Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Inderdaad, en ook 's morgens; bij veel bedrijven ga je wat langer mogen blijven (op den duur al dan niet altijd) wanneer je te laat was, en je bijgevolg de kans heb 's avonds uw gewoonlijke treinen/bus/etc te missen.
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
daar heb je idd wel gelijk in, maar ik hoor ook studenten en 65+ers klagen, en die hebben non geen kinderen of ze zijn al grootErnie schreef:Ik neem 's ochtends de trein in Brugge naar Brussel Centraal om 7.35. 's Avonds komt ik terug om 18.02 in BruggeHLE 2302 schreef:om eerlijk te zijn heb ik totaal geen probleem met de vertragingen van de trein van de nmbs in tegenstelling tot anderenik snap totaal niet waarom die dat erg vinden om 5 tot 20 minutjes te wachten, het levert alleen maar iets positiefs op, te laat op school :p
verder is vertraging makkelijk gemaakt hé, gestoord sein, gestoorde overwegen, problemen met de loc of het stel enz.
ik denk gewoon van 5 tot 20 minutjes in u leven wa is da ???? niks noppes nada !
vanochtend hoorde ik de mensen achter mij ook weeral zeuer, och een ramp de IC trein naar brussel had 10 minuten
kreeg het bijnaik vind dat zelfs leuk, dat wachten, en zeker als het in een groot station is, daar gebeurd er al eens wat en kan je wat rond kijken enzo...
en mijn trein dat ik dagelijks neem heeft tot nog toe 3x 5 minuten vertraging gehad, 1x 10 minuten, en 2x 20 minuten
das in totaal 30 1 uurtje dat ik verloren heb op één jaar, das toch niet veel ??!!
greetz 2302
Zonder problemen heb ik dan 7.38 uur gewerkt, 2 minuten meer dan ik moet. Dus in principe geen probleem. Als er wat vertraging is
dan werk ik wat langer, allemaal geen probleem.
Stel u nu het volgende voor:
U bent vader of moeder van 2 kleine kindjes en woont in het landelijke Zedelgem.
's Avonds moet u in Brugge een overstap nemen in Brugge (18.07)
Stel dat deze trein 10 minuten vertraging heeft (wat de laatste tijd niet uitzonderlijk is, met een of andere stoptrein naar
Oostende die net voor de IC zit), dan mis je dus je overstap (Trein naar Kortijk wacht tot 18.12).
De volgende trein komt pas ten vroegste om 19.02 aan in Zedelgem (ipv 18.15).
Maw: Extra kosten voor de opvang, winkels gesloten, langer wachten op de bus, ...
Als dat één keer in de maand voorkomt geeft dat allemaal niet, maar met een minimum van 1 maal per week, begint dit dus al wat
ambetant te worden.
Sommigen klagen dus echt wel terecht, ook al gaat het soms maar om een grote 5 minuten
maar dat studenten daarom boos zijn snap ik niet
volwassenen met kinders snap ik natuurlijk wel want te laat komen op uw werk is idd niet zo tof ..
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Ik weet niet wat jij exact onder studenten verstaat, maar als ik 's morgens opsta met de bedoeling een hoorcollege bij te wonen dat ik belangrijk vind dan ben ik daar wel graag op tijd, en geen 15 minuten te laat met als gevolg dat ik het begin gemist heb en tussen het volk binnen moet (wat vaak al niet mag, eens les begonnen betekent niet meer binnen op veel plaatsen). Dit bvb voor een hogeschoolstudent.
Dat langs de andere kant mensen uit secundair dat minder erg vinden kan ik inkomen, maar niet iedereen is hetzelfde he. Je gaat gewoon nogal kort door de bocht door te denken dat elke student of oudere toch niets belangrijk te doen heeft of nergens op tijd moet zijn.
Dat langs de andere kant mensen uit secundair dat minder erg vinden kan ik inkomen, maar niet iedereen is hetzelfde he. Je gaat gewoon nogal kort door de bocht door te denken dat elke student of oudere toch niets belangrijk te doen heeft of nergens op tijd moet zijn.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Om het liedje van Edith Piaf te citeren en het "leitmotif "van de Franse spooormannen en ik weet zeker van de Belgische (Paroles: Marcel Achard.):
Avant l'heure, c'est pas l'heure.
Après l'heure, c'est plus l'heure.
Je l'ai rencontré un peu trop tard.
L'heure, c'est l'heure...
Avant l'heure, c'est pas l'heure.
Après l'heure, c'est plus l'heure.
Je l'ai rencontré un peu trop tard.
L'heure, c'est l'heure...
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
met studenten bedoel ik die van het secendair onderwijs héDietrich schreef:Ik weet niet wat jij exact onder studenten verstaat, maar als ik 's morgens opsta met de bedoeling een hoorcollege bij te wonen dat ik belangrijk vind dan ben ik daar wel graag op tijd, en geen 15 minuten te laat met als gevolg dat ik het begin gemist heb en tussen het volk binnen moet (wat vaak al niet mag, eens les begonnen betekent niet meer binnen op veel plaatsen). Dit bvb voor een hogeschoolstudent.
Dat langs de andere kant mensen uit secundair dat minder erg vinden kan ik inkomen, maar niet iedereen is hetzelfde he. Je gaat gewoon nogal kort door de bocht door te denken dat elke student of oudere toch niets belangrijk te doen heeft of nergens op tijd moet zijn.

