hallo Ik ga dees jaar op vakantie
ik zit vlak tegen oostenrijkse grens
nu is mijn vraag weet iem een schone spot plek tussen Garmisch partenkirchen en innsbruck
Er moet wel taurussen doorkomen
GR hans
spotplek duistland /oostenrijk
Re: spotplek duistland /oostenrijk
Probeer eens in Klais, klein rustig stationnetje met 2 sporen ( station tussen Mittenwald en Garmisch-Partenkirchen ).
Je kan je opstellen op het perron, dit ligt tussen de 2 sporen in, dus geen last van bovenleidingspalen.
Het kan zijn dat er nu ook nog steeds een stationschef zit (tevens seinhuisbediende) , zo kan wel de uren van de goederentreinen bemachtigen.
Om het uur rijdt er een IC, aangevuld met regionale treinen, ook ICE's (1 en 2), en getrokken treinen met br 110, 111, 101 zelden een 146. Taurussen van de ÖBB passeren ook met goederentreinen, vooral hout.
Indien je veel taurussen wilt zien, neem de trein tot Insbruck, een prachtige rit voor om en bij de 15 euro (enkel). In Insbruck kom je onder andere ook de 101,111,110,1016,1116,1216,189,182,412(fs) tegen, kortom, zeker eens de moeite. Bezoek tevens ook eens het lokdepot, indien je het vriendelijk vraagt mag je wel enkele foto's maken.
Je kan je opstellen op het perron, dit ligt tussen de 2 sporen in, dus geen last van bovenleidingspalen.
Het kan zijn dat er nu ook nog steeds een stationschef zit (tevens seinhuisbediende) , zo kan wel de uren van de goederentreinen bemachtigen.
Om het uur rijdt er een IC, aangevuld met regionale treinen, ook ICE's (1 en 2), en getrokken treinen met br 110, 111, 101 zelden een 146. Taurussen van de ÖBB passeren ook met goederentreinen, vooral hout.
Indien je veel taurussen wilt zien, neem de trein tot Insbruck, een prachtige rit voor om en bij de 15 euro (enkel). In Insbruck kom je onder andere ook de 101,111,110,1016,1116,1216,189,182,412(fs) tegen, kortom, zeker eens de moeite. Bezoek tevens ook eens het lokdepot, indien je het vriendelijk vraagt mag je wel enkele foto's maken.
-
en voor 5€ kun je vanuit Innsbruck ook nog naar sankt jodok.
waar er een mooie bocht is (zoals WASSEN)
er passeert daar elke 2 uur een IC/EC met ÖBB, FS en DB rijtuigen naar verona/roma
er passeren daar zeer veel cargo's, meestal met opdrukloc.
en er passeert ook nog regelmatig een stoptreintje (talent of cityshuttle)
zeker een mooie plaats dus
waar er een mooie bocht is (zoals WASSEN)
er passeert daar elke 2 uur een IC/EC met ÖBB, FS en DB rijtuigen naar verona/roma
er passeren daar zeer veel cargo's, meestal met opdrukloc.
en er passeert ook nog regelmatig een stoptreintje (talent of cityshuttle)
zeker een mooie plaats dus

die mooie boog van wassen ligt niet zo ver van erstfeld in zwitserland, Gotthardpass
dus geen oostenrijk.

-
ik bedoelde gewoon dat hij er een beetje op lijkt ...waar er een mooie bocht is (zoals WASSEN)

dit is sankt jodok:

Dank u voor julie antwoorden
Wat komt er door Garmisch partenkirchen eigenlijk door
Gr hans
Gr hans
110,111,1016-1116,101,ice1&2,zeldzame 146 aangevuld met motorstelletjes5941 schreef:Dank u voor julie antwoorden
Gr hans
Geen idee, eigenlijk. De situatie nu is natuurlijk in die twee jaar veranderd.5941 schreef:en kwa prive firma's
Wat ik wel nog weet is dat er op de stationsterreinen nog een spoorwegmuseum moet zijn, ik heb het zelf niet bezocht (geen tijd). Verder heb je de Zugspitzbahn die naar de -deuh- Zugspitz rijdt, de hoogste berg van Duitsland. De Zugspitzbahn loop even samen met de DB lijn, je kan daar mooie parallelplaatjes maken!