OK, dan wil ik nog even mijn mening verder geven.
Het grote probleem bij de NMBS is dat er teveel bureaucratie is, daar heb je gelijk in.
Als men daar eens het mes in zet, kan er voor de echt operationele mensen (rijdend personeel, seinhuizen, rangeerders, ... ik vergeet er veel te veel

) eens iets echt gedaan worden, en laat dat niet zijn een vervroegd pensioen, want dat is toch niet houdbaar.
Het is alleen te hopen dat de vakbonden dit ook snappen, want anders zijn er enkel nog doemscenario's mogelijk.
Nu moet er niemand afkomen dat die bureaucratie een gevolg is van de opdeling, want in bijna heel europa is er zo'n opdeling in één of andere vorm, maar die bureaucratie is toch een zeldzaamheid.
Dat van die winst moet je ook met een korrel (zak) zout nemen, want de NMBS wordt nog altijd (terecht) platgesubsidieerd, dus is het fictieve winst.
Die winst mag er zijn, en daar mogen de werknemenrs voor mij ook beter van worden, maar er moet ook gekeken worden of die winst er niet gekomen is door te kort te schieten in de beheersovereenkomst, want zo wordt winst maken wel erg gemakkelijk.
hierbij denk ik onder andere aan de vertragingen/afgeschaft treinen en de gebrekkige dienstverlening ten gevolge vna de vele wilde stakingen.
Deze laatste dingen moeten voor een groot deel natuurlijk worden toegeschreven aan de top, waar er niet altijd de juiste beslissingen/prioriteiten waren