idem voor het maandelijks boekje "het spoor".Het is toch logisch als je bij de boer werkt, je op zijn kar mag zitten! Niet?
Maar langs de andere kant worden veel (de meeste)treinkaarten betaald door de werkgever(privé of staat) voor het woon-werk verkeer(eerste of tweede klas).En deze mensen hebben daarboven ook eventueel extra legale voordelen bij die werkgever of zijn partners.Zowel in de privé /para-statale ondernemingen.
Indien U niet kan genieten van 1 van beide voordelen zou ik van werkgver veranderen ,als het zo belangrijk is.
Ik begrijp enkel niet wat de opmerking van Nekvin te maken heeft met de grond van mijn oorspronkelijk bericht.
Wat de oorzaak van de vertraging was kan me niet schelen.
Ik begin het ook stilaan beu te worden dat elke kritiek op de NMBS hier in dit forum onmiddellijk op een zeer brutale manier wordt beantwoord als ongegrond en niet juist.
Ik stel wel vast dat de werknemers van de NMBS het zelf niet erg vinden als ze het niet eens zijn met hun werkgever en dat dan ineens wel alle kritiek mag, stakingen incluis.