trein in nood

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
ewie1

trein in nood

Bericht door ewie1 »

Iemand enig idee wat er gisteren avond gebeurd is tussen Aarschot en Begijnendijk ze zeiden trein in nood iemand meer details?
Wover

Re: trein in nood

Bericht door Wover »

"Trein in nood" wil zeggen dat de treinbestuurder zijn trein in nood verklaard heeft. Dat moet de treinbestuurder bij elk incident doen waarbij hij niet verder kan rijden. In de meeste gevallen zal dat gewoon een onoplosbaar defect zijn, maar bij ongevallen zal hij zich in nood zetten natuurlijk.

Er zijn wellicht nog wel enkele procedures aan verbonden (waaronder knipperlichten opzetten, wellicht ook panto naar beneden doen), maar die ken ik niet allemaal ;).
Nils

Bericht door Nils »

Wover schreef:"Trein in nood" wil zeggen dat de treinbestuurder zijn trein in nood verklaard heeft. Dat moet de treinbestuurder bij elk incident doen waarbij hij niet verder kan rijden. In de meeste gevallen zal dat gewoon een onoplosbaar defect zijn, maar bij ongevallen zal hij zich in nood zetten natuurlijk.

Er zijn wellicht nog wel enkele procedures aan verbonden (waaronder knipperlichten opzetten, wellicht ook panto naar beneden doen), maar die ken ik niet allemaal ;).
Dit is al een antwoord dat zeer kort in de buurt komt.

De treinbestuurder verklaard een trein in nood als:
Indien hij verwacht een technisch probleem niet binnen de 15 min op te lossen.
Op last van de lijnregelaar (Traffic Control) bij technische problemen.
Wanneer het verder rijden alleen toegelaten is na tussenkomst van hulpploegen materieel of infra.

Het knipperen van de koplichten gebeurt alleen wanneer er mogelijk een hinder is in het nevenliggend spoor, of wanneer de bestuurder hulp nodig heeft.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Voor alle informatie ivm met 'in nood verklaren':
HLT 1 tot 6, verkrijgbaar op B-Signal :wink:

Zal straks eens wat passages opzoeken.

BDJ
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

bij een aanrijding stopt de tb drukt op de alarmknop van zijn radio, legt zijn stel of loc plat en laat de koplichten knipperen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
KB

Bericht door KB »

En bij schrijf- of spelfouten drukt hij op de editknop.
L'union fait la force.
jumper

Bericht door jumper »

:) KB komaan jong, tis ier een forum voor treinliefhebbers, niet het groot dictee der Nederlandse taal hé

Ik wil er trouwens eentje aan toevoegen :)

Als ik nu in Leuven tussen het bordje om de panto neer te laten op Lijn 2 en nog voor het bordje 25000 Volt, als ik daar nu es op de sporen ga staan -los van het feit dat ik de TB de stuipen op het lijf jaag- en de TB maakt een noodremming.

Dan staat die trein daar met neergelaten panto's in de spanningssluis tussen 3000 en 25000 Volt DC respectievelijk AC.
Staat die trein dan ook nie in Nood? en moeten die TBL2 Dieseltjes die trein dan een duwtje komen geven naar het stuk met de 25000V AC ?

Voor alle duidelijkheid, ik ga da nie doen he :)
Wover

Bericht door Wover »

Naar't schijnt zijn er jongeren die daar in Wallonië een sport van maken :evil: ...
Shrek

Bericht door Shrek »

jumper schreef: Dan staat die trein daar met neergelaten panto's in de spanningssluis tussen 3000 en 25000 Volt DC respectievelijk AC.
Staat die trein dan ook nie in Nood? en moeten die TBL2 Dieseltjes die trein dan een duwtje komen geven naar het stuk met de 25000V AC ?
ik dacht dat men het stuk tussenin ook onder spanning kan zetten moest dat ooit gebeuren :wink:
Steven

Bericht door Steven »

boodschap als je daar staat is eenvoudig, wachten op de diesel of proberen met de remmen te lossen eventeeel verder te rollen tot onder de juiste spanning (richting leuven niet te doen).
Jules

Bericht door Jules »

Al een keer of 3 vastgezeten in een neutrale sectie en een commutatie. Meestal kunnen ze die onder spanning zetten. Is wel een ganse bedoening.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

die die dat doen zijn ook alles behalve slim want als ze gevonden worden mogen ze serieus dokken,
maar wat gebeurd er dan als je je pedaal kwijtraakt in dat sas, dan val je daar toch ook stil ???? !!!! :p

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bert

Bericht door Bert »

HLE 2302 schreef:die die dat doen zijn ook alles behalve slim want als ze gevonden worden mogen ze serieus dokken,
maar wat gebeurd er dan als je je pedaal kwijtraakt in dat sas, dan val je daar toch ook stil ???? !!!! :p

greetz 2302
Zie de post van Steven.
Steven

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:die die dat doen zijn ook alles behalve slim want als ze gevonden worden mogen ze serieus dokken,

greetz 2302
het pedaal verliezen in het sas = stoppen buiten het sas, zo groot is dat stukje nu ook niet he.
Jules

Bericht door Jules »

die die dat doen zijn ook alles behalve slim want als ze gevonden worden mogen ze serieus dokken,

greetz 2302
Niet slim. Merci. Ge moogt anders eens proberen tegen 40km/h door een neutrale sectie van 400m te rijden in een bocht en op een helling. Ik denk niet dat het gaat lukken. En probeer maar he, in Nl geen 75Hz signaal is max 40 km/h. En dan een commutatie naar 25kv. Niet simpel
Plaats reactie