Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Vank

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Vank »

Ik geloof dat er vorig jaar nog een trein gekaapt werd, maar dat de gasten snel opgepakt werden.
De reizigers hadden zelfs niets gemerkt.

Maar ja, in hoeverre spreek je over een trainjacking?
Als je de stuurpost in raakt en als de TB schrikt en je jaagt hem van z'n stoel voor 15 sec. en je drukt wat knopjes in en verzet wat hendeltjes heb je ook die trein gekaapt.

Ik was zo ooit eens in Brussel Noord vertrokken richting Mechelen en moest dringend naar een toilet.
Ik liep de trein door en plots kwam ik aan een deur die wat harder spande, toen had ik daar dus hard aangetrokken en vloog de deur open. De treinbestuurder was ook serieus geschrokken.

Wat er bij mij uitkwam was 'Sorry meneer, weet u soms een toilet zijn?'. :lol:
Had zelf ook geschrokken maar kon er toch mee lachen, dus moest de TB dit hier lezen, sorry.
Steven

Bericht door Steven »

ook in schaarbeek in het station op het spoor B van de lijn 36 liggen er al tbl 1+ bakens, ook op de lijn 37 vanaf de brug over de maas (in luik) tot aan de (ex)stopplaats van chauffontaine
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Ik denk dat de FOD Mobiliteit en Vervoer en ook onze klanten uit de chemische nijveheid zich wel vragen gaan stellen over het voorval. Enkele (weliswaar) dronken "amateurs" die zo maar toegang hebben tot de installaties waar locs, reizigers- en goederentreinen staan en aan een locomotief kunnen knoeien.
Er is trouwens een Europese richtlijn in de maak (voorlopig afgewezen) ter beveiliging van de logistieke keten. En dit voorval is een voorbeeld van "hoe het niet moet".
Enkele jaren geleden (2006) hebben jongeren in Engeland ritjes gemaakt met een loc (GVA 23/5/2008).
treinbruno

Bericht door treinbruno »

welke materieeltypes beschikken over TBL1? (of gedeeltelijk)
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

ms96, hle 13, breaks (ni allemaal), hle 27
jumper

Bericht door jumper »

RIDCO schreef:Ik denk dat de FOD Mobiliteit en Vervoer en ook onze klanten uit de chemische nijveheid zich wel vragen gaan stellen over het voorval. Enkele (weliswaar) dronken "amateurs" die zo maar toegang hebben tot de installaties waar locs, reizigers- en goederentreinen staan en aan een locomotief kunnen knoeien.
Er is trouwens een Europese richtlijn in de maak (voorlopig afgewezen) ter beveiliging van de logistieke keten. En dit voorval is een voorbeeld van "hoe het niet moet".
Enkele jaren geleden (2006) hebben jongeren in Engeland ritjes gemaakt met een loc (GVA 23/5/2008).
Je kunt dat nooit verhinderen, je kunt hekkens plaatsen, je kunt camera's zetten maar als ze echt op je terrein willen binnen zijn dan rake ze gewoon binnen. Het enige wat je kan doen is maken dat een loc goed afgesloten is voor je hem verlaat en dan nog kan je eigenlijk niks beginnen als de dieven over een driewegssleutel beschikken.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Dat klopt, absolute veiligheid bestaat niet, maar men kan een aantal maatregelen nemen om het potentiële daders moeilijk te maken.
Steven

Bericht door Steven »

nieuwe locs sluit men niet meer af via een driewegsleutel maar via een speciale sleutel, dit is zo voor
thalys
eurostar
ICE
traxx
treinbruno

Bericht door treinbruno »

In de benelux wordt die dom sleutel ook al gebruikt bij sommige deuren :(
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

nja
maar die veileheidsuitrustingen moeten er komen tegen 2010 en das dan voor de ECHTE treinbestuurders voor als ze es efe verstrooid zijn hé,
je moet ook wel beseffen dat als leek met een trein gaan rijden gewoonweg ONMOGELIJK is, want als er één volledig leek is die dat kan, wel dan ben ik moeder Théresa :)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie