Het tweede deel bevreest me het meest.
Diashowtje en het komt me zo voor alsof dat op het begripsniveau van de aanvragers is gemaakt

Niettemin genoeg leesvoer om zodadelijk naar FSD te sporen!
Het is natuurlijk een samenvatting voor het management, daar hoort een bepaald taalgebruik bij. En de kwaliteit van de foto's is gewoon een gevolg van de keuze om de PDF versie niet al te groot te laten worden. De gedrukte versie zal wel beter zijn.dekooiker schreef:Als we in de studie grasduinen hebben we meteen onze bedenkingen over de heren ingenieurs.
De terminologie die ze met betrekking tot de spoorweginfrastructuur hanteren is niet erg professioneel, men neemt inwoneraantallen voor absolute potentiële reizigers, foto's zijn van slechte kwaliteit, een spoorlijn is 'ongeveer' zolang terwijl dat snel in de netverklaring kan opgezocht worden, en ga zo maar door.
Ik heb toch ooit wel eens de voorzitter van het Stoomcentrum Maldegem horen zeggen dat het eigenlijk jammer is dat de lijn niet meer voor geregeld reizigersvervoer gebruikt wordt. Vooral gezien het feit dat de bussen soms wel erg vol zitten.Het rapport fase 3 punt 11.3: 'het afschaffen van de stoomtrein blijkt geen probleem voor toekomstige lightrail of light train exploitatie'
Een Belg zit blijkbaar compleet anders in elkaar, en dus is wat in Nederland, Duitsland, Frankrijk of Zwitserland zonder meer kan in België natuurlijk gewoon onmogelijk...Wat betreft de bestuurders van de voertuigen wordt er niets vermeld.
Van Brempt wil natuurlijk dat De Lijn zoiets gaat rijden want dat valt onder haar bevoegdheid.
Maar dan zou De Lijn bestuurders moeten hebben die op het NMBS-net toegelaten worden.
Scholing, opleiding, over die kosten vinden we niets terug.
Blijft het de vraag of mannen die nu met trams de weg onveilig maken psychologisch geschikt zijn voor deze opleiding!
Allemaal goed en wel, maar in de wet staat er dat een spoorvoertuig ten allen tijde voorrang heeft!dekooiker schreef:De oproep van het hoofd exploitatie om het verkeersreglement te volgen en (nu komt het!) collegiaal te zijn tegenover de trambestuurders was me dus teveel, ik vind het héél spijtig dat zowat élke trambestuurder het nodig vindt om de bus langer op te houden zonder dat er een voordeel voor de trambestuurders zelf ontstaat.
Dit los van het eigenlijke onderwerp.
Ik ben ook content dat de tegenreactie op dit forum op een deftige manier geschiedt, en we hoeven nu eenmaal niet dezelfde mening te hebben.
Blijft het feit dat ik veel vragen bij de studie heb!
Naast reglementen (die uiteraard dienen nageleefd te worden, denk nu niet dat ik dààr iets tegen heb!) is er nog zoiets als gezond verstand en hoffelijkheid (collegialiteit dus) in het verkeer.Trainspotterke schreef:Allemaal goed en wel, maar in de wet staat er dat een spoorvoertuig ten allen tijde voorrang heeft!dekooiker schreef:De oproep van het hoofd exploitatie om het verkeersreglement te volgen en (nu komt het!) collegiaal te zijn tegenover de trambestuurders was me dus teveel, ik vind het héél spijtig dat zowat élke trambestuurder het nodig vindt om de bus langer op te houden zonder dat er een voordeel voor de trambestuurders zelf ontstaat.
Dit los van het eigenlijke onderwerp.
Ik ben ook content dat de tegenreactie op dit forum op een deftige manier geschiedt, en we hoeven nu eenmaal niet dezelfde mening te hebben.
Blijft het feit dat ik veel vragen bij de studie heb!Als die jou met je bus dan de weg zou afsnijden, is het teken dat je de tram geen voorrang verleent.
Over lijn 52:Trainspotterke schreef:Over de lightrail: Als Lightrail kan in het buitenland (Nederland en Duitsland), waarom zou het hier dan niet kunnen?
Er wordt ook teveel gefixeerd op het verschijnsel 'tram'. Als je kijkt naar die lightrails in Duitsland en Nederland (die nog maar recente randstadrail bijvoorbeeld), dan zijn die bakken toch wel al wat zwaarder dan een Hermelijn of zo.
Zo'n lightrailstellen zouden ideaal zijn om de huidige stoptreintjes te vervangen. Een halte duurt minder lang wegens kortere rem- en optrekafstanden, dus kunnen er station extra stations ge/heropend worden zonder de tijdsduur van die treinen te verlengen.
Een volledige overheveling naar De Lijn ben ik niet mee eens, maar een samenwerking tussen De Lijn, TEC en NMBS zou ik wel eerder zien zitten (De Lightrail in de omgeving van Alphen-a/d-Rijn in Nederland is dacht ik ook een samenwerking tussen NS en HTM). Personeel geleverd door de NMBS, maar de verbindingen ook opgenomen in het netplan van De Lijn (met een bepaald lijnnummer ook) en ook toegankelijk voor reizigers met een vervoerbewijs van De Lijn/TEC.