IR trein Luik-Guil.
IR trein Luik-Guil.
De IR-treinen die in de week naar Luik-Guil. rijden. Wat voor treinen zijn dit? Ga volgend jaar ver elke dag op die trein naar diepenbeek zitten dus ik ben er nieuwsgierig naar wat voor model het is 

Re: IR trein Luik-Guil.
Degene die langs Diepenbeek komt is de IR-c Antwerpen - Luik via Aarschot en Hasselt.
Deze treinen worden met AM 80 breaks gereden.
Deze treinen worden met AM 80 breaks gereden.
Dank je wel voor het antwoord
Dus dat is dezelfde soort trein als de treinen die rechtstreeks naar Leuven rijden?

Naar Leuven rijdt er vanalles, MS96, I11, enz. Maar wat op welke treinen weet ik zef niet. 

Ik heb net via google ff gekeken welke trein het juist is en het is die trein die ik bedoelde
Dank je wel voor de snelle reactie en hulp 

Ik denk dat je in Antwerpen woont, dus dan is het antwoord ja; dat zijn dezelfde treinenkleintje schreef:Dank je wel voor het antwoordDus dat is dezelfde soort trein als de treinen die rechtstreeks naar Leuven rijden?

-
ik raad u niet aan om daar 3 uur in te gaan zitten
(tenzij in de stuurpost natuurlijk
)

(tenzij in de stuurpost natuurlijk

Oké, wie neemt me mee?treinbruno schreef:ik raad u niet aan om daar 3 uur in te gaan zitten![]()
(tenzij in de stuurpost natuurlijk)

Ben al eens van Luik tot Lier meegereden, was wel leuk, alleen gaat het nogal traag tussen Luik en Tongeren
.

Deze doet meestal de L-dienst tussen Leuven & Hasselt in de latere urenkleintje schreef:Dank je wel voor het antwoordDus dat is dezelfde soort trein als de treinen die rechtstreeks naar Leuven rijden?
Ik denk dat het op lijn 44 (Pepinster - Spa-Géronstère na) de lijn is met het grootste aantal scherpe bochten waar nog reizigersverkeer op zit. Voeg daar nog enkele Luikse tunnels aan toe met snelheidsbeperkingen en het kan moeilijk snel gaan. Toch is het deel Glons - Liers een van mijn persoonlijke favorieten. Het is daar in de buurt trouwens ook erg fijn wandelen!Wover schreef:Ben al eens van Luik tot Lier meegereden, was wel leuk, alleen gaat het nogal traag tussen Luik en Tongeren.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13