Hallo,
Hoe zit het nou precies, Als ik in belgië trein ga rijden voor DLC, klopt het dan dat als ik voor Veolia Cargo wil gaan rijden, al mijn papieren opnieuw zou moeten halen?
Wie kan er wat meer duidelijkheid over geven?
Vraag aan Spoorweg personeel
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Volgens mij is het zo dat je daarmee probleemloos in NL, FR en D moet kunnen rijden. Het is in ieder geval zo door de wetgever voorzien dacht ik. Ik twijfel alleen even of dat al van toepassing is, maar dacht het wel...
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Een treinbestuurdersbrevet is normaalgezien zoiezo universeel, dus als je bepaalde lijnen kent van bij DLC zal je daar ook nog op mogen rijden bij Veolia. Het kan natuurlijk wel zijn dat hun class 66 afwijkt van die van dlc en ze daar moeilijk over willen doen en je die loc dus terug moet leren, maar dat kan ik niet zeggen. Er zitten hier genoeg (ex-)DLC'ers om u daar uitleg over te geven.
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
uw "europees" rijbewijs(bestaat het al in Belgie ?) bestaat uit minstens twee delen.Wover schreef:Een treinbestuurdersbrevet is normaalgezien zoiezo universeel, dus als je bepaalde lijnen kent van bij DLC zal je daar ook nog op mogen rijden bij Veolia. Het kan natuurlijk wel zijn dat hun class 66 afwijkt van die van dlc en ze daar moeilijk over willen doen en je die loc dus terug moet leren, maar dat kan ik niet zeggen. Er zitten hier genoeg (ex-)DLC'ers om u daar uitleg over te geven.
Het ene deel mag je houden , betreft reglementen kennis enz. dit is onafhankelijk van de werkgever.
Het ander deel lijnstudie en materiaalstudie mag uw vorige werkgever houden, omdat hij het tegengetekend heeft en dus de verantwoordelijkheid erover niet moet (mag, wil) doorgeven aan concurrent...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Het eerste deel moet je ook terug afgeven, die wordt dan opgestuurd naar infrabel. Je krijgt dan van je vorige werkgever een formulier, met dit formulier kan je nieuwe werkgever je brevet terug ophalen bij infrabel. Een nieuwe medische controle is wel nodig denk ik. Dus geen examen maar wel eens in potje gaan plassen, maar ik zou toch alles nog eens doornemen als je gaat solliciteren, wat ik denk dat dit wel eens een klein examen zou kunnen zijn.dentheo schreef: uw "europees" rijbewijs(bestaat het al in Belgie ?) bestaat uit minstens twee delen.
Het ene deel mag je houden , betreft reglementen kennis enz. dit is onafhankelijk van de werkgever.
Het ander deel lijnstudie en materiaalstudie mag uw vorige werkgever houden, omdat hij het tegengetekend heeft en dus de verantwoordelijkheid erover niet moet (mag, wil) doorgeven aan concurrent...
De bijlagen (lijnkennis en matrieelkennis) ben je wel kwijt, dan moet je dan gaan onderhandelen met je nieuwe werkgever en instructeurs wat er nog op kan.
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Dit lijkt mij "Belgisch" getreiter... maar ja alles is goed om de concurrentie te vervalsen....GemZ schreef: Het eerste deel moet je ook terug afgeven, die wordt dan opgestuurd naar infrabel. Je krijgt dan van je vorige werkgever een formulier, met dit formulier kan je nieuwe werkgever je brevet terug ophalen bij infrabel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Hoe denk jij dat het komt dat de Belgische overheidsbedrijven oppermachtig blijven?dentheo schreef: Dit lijkt mij "Belgisch" getreiter... maar ja alles is goed om de concurrentie te vervalsen....
Als de concurrentie te sterk wordt worden de spelregels even "gecorrigeerd".
zie B-cargo, Belgacom, ...
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Hallo dank voor jullie antwoorden. Het antwoord over het inleveren van het brefet van het atwoord op mijn vraag! dankje!
maar waarom is dat zo?
In Nederland kan ik simpelweg met 1 papier bij ALLE vervoerders aan het werk en hoef ik niks in te leveren. ja uiteraard wel wegleren en materieel leren kennen als ik dat niet kan...
maar waarom is dat zo?
In Nederland kan ik simpelweg met 1 papier bij ALLE vervoerders aan het werk en hoef ik niks in te leveren. ja uiteraard wel wegleren en materieel leren kennen als ik dat niet kan...
Re: Vraag aan Spoorweg personeel
Correct en daarom betalen we voor kabel en adsl het dubbel van in bv. Nederland...pietje schreef:Hoe denk jij dat het komt dat de Belgische overheidsbedrijven oppermachtig blijven?dentheo schreef: Dit lijkt mij "Belgisch" getreiter... maar ja alles is goed om de concurrentie te vervalsen....
Als de concurrentie te sterk wordt worden de spelregels even "gecorrigeerd".
zie B-cargo, Belgacom, ...
Dus zullen de containers ook wel per vrachtwagen blijven gaan.......
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide