SBB geeft een voorproefje van de dienstregeling voor 2009
SBB geeft een voorproefje van de dienstregeling voor 2009
Bij de SBB verandert er in 2009 nogal wat. Onder andere worden er kantelbaktreinen ingezet op alle ICs en International treinen via de Gotthard, krijgen alle ICs weer een restauratiewagen en zullen sommige treinen met 15! IC2000 rijtuigen gereden worden.
Meer hier
http://mct.sbb.ch/mct/praesentation_080 ... n-2009.pdf
Vanaf 2 juni is de ontwerpdienstregeling voor het hele Zwitserse OV hier te raadplegen:
http://www.fahrplanentwurf.ch
Meer hier
http://mct.sbb.ch/mct/praesentation_080 ... n-2009.pdf
Vanaf 2 juni is de ontwerpdienstregeling voor het hele Zwitserse OV hier te raadplegen:
http://www.fahrplanentwurf.ch
Re: SBB geeft een voorproefje van de dienstregeling voor 2009
prachtige info
maar de foto in bijlage op pagina 30 vind ik gewoon meesterlijk schoon. liefst 16 dubbeldeksrijtuigen en twee locs in de samenstelling.
maar de foto in bijlage op pagina 30 vind ik gewoon meesterlijk schoon. liefst 16 dubbeldeksrijtuigen en twee locs in de samenstelling.
Hallo,
zeer mooi, maar wat gaan ze met de EN Luna/Roma doen?
En naar waar gaat die EN 400/401? (pagina 45).
Groeten,
Joris De Mol
zeer mooi, maar wat gaan ze met de EN Luna/Roma doen?
En naar waar gaat die EN 400/401? (pagina 45).
Groeten,
Joris De Mol
Laatst gewijzigd door Joris op 27 mei 2008, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 12 dubbeldekkers in miniatuur te gaan he, Steven!Steven schreef:prachtige info
ge hebt hier van die forumleden die het hun ni kunnen laten een steek te geven he13'erke schreef:Nog 12 dubbeldekkers in miniatuur te gaan he, Steven!Steven schreef:prachtige info

Bwoa die foto op p 12 mag er ook zijn trouwens
Hoeveel perrons zijn daar lang genoeg voor? 
Oh 439 meter schijnbaar. Valt nog goed mee

Oh 439 meter schijnbaar. Valt nog goed mee

Laatst gewijzigd door Fles op 27 mei 2008, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
voor zover ik al een deell van die perrons gezien heb kan ik u zeggen dat korte perrons een begrip is dat ze ginder niet kennen. denk dat alle perrons zeker 12 rijtuigen aankunnen.
Behalve het bierFles schreef:In Zwitserland is ALLES beter

En daar heeft iemand een punt Fles!13'erke schreef:Behalve het bierFles schreef:In Zwitserland is ALLES beter![]()

voor mensen die geen bier drinken is dat totaal GEEN punt
Gij moet zwijgen, gij!Steven schreef:voor mensen die geen bier drinken is dat totaal GEEN punt

gij zijt de laatste die da tegen mij mag zeggenTrainspotterke schreef:Gij moet zwijgen, gij!Steven schreef:voor mensen die geen bier drinken is dat totaal GEEN punt

nu terug naar het onderwerp, het nieuwe ontwerp dienstregeling zwitserland
Gaan ze nu ALLE IC treinen langs Gotthard met kantelbakstreinen doen?
Inderdaad. Alle IC's worden met kantelbaktreinen gereden. Ofwel ICN, ofwel Cisalpino. Dat heeft als voordeel dat de rijtijden altijd gelijk zijn. De IR's worden met getrokken treinen gedaan, en die krijgen de panoramarijtuigen. Het is de bedoeling dat als de basistunnel open gaat dat de IC's dan de tunnel nemen, maar de IR's blijven op de oude route.sncf-sncb schreef:Gaan ze nu ALLE IC treinen langs Gotthard met kantelbakstreinen doen?
Een neveneffect is dat de treinen Biel - Konstanz waarschijnlijk weer EW-IV krijgen.