Hallo,Mechanik schreef:Wat een gezeur :-(
met een beetje goede wil zie je alles door die ramen, natuurlijk als je er met je neus gaat op zitten of je zicht gaat focussen op die puntjes dan zie je nog enkel en alleen puntjes.
Ik, persoonlijk, vind het een geslaagde publiciteitsstunt die zeker en vast voor herhaling vatbaar is.
Ze mogen gerust meer treinen zo eens versieren.
"Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt. Gisteren nog even een BN genomen op de Kustlijn, en natuurlijk was er enkel plaats op een zitje bij een bestickerd raam... Het is licht storend wanneer je gewoon kijkt, je ziet niet alles meer duidelijk en alles is wat donkerder buiten.Jonathan schreef:Voor mij en sommige mensen ookEn volgens de BTTB is dat zelfs verboden
![]()
![]()
Ik zekerMaiKeg schreef:"Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt. Gisteren nog even een BN genomen op de Kustlijn, en natuurlijk was er enkel plaats op een zitje bij een bestickerd raam... Het is licht storend wanneer je gewoon kijkt, je ziet niet alles meer duidelijk en alles is wat donkerder buiten.Jonathan schreef:Voor mij en sommige mensen ookEn volgens de BTTB is dat zelfs verboden
![]()
![]()
Als Waaslander probeerde ik me wat thuis te voelen aan de kust, door ondertussen de haltes mee te volgen. En, zoals Vic al aanhaalde, haltenamen aflezen is niet alles met zo'n reclame voor je neus. Wanneer je recht door de ruit (90°) kijkt, zal je de dingen buiten het duidelijkst waarnemen. Wanneer je echter je hoofd verder draait, wordt het allemaal minder duidelijk.
Toch ben ik niet extreem tegen ruitenreclame, omdat je er als "OV-fan" wel iets aan hebt, een fotootje van een beklede bus of tram... altijd leuk. Als reiziger verkies ik echter een reclamevrije ruit!
Grtz,
Maikel
Het lijkt intussen OK: vanaf 1 september 2006 zal ruitreclame niet meer mogelijk zijn, lees ik in het ledenblad van de BTTB. Oef! - In hetzelfde artikel wordt trouwens gewag gemaakt van een federaal verbod uit 1977. Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: de NMBS (of haar opdrachtgever, de roze minster misschien?) is hier dus in de fout gegaan.MaiKeg schreef: "Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt.