Speciale 51'ers, hoe lang nog?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Joris
Contacteer:

Speciale 51'ers, hoe lang nog?

Bericht door Joris »

Hallo,
Eens een vraagje: ik was vandaag in Kiekepoot, waar de schitterend herspoten 5142 binnenstond. M'n vraag nu: wat gaat men met deze loc doen na de opendeur? Toch niet dirrect stukbranden?
En hoe zit het met de 5001, blijft fie nog lang bestaan? Of bestaat die al niet meer?
Bijde locs heb ik nog niet op foto, en zal er op de opendeur helaas niet zijn... Vandaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bibke

Re: Speciale 51'ers, hoe lang nog?

Bericht door Bibke »

De 5142 was die niet verkocht aan Ventura?
melle

Bericht door melle »

Joris schreef:Hallo,
Eens een vraagje: ik was vandaag in Kiekepoot, waar de schitterend herspoten 5142 binnenstond. M'n vraag nu: wat gaat men met deze loc doen na de opendeur? Toch niet dirrect stukbranden?
En hoe zit het met de 5001, blijft fie nog lang bestaan? Of bestaat die al niet meer?
Bijde locs heb ik nog niet op foto, en zal er op de opendeur helaas niet zijn... Vandaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
de 5101 is in een geel-oranje kleur geschildert (recentste editie spoorwegjournaal) en verkocht aan seco-rail.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Met de 5001 bedoelde ik de ex 5117, die nu van het TSP is en enkele jaren terug, eveneens voor een opendeur in Kinkempois in de 5001 is getransormeerd.
De échte 5001 (de 5101) is inderdaad helaas niet meer in het land...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
poyaud

Bericht door poyaud »

De 5001 (ex5117) staat momenteel te St ghislain (TSP)
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Volgens Modelspoormagazine wil men de 5142 aankopen met de opbrengst van de Mehano 5142 en de Mehano 2608.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bert

Bericht door Bert »

Volgens Modelspoormagazine wil men de 5142 aankopen met de opbrengst van de Mehano 5142 en de Mehano 2608.
Groeten,
Joris De Mol
Wie wil de loc dan kopen? Mehano zelf of het museum.
De 5142 is voorlopig bestemd voor oud ijzer. Hij staat al jaren in Kinkempois, maar de laatste twee opendeurdagen (oktober 2007 en verleden weekend)werd hij steevast tussen de tentoongestelde locomotieven opgesteld dus laat ons hopen. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Bert schreef:
Groeten,
Joris De Mol
De 5142 is voorlopig bestemd voor oud ijzer. Hij staat al jaren in Kinkempois, maar de laatste twee opendeurdagen (oktober 2007 en verleden weekend)werd hij steevast tussen de tentoongestelde locomotieven opgesteld dus laat ons hopen. :wink:
deze keer wel onder een nieuwe laag verf :-)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bert schreef:
Groeten,
Joris De Mol
Het staat er niet letterlijk in, maar ik denk het museum omdat je de locs via het museum moet kopen.
Het is overigens de 2604 en niet de 2608.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie