Lok keuring
Lok keuring
Laatst sprak men hier over de keuring van de diesel 77 omdat er één en ander aan veranderd was tov de 66.
Welke dienst van Infrabel "keurt" goed en/of af ?
Welke dienst van Infrabel "keurt" goed en/of af ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lok keuring
Die loc is niet veranderd naar een 77 maar is nog steeds een class66, volgens ik weet is het de dienst toegang tot het net die de homologatie van rollend materieel voor zijn rekening neemt
Re: Lok keuring
De homologatie van nieuw materieel gebeurt door DVIS, een dienst van de FOD Mobiliteit, na advies van BelgoRail. De certificatie gebeurt door Infrabel. Nu heb ik geen idee wat het verschil tussen homologatie en certificatie is...
Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.
Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.
Re: Lok keuring
En wanneer moet men terug laten keuren ? Is dat omschreven ?FLV-FGSP schreef:De homologatie van nieuw materieel gebeurt door DVIS, een dienst van de FOD Mobiliteit, na advies van BelgoRail. De certificatie gebeurt door Infrabel. Nu heb ik geen idee wat het verschil tussen homologatie en certificatie is...
Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lok keuring
als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Re: Lok keuring
Wil dat zeggen dat de 27 en met die reuze "snel"koppeling ook die procedure doorlopen hebben ???Steven schreef:als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lok keuring
neen de lok is niet veranderd in hoogte of breedte, denk dat er wel andere attesten nodig zijn ivm die gf, zoals werkingsproeven, ivm garantie en dergelijk meer.dentheo schreef:Wil dat zeggen dat de 27 en met die reuze "snel"koppeling ook die procedure doorlopen hebben ???Steven schreef:als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Re: Lok keuring
Ik denk niet dat de werking op zich de keurders interesseert.Steven schreef:neen de lok is niet veranderd in hoogte of breedte, denk dat er wel andere attesten nodig zijn ivm die gf, zoals werkingsproeven, ivm garantie en dergelijk meer.dentheo schreef:Wil dat zeggen dat de 27 en met die reuze "snel"koppeling ook die procedure doorlopen hebben ???Steven schreef:als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
De autokeuring is ook niet geinteresseerd in garantie en werking, wel in veiligheid voor de andere weggebruikers....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lok keuring
Correctie, Dienst Toegang tot het Netwerk van Infrabel heeft ook een afdeling die bevoegd is voor het materieel.FLV-FGSP schreef:Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.