Het bedevaart seizoen is weer begonnen. De eerste trein is weer vertrokken richting Lourdes. Dit jaar zullen er meer treinen rijden dan afgelopenjaren. EETC verzorg ook dit jaar weer de rijtuigen. Er gaan weer de volgende rijtuigen mee.
DF
Buffet
BcvmH
BCM
AB 30
SNCF Ambulance.
Ik hou jullie op de hoogte.
Treintech
Bedevaarttreinen
Re: Bedevaarttreinen
Meer treinen dan andere jaren? Vorig jaar of twee jaar geleden werd de Lourdestrein vanuit Turnhout net afgeschaft vanwege te weinig interesse en te hoge kosten...
Hallo,
Vanuit Vlaanderen rijden er inderdaad sinds 2 jaar geen bedevaartstreinen meer... Te weinig interesse was zeker niet het geval, te hoge kosten wel. Die trein was vrij lang, en zat goed vol.
Groeten,
Joris De Mol
Ik denk dat dat enkel vor Nederland en Wallonië zal gelden.Wover schreef:Meer treinen dan andere jaren? Vorig jaar of twee jaar geleden werd de Lourdestrein vanuit Turnhout net afgeschaft vanwege te weinig interesse en te hoge kosten...
Vanuit Vlaanderen rijden er inderdaad sinds 2 jaar geen bedevaartstreinen meer... Te weinig interesse was zeker niet het geval, te hoge kosten wel. Die trein was vrij lang, en zat goed vol.
Groeten,
Joris De Mol
Op fido (edit: in het nieuws forum) is een dienstregeling van een Duitse bedevaartstrein gepost.. heenrit 17 mei, terugrit 23 mei.
Aangezien het rijtuigen van de DB zijn, zullen het waarschijnlijk de oudste resterende couchetterijtuigen zijn, i.e. dus Bvcmz 248.1 & 248.3 die beperkt zijn tot 160 (Bvcmz 248.5= 200 km/u). Het SNCF-rijtuig is natuurlijk het ambulance-rijtuig zoals al gepost werd in een andere topic..
Aangezien het rijtuigen van de DB zijn, zullen het waarschijnlijk de oudste resterende couchetterijtuigen zijn, i.e. dus Bvcmz 248.1 & 248.3 die beperkt zijn tot 160 (Bvcmz 248.5= 200 km/u). Het SNCF-rijtuig is natuurlijk het ambulance-rijtuig zoals al gepost werd in een andere topic..
ide trein hebben we gisteren in aachen west gezien er hing DB 110 als tractie voor
Ik en treinbruno hebben hem gisterenavond nog gezien in FBMZ met +60 ongeveer. Er hing een 27 voor tot aan Jeumont. Een heleboel Euro Expres rijtuigen hingen eraan en een oud Duits postrijtuig in. Verder nog een SNCF ambulancerijtuig.
vrijdag heb ik een bedevaartstrein van doornik tot Tourcoing over de grens geholpen met een type 12. De trein zat stampvol (veel bejaarden en rolstoelen) en nadat iedereen was opgestapt begon er een lampje te knipperen aan de buitenkant van het eerste rijtuig. De dokter werd meteen opgeroepen