I5 in M5 stam
I5 in M5 stam
Vanmorgen in Brussel-Zuid een gewone M5 stam gezien van een of ander P treintje met achter het stuurrijtuig (loc zat op kop) een I5 of I6 rijtuig, allersinds met die slaaprijtuig livrei.. Iemand enig idee waarom ze dit doen? Waarschijnlijk gewoon een overbrenging?
Grtz
Tux
Grtz
Tux
Re: I5 in M5 stam
Idd heb die ook gezien omstreeks 8.10 uur in FBMZ. Naar ik vermoed was het een I5-rijtuig.Tux schreef:Vanmorgen in Brussel-Zuid een gewone M5 stam gezien van een of ander P treintje met achter het stuurrijtuig (loc zat op kop) een I5 of I6 rijtuig, allersinds met die slaaprijtuig livrei.. Iemand enig idee waarom ze dit doen? Waarschijnlijk gewoon een overbrenging?
Grtz
Tux
Re: I5 in M5 stam
Hallo,
Misschien heeft het iets te maken met:
http://www.wallorail.be/actu/0408/24.htm
Groeten,
Joris De Mol
Misschien heeft het iets te maken met:
http://www.wallorail.be/actu/0408/24.htm
Groeten,
Joris De Mol
Re: I5 in M5 stam
I5 of I6 is te zien aan het dak. Een 5 heeft nog luchtpijpen op het dak, een 6 niet.am62 schreef:Idd heb die ook gezien omstreeks 8.10 uur in FBMZ. Naar ik vermoed was het een I5-rijtuig.Tux schreef:Vanmorgen in Brussel-Zuid een gewone M5 stam gezien van een of ander P treintje met achter het stuurrijtuig (loc zat op kop) een I5 of I6 rijtuig, allersinds met die slaaprijtuig livrei.. Iemand enig idee waarom ze dit doen? Waarschijnlijk gewoon een overbrenging?
Grtz
Tux
BDJ
Re: I5 in M5 stam
Hallo,
Verdere grot verschillen:
Een I6 heeft schorten onder het rijtuig, een I5 niet.
Een I5 heeft half opengaande vensters, bij een I6 kan enkel het bovenste beetje open.
Een I5 heeft klapdeuren, een I6 schuifdereun.
Dat zijn denk ik de 4 grooste uitweinige verschillen.
Oja, een I5 heeft een valk dak (op de luchtpijpen na) en een I6 heeft een geribbeld dak.
Groeten,
Joris De Mol
Verdere grot verschillen:
Een I6 heeft schorten onder het rijtuig, een I5 niet.
Een I5 heeft half opengaande vensters, bij een I6 kan enkel het bovenste beetje open.
Een I5 heeft klapdeuren, een I6 schuifdereun.
Dat zijn denk ik de 4 grooste uitweinige verschillen.
Oja, een I5 heeft een valk dak (op de luchtpijpen na) en een I6 heeft een geribbeld dak.
Groeten,
Joris De Mol
Re: I5 in M5 stam
Juist, dat rijtuig is na het afzetten van de militairen in Marche terug naar Jemelle overgebracht. Vanuit Jemelle is het met een P-trein overgebracht naar Vorst. Zo kan het terug verder roesten bij zijn lotgenoten (tesamen met het beroemde Eurostarstel van 38miljoen).Joris schreef:Hallo,
Misschien heeft het iets te maken met:
http://www.wallorail.be/actu/0408/24.htm
Groeten,
Joris De Mol
Re: I5 in M5 stam
Ok een overbrenging dus
Dank u! Jah idd wel jammer van die I5'en, vond het mooie rijtuigen
Grtjs
Tux

Grtjs
Tux
Re: I5 in M5 stam
Weetje , in Mechelen zijn de eertse I6 (lig)rijtuigen binnengekomen voor modernisatie van de elektriciteit , nieuwe omvormers denkek.Kris schreef:
Juist, dat rijtuig is na het afzetten van de militairen in Marche terug naar Jemelle overgebracht. Vanuit Jemelle is het met een P-trein overgebracht naar Vorst. Zo kan het terug verder roesten bij zijn lotgenoten (tesamen met het beroemde Eurostarstel van 38miljoen).
Spoorwegen heeft tog nog blijkbaar plannen met deze rijtuigen,...

Re: I5 in M5 stam
Op het forum ging (nog niet zo heel lang geleden) het gerucht dat die ligrijtuigen terug gewone zitrijtuigen zouden worden...poyaud schreef:Weetje , in Mechelen zijn de eertse I6Kris schreef:
Juist, dat rijtuig is na het afzetten van de
militairen in Marche terug naar Jemelle overgebracht. Vanuit Jemelle is
het met een P-trein overgebracht naar Vorst. Zo kan het terug verder
roesten bij zijn lotgenoten (tesamen met het beroemde Eurostarstel van
38miljoen).
(lig)rijtuigen binnengekomen voor modernisatie van de elektriciteit ,
nieuwe omvormers denkek.
Spoorwegen heeft tog nog blijkbaar plannen met deze rijtuigen,...
Re: I5 in M5 stam
Nu ja, ik dacht dat in een of ander tijdschrift gelezen te hebben.Terminus schreef:Op het forum ging (nog niet zo heel lang geleden) het gerucht dat die ligrijtuigen terug gewone zitrijtuigen zouden worden...poyaud schreef:Weetje , in Mechelen zijn de eertse I6Kris schreef:
Juist, dat rijtuig is na het afzetten van de
militairen in Marche terug naar Jemelle overgebracht. Vanuit Jemelle is
het met een P-trein overgebracht naar Vorst. Zo kan het terug verder
roesten bij zijn lotgenoten (tesamen met het beroemde Eurostarstel van
38miljoen).
(lig)rijtuigen binnengekomen voor modernisatie van de elektriciteit ,
nieuwe omvormers denkek.
Spoorwegen heeft tog nog blijkbaar plannen met deze rijtuigen,...
Waarom zou dit ook niet kunnen, de nmbs heeft echt geen behoefte meer om deze rijtuigen nog langer te gebruiken als ligrijtuigen. Voor die paar militaire treinen vinden ze wel in het buitenland een oplossing om er eentje te huren.
Het zou natuurlijk jammer zijn, ik vind die kleurstelling zo mooi. Heeft het tsp e.d. geen plannen om een i5'je te kopen, in de bundel van Aalst staan er nog een paar (ik dacht 6 à 7) en een oranje DMS.
Re: I5 in M5 stam
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Maar 1 DMS meer? een paar jaar terug stonden er nog 2 rijden!13'erke schreef:en een oranje DMS.
Groeten,
Joris De Mol