In afwachting van reparatie,levering,certifikatie,opleiding zal de prestatie(het slepen van een trein,rit met vrachtwagen) gedaan worden door een eventuele concurentNekvin schreef:begrijp ik niets van hoornighttrain schreef: Beste Nekvin,
Ik weet niet hoe diep U ingewijd bent in de contrakten van B cargo?
Maar je moet weten als je een vrachtwagen van Dentresangles ziet rijden wil dat niet zeggen dat hij de contrakthouder is van het vervoer tussen A en B voor B.V. Carrefour. Bij de spoorwegen is dit hetzelfde. Het contrakt voor het vervoer van auto onderdelen tussen A en B is getekend door firma X maar wordt uitgevoerd om de een of andere reden door firma Y als onderaannemer. Zie maar ook het contrakt an Siemens met als tijdelijke onderaannemer Bombardier.
Omdat op een bepaald ogenblik het belangrijker was een langdurig en interessant kontrakt binnen te halen ,maar in afwachting dit(boven aangehaalde eventuele redenen) te laten uitvoeren door een derde speler.Of dat nu vrachtvervoer per weg,water of spoor is de marktprincipes zijn dezelfde.In wezen zijn het concurenten,maar achter de schermen moeten ze op het een of ander moment samenwerken voor de of hun client.En dat laatste "de client" waren de nationale spoorwegmaatschapijen sinds lang uit het oog verloren.Daarom zijn "de clienten" blij om zakens te doen met de nieuw spelers omdat er tussen hen een SLA is of anders gezegd een Service Level Agreement dus een meetbaar gegeven van service/betaling/prestatie.
Om dit alles uit te pluizen zou je in de boekhouding moete, gaan kijken om te weten waar het geld vandaan kwam t.t.z. van een bedrijf of van een andere operator.