Vervanging Wiedauwkaaibrug
Vervanging Wiedauwkaaibrug
Vandaag ging L58 Y Ledeberg-West - Eeklo tussen Gent-Dampoort en Wondelgem dicht voor alle verkeer en dit voor een periode van 5 dagen. De reizigersdienst wordt tussen Gent-Dampoort en Eeklo vervangen door bussen en de vele fabrieken op de linkeroever van het Kanaal Gent-Terneuzen zullen het tot maandag zonder goederentreinen moeten stellen. Reden hiervan is de vervanging van de antieke draaibrug in Muid, een wijk in het noorden van Gent aan de haven. Deze zal vervangen worden door een gelijkaardige brug, ook beklonken!
Vandaag ging uw reporter al eens ter plaatse gaan kijken naar de werken en tot mijn grote verbazing was de brug volledig afgebroken en ook nergens meer te bespeuren! Die zal waarschijnlijk al ergens op een schroothoop beland zijn. Van de gelegenheid maakt men ook gebruik om de overwegen aan weerszijden van de brug te vernieuwen, die momenteel niet meer toegankelijk zijn voor alle verkeer. De overweg aan de Muide zelf is nog toegankelijk, maar de maanwitte lichten zijn wel gedoofd.
Vanaf maandag zal het treinverkeer weer kunnen hervatten, maar er zijn gedurende gans volgende week nog vertragingen mogelijk door werkzaamheden.
Vandaag ging uw reporter al eens ter plaatse gaan kijken naar de werken en tot mijn grote verbazing was de brug volledig afgebroken en ook nergens meer te bespeuren! Die zal waarschijnlijk al ergens op een schroothoop beland zijn. Van de gelegenheid maakt men ook gebruik om de overwegen aan weerszijden van de brug te vernieuwen, die momenteel niet meer toegankelijk zijn voor alle verkeer. De overweg aan de Muide zelf is nog toegankelijk, maar de maanwitte lichten zijn wel gedoofd.
Vanaf maandag zal het treinverkeer weer kunnen hervatten, maar er zijn gedurende gans volgende week nog vertragingen mogelijk door werkzaamheden.
Re: Vervanging Wiedauwkaaibrug
da is hier aan mijne achterdeur.
2 weken terug op een zaterdag avond rond 22u10 waren de slagbomen naar beneden = overweg in groot alarm) want rond dat uur rijd niets meer over L58.
maar naar CMK gebeld en 5 min later camionette van infrabel al ter plaatse.
ik ga strax eens kijkje + foto's nemen maar tmag dan ni zo hard regen want ben al een verzope kieke van daarjust weg te zijn.
2 weken terug op een zaterdag avond rond 22u10 waren de slagbomen naar beneden = overweg in groot alarm) want rond dat uur rijd niets meer over L58.
maar naar CMK gebeld en 5 min later camionette van infrabel al ter plaatse.
ik ga strax eens kijkje + foto's nemen maar tmag dan ni zo hard regen want ben al een verzope kieke van daarjust weg te zijn.
het eerste stukje vaste brug ligt er al, ook zijn ze bezig met de singalisatie voor de spoorwegovergang aan het plaatsen.
de brug ligt wel hoger dan de overweg zelf maar de overweg zelf zal op het laatste (vanaf zaterdag avond tot de nacht van zondag op maandag herlegt worden kant wiedokaai.
ook staat er een 62/63 en een 77/78 met goederentrein in de vorming van wondelgem.
de brug ligt wel hoger dan de overweg zelf maar de overweg zelf zal op het laatste (vanaf zaterdag avond tot de nacht van zondag op maandag herlegt worden kant wiedokaai.
ook staat er een 62/63 en een 77/78 met goederentrein in de vorming van wondelgem.
zojuist geweest en eventjes een overzichtje
de overweg in de terneuzenlaan of straat ligt helemaal open.
eerste deel (klein stukje kant wiedokaai) ligt er al en zijn ze vast aan het zetten
om 3uur vanacht begind het echte spectakel en gaan ze de nieuwe maar zelfde model brug plaatsen
nieuwe brug ligt al aan de kade kant wiedokaai
ik heb er foto's van maar ik post morgen alles in 1 keer want bibitje gaat om 3u vanacht het gebeuren op foto vast te leggen (kzal mijne warme choco al klaar houden:p)
eerste deel (klein stukje kant wiedokaai) ligt er al en zijn ze vast aan het zetten
om 3uur vanacht begind het echte spectakel en gaan ze de nieuwe maar zelfde model brug plaatsen
ik heb er foto's van maar ik post morgen alles in 1 keer want bibitje gaat om 3u vanacht het gebeuren op foto vast te leggen (kzal mijne warme choco al klaar houden:p)
260689 schreef:zojuist geweest en eventjes een overzichtje
Hey maat,
Bedankt om ons op de hoogte te houden.
See You (zondag in Maldegem?).
nene zondag vertrek ik op reis.Bibke schreef:260689 schreef:zojuist geweest en eventjes een overzichtje
Hey maat,
Bedankt om ons op de hoogte te houden.
See You (zondag in Maldegem?).
ik ga toch ni gaan kan men ogen amper openhouden maar daarjust wel eens gepasseerd veel ligt veel volk dus nog 2uur tegaan.
De baan zou terug open zijn, eindelijk, want langs Port Arthurlaan was het geen lachertje
Ik ben er nog niet gepasseerd, dus geen idee hoe de vernieuwde overweg en brug eruit ziet.

vernieuwde brug is zeer goed trein ruid er geruisloos op en dat was de bedoeling
Opruiiende trein? Was dat de bedoeling?260689 schreef:vernieuwde brug is zeer goed trein ruid er geruisloos op en dat was de bedoeling
ruit = rijd mijn verondschuldigingenBibke schreef:Opruiiende trein? Was dat de bedoeling?260689 schreef:vernieuwde brug is zeer goed trein ruid er geruisloos op en dat was de bedoeling

Edit Xavier: er zijn er hier toch een aantal die toch nog eens terug naar het lager onderwijs zouden mogen terugkeren