Denderleeuw,ooit vertrekpunt van de AT's

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
13'erke

Denderleeuw,ooit vertrekpunt van de AT's

Bericht door 13'erke »

Naar aanleiding van een vraag van een forumgenoot ben ik nog eens gaan kijken hoe het nu zit op de terreinen van de vroegere autotreinen te denderleeuw.
Deze infrastructuur werd aangelegd in 2000, dit ten koste van de AT's die in Schaarbeek vertrokken, uiteindelijk heeft de terminal slechts 3 jaar dienst gedaan. In 2003 besloot de NMBS geen AT's meer in te leggen.
De infrastructuur bleef 4 jaar onaangetast, maar staat nu in de weg voor een nieuwe werkbasis van Infrabel en een nieuw seinhuis.
Enkele foto's: Afbeelding Het bord waarop het pictogram van de AT stonden is tegenwoordig al vervangen door eentje met DIENSTPARKING
Het witte hokje rechts diende als dienstlokaal voor het personeel, het staat er nu leeg bij. Afbeelding Een zicht op de terreinen, vooraan de parking waar de auto's moesten wachten vooraleer ze de trein opreden
Achteraan is het station van denderleeuw te zien. Afbeelding Wanneer we naar rechts kijken staat er nog een oud rijtuig, doet nu nog steeds dienst als lokaal Afbeelding de voorlopige containers waar het infrabel personeel zit Afbeelding materieel... Afbeelding idem Afbeelding idem Afbeelding tegen het gele ding staan nog steeds de verrijdbare bruggen die men tegen de DDm's plaatsten, ooit donkerblauw, nu lichtblauw verkleurd. Afbeelding De toekomstige parking voor het infrabel personeel Afbeelding nog eens een zich op de vroegere parking, achteraan(onder het bord) zie je de pendelparking Afbeelding Afbeelding geen idee hoe oud dit materieel is, maar langer dan 10 jaar zal het zeker niet gediend moeten hebben Afbeelding De droom om ooit nog AT's vanuit denderleeuw in te leggen mag je ook opgeven, de sporen die ingebetonneerd zijn zijn al niet meer te bereiken met de trein. Afbeelding in de verte zie je de toekomstige "werkplaats infrastructuur", achter het gebouw staat nog een loods in aanbouw.
Fles

Re: Denderleeuw,ooit vertrekpunt van de AT's

Bericht door Fles »

13'erke schreef:Deze infrastructuur werd aangelegd in 2000, dit ten koste van de AT's die in Schaarbeek vertrokken, uiteindelijk heeft de terminal slechts 3 jaar dienst gedaan. In 2003 besloot de NMBS geen AT's meer in te leggen.
Dan moet ik binnenkort nog maar eens een dedicated expeditie naar Bressoux gaan maken dus :!:

Gaaf verhaal even goed! :)
treinbruno

Bericht door treinbruno »

daarnet nog in bressoux geweest,
de bordjes van de AT bestemmingen hangen er niet meer :( (4 weken geleden wel nog)
voor de rest is alles nog redelijk intact :D
Afbeelding
Fles

Bericht door Fles »

Oh lekker, ze zijn toch dik aan het onttakelen nu :cry:

Ik wilde het combineren met Kiekenpoot over 2 weken... :?
13'erke

Bericht door 13'erke »

Nu 6 maand geleden hingen er ook nog bordjes in Denderleeuw, een paar zijn zeker al verdwenen, ik heb nog weet van eentje (over het hoofd gezien waarschijnlijk wie zoekt er nog een souvenier? :lol: ).
Wie post de AT terminal van Bressoux? :?:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die oude rijtuigen op een van de foto's hebben een bepaald opschrift, kan mij echter niet meer herinneren wat. Die staan er ook nog niet zo lang, denk van september - november.

Zou het niet kunnen dat de sporen rechtover het dienstgebouw en hangar terugkomen? Daar kan anders nog veel nuttige plaats komen om dienstmaterieel te zetten, en om tot aan de hangar te komen.

Er liggen trouwens hopen betonnen dwarsliggers en sporen klaar, weet niet waar die naartoe gaan (misschien voor net die sporen?)
13'erke

Bericht door 13'erke »

Dietrich schreef:Die oude rijtuigen op een van de foto's hebben een bepaald opschrift, kan mij echter niet meer herinneren wat. Die staan er ook nog niet zo lang, denk van september - november.

Zou het niet kunnen dat de sporen rechtover het dienstgebouw en hangar terugkomen? Daar kan anders nog veel nuttige plaats komen om dienstmaterieel te zetten, en om tot aan de hangar te komen.

Er liggen trouwens hopen betonnen dwarsliggers en sporen klaar, weet niet waar die naartoe gaan (misschien voor net die sporen?)
Laat het ons hopen, ik denk dat er wel een deel zal terug komen te liggen.
Wat je zegt over die sporen die klaarliggen, als je goed kijkt links op deze foto, zie je precies een bruine lijn op de achtergrond, dit zijn van die langelaste rails, ze lopen over het hele stationsemplacement :!: Afbeelding
Fles

Bericht door Fles »

13'erke schreef:Nu 6 maand geleden hingen er ook nog bordjes in Denderleeuw, een paar zijn zeker al verdwenen, ik heb nog weet van eentje (over het hoofd gezien waarschijnlijk wie zoekt er nog een souvenier? :lol: ).

Ik zal er eens een uurtje aan wijden na afloop van de open dag in de Kiekenpoot :!:
13'erke

Bericht door 13'erke »

Fles schreef:
13'erke schreef:Nu 6 maand geleden hingen er ook nog bordjes in Denderleeuw, een paar zijn zeker al verdwenen, ik heb nog weet van eentje (over het hoofd gezien waarschijnlijk wie zoekt er nog een souvenier? :lol: ).

Ik zal er eens een uurtje aan wijden na afloop van de open dag in de Kiekenpoot :!:
Ik zal je alvast een aanknooppunt geven: Afbeelding foto:wikipedia
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooie fotoreportage!
Blijkbaar gaan we daar echt geen autotreinen meer zien, ook al wil TTC dat zo graag... Als ze de rails rond de terminal verwijderd hebben, zullen die niet snel terugkeren...
Oja, dat I4 AB rijtuig en die Laaeks wagen zijn dus ook weg blijkbaar. Klopt dat?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Er staat daar geen ongebruikt materieel meer, dus ja. Alles wat daar stond is in 2006 of 2007 weggehaald.
Plaats reactie