niet de hogeschool studenten hé

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Dan ben je een leerling met lange broekHLE 2302 schreef:met studenten bedoel ik die van het secendair onderwijs héDietrich schreef:Ik weet niet wat jij exact onder studenten verstaat, maar als ik 's morgens opsta met de bedoeling een hoorcollege bij te wonen dat ik belangrijk vind dan ben ik daar wel graag op tijd, en geen 15 minuten te laat met als gevolg dat ik het begin gemist heb en tussen het volk binnen moet (wat vaak al niet mag, eens les begonnen betekent niet meer binnen op veel plaatsen). Dit bvb voor een hogeschoolstudent.
Dat langs de andere kant mensen uit secundair dat minder erg vinden kan ik inkomen, maar niet iedereen is hetzelfde he. Je gaat gewoon nogal kort door de bocht door te denken dat elke student of oudere toch niets belangrijk te doen heeft of nergens op tijd moet zijn.![]()
niet de hogeschool studenten hé![]()
greetz 2302
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Inderdaad, dat zijn leerlingen of scholieren. Studenten zitten op de universiteit of hogeschool.nighttrain schreef:Dan ben je een leerling met lange broekHLE 2302 schreef:met studenten bedoel ik die van het secendair onderwijs hé![]()
niet de hogeschool studenten hé
Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 24 mei 2008, 04:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
't Zal gaan, hé, snotaap!HLE 2302 schreef:met studenten bedoel ik die van het secendair onderwijs héDietrich schreef:Ik weet niet wat jij exact onder studenten verstaat, maar als ik 's morgens opsta met de bedoeling een hoorcollege bij te wonen dat ik belangrijk vind dan ben ik daar wel graag op tijd, en geen 15 minuten te laat met als gevolg dat ik het begin gemist heb en tussen het volk binnen moet (wat vaak al niet mag, eens les begonnen betekent niet meer binnen op veel plaatsen). Dit bvb voor een hogeschoolstudent.
Dat langs de andere kant mensen uit secundair dat minder erg vinden kan ik inkomen, maar niet iedereen is hetzelfde he. Je gaat gewoon nogal kort door de bocht door te denken dat elke student of oudere toch niets belangrijk te doen heeft of nergens op tijd moet zijn.![]()
niet de hogeschool studenten hé![]()
greetz 2302

Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Dan zaten wij deze morgen op dezelfde trein (gesleept door de 1605)!Ernie schreef:Ik neem 's ochtends de trein in Brugge naar Brussel Centraal om 7.35. 's Avonds komt ik terug om 18.02 in Brugge
Zonder problemen heb ik dan 7.38 uur gewerkt, 2 minuten meer dan ik moet. Dus in principe geen probleem. Als er wat vertraging is
dan werk ik wat langer, allemaal geen probleem.

Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
héhéTrainspotterke schreef:'t Zal gaan, hé, snotaap!HLE 2302 schreef:met studenten bedoel ik die van het secendair onderwijs héDietrich schreef:Ik weet niet wat jij exact onder studenten verstaat, maar als ik 's morgens opsta met de bedoeling een hoorcollege bij te wonen dat ik belangrijk vind dan ben ik daar wel graag op tijd, en geen 15 minuten te laat met als gevolg dat ik het begin gemist heb en tussen het volk binnen moet (wat vaak al niet mag, eens les begonnen betekent niet meer binnen op veel plaatsen). Dit bvb voor een hogeschoolstudent.
Dat langs de andere kant mensen uit secundair dat minder erg vinden kan ik inkomen, maar niet iedereen is hetzelfde he. Je gaat gewoon nogal kort door de bocht door te denken dat elke student of oudere toch niets belangrijk te doen heeft of nergens op tijd moet zijn.![]()
niet de hogeschool studenten hé![]()
greetz 2302
ik wil gewoon zeggen dat de vertragingen op het nmbs-net best ok zijn
het langste dat ik ooit heb moeten wachten was 1 uur
en in frankrijk was dat 3 uur

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
Wat me altijd opvalt, in Belgie zijn de keringen op eindpunten altijd veel langer dan in Nederland. Aan de ene kant biedat dat wel zekerheid, aan de andere kant is dat onnodig duur. Neem bijvoorbeeld in Quevy, daar staan de treinen echt heel lang sil. Vrij onefficiënt.
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
je moet altijd de twee kanten bezien. in leuven heeft die zelfde trein een keertijd van 12min. daarnaast komt nog dat deze trein mee in de pool zit om de luchthaven elk kwartier een trein te bezorgen vanuit brussel. dus naar alle factoren kijken he.Tom024 schreef:Wat me altijd opvalt, in Belgie zijn de keringen op eindpunten altijd veel langer dan in Nederland. Aan de ene kant biedat dat wel zekerheid, aan de andere kant is dat onnodig duur. Neem bijvoorbeeld in Quevy, daar staan de treinen echt heel lang sil. Vrij onefficiënt.
Re: Student bedenkt methode om treinen beter op tijd te laten ri
In Nederland rijden de meeste treinen wel om het half uur.Tom024 schreef:Wat me altijd opvalt, in Belgie zijn de keringen op eindpunten altijd veel langer dan in Nederland. Aan de ene kant biedat dat wel zekerheid, aan de andere kant is dat onnodig duur. Neem bijvoorbeeld in Quevy, daar staan de treinen echt heel lang sil. Vrij onefficiënt.
L'union fait la force.