Rondtrekken: Ventimiglia - Trento - Verona - Bolzano - Como

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
jumper

Rondtrekken: Ventimiglia - Trento - Verona - Bolzano - Como

Bericht door jumper »

Hoi,

In juli of augustus, heel mss september, zou ik graag rondtrekken in Noord-Italië. Doel, vooral genieten, de taal proberen iets beter te beheersen en veel foto's nemen van treinen van de Ferrovie dello Stato/Trenitalia. Nu kan ik mijn vriendin da nie aandoen die mee te nemen op zo'n vakantie. Elke treinliefhebber onder ons begrijpt dat ht geen pretje is om een niet-treinliefhebber daar uren te laten afzien in een station of langs een spoorlijn, dat interesseert haar maar matig en dat is volkomen te begrijpen, elk zijn hobbie en elk zijn passie.

Daarom heb ik volgende vraag: lijkt het jullie veilig om in je eentje Noord-Italië door te sporen? Mijn plan is mijn tent mee te pakken en op campings te overnachten, in die hoop dat deze met het openbaar vervoer vlot te bereiken zijn uiteraard.

Zijn er zelfs eventueel mensen die zich geroepen voelen deze tocht mee te ondernemen?

Het plan is ook helemaal per trein naar Italië te sporen, vooral voor spoorwegbedienden of kinderen van spoorwegbedienden is dit financieel gezien normaal wel een opsteker.
Of ik via Frankrijk ga sporen of door Duitsland weet ik nog niet. Maakt mij op zich ook weinig uit, ik heb geen voorkeur voor begin of einde wel wil ik graag volgende steden zien: Verona porta Nouva, Trento, Ventimiglia, Bolzano, Fortezza Franzensfeste en eventueel ook even het Como meer.
Geplande duur: onbepaald, 8d ongeveer? Een vrij hoog tempo dus.
Budget: as cheap as possible, ik heb mijn vriendin beloofd met haar ook nog es op vakantie te gaan (ik weet dus al waar ik voor moet werken deze zomer)

Datum: ligt nog lang niet vast, hangt af van vakantiejob, schoolresultaten
Ik wil gewoon even peilen naar jullie mening en of er eventueel interesse is hiervoor?

Concreet:
Raden jullie dit af om dergelijke reis alleen te ondernemen? Of valt dat aardig goed mee in de streek die ik vermeld heb?

Eventueel mensen met interesse voor dergelijke trip?

Met vriendelijke groeten
Wover

Re: Rondtrekken: Ventimiglia - Trento - Verona - Bolzano - Como

Bericht door Wover »

Als we met een gezellig groepje gaan (6 man ofzo) dan wil ik zeker mee :).

In juli moet ik wel werken en in augustus heb ik een herexamen, dus voor mij past het het beste in september.

Groetjes,

Wout
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Lijkt mij wel tof, maar ik heb al een reisje naar Italië gepland deze zomer, plus mijn periode van vakantiewerk ligt nog niet vast.

Ik denk echter wel dat er hier genoeg geïnteresseerden zijn voor een kleine groep.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Opzich kun je zoiets alleen ook doen, 't is alleen niet altijd even leuk om alleen te zijn... :wink:
Let er wel op dat met foto's maken de spoorwegpolitie moeilijk KAN doen op stations. :wink:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Ik heb dan ook een interrail waarop ik nog 3 dagen over heb en heb ook veel zin om de azurkust en een stuk van Italia te doen!

mijn italiaans is niet zo goed, en daarom wou ik zeker niet alleen gaan.
maar anders heb ik wel zin om mee te gaan.
moet na 4 dagen wel bij mijn tante in Agen (tussen bordeaux en toulouse) zijn, maar ik heb zeker zin om mee te gaan :D
Afbeelding
Plaats reactie