Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
van een late gaan ze geen vroege maken normaal, meestal gaat dit ook niet echt omdat je rekening moet houden met rusten compensatie en dienstintervallen van 14. er komen iets te veel regels bij zien (vandaag toevallig nog een vollede dag HR gekregen) die er voor zorgen dat ze ook nog wel gebonden zitten. dus diensten verplaatsen ze niet maar een dienst op zicht aanpassen kunnen ze wel (zoals een uurke vroeger beginnen en een kwartierke vroeger gedaan om voorbeeldje te geven), net deze kleine aanpassingen zijn gevaarlijker. omdat je er meestal minder aandacht gaat aan besteden.
Weet iemand wanneer dlc weer tb mag opleiden?Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
ik ben in al mijn testen geslaagd en mocht normaal
1juli beginnen aan mijn opleiding.
Maar omdat wij toch zo een "goede regering" hebben moet dlc
wachten op een goedkeuring voor hun opleiding.
Nmbs heeft deze natuurlijk al gekregen

Bij dlc wisten ze mij te zeggen dat ze nog niet juist weten
wanneer de volgende groep mag starten.
Wat ik mij eigenlijk afvraag, hoeveel locomotieven bezit dlc eigenlijk? En hoeveel treinbestuurders zijn daar tewerkgesteld?
als je bezitten beziet als aankopen dan is het saldo gelijk aan nul. ze huren alle locs die ze nodig hebben! zover ik de tel wat kan bijhouden zitten ze momenteel aan 10-12 stuks. al kan ik mij vergissen. Het bestuurdersaantal zal zich ergens rond de 40 a 50 bevinden aangezien ze nog regelmatig aanwerven is dit getal stijgende.Presario schreef:Wat ik mij eigenlijk afvraag, hoeveel locomotieven bezit dlc eigenlijk? En hoeveel treinbestuurders zijn daar tewerkgesteld?
DLC rijdt met 17 locs rond in België, allen van het type Class66.
Er zijn ruim 40 treinbestuurders (België), en momenteel ook nog 13 treinbestuurders in opleiding.
Er zijn ruim 40 treinbestuurders (België), en momenteel ook nog 13 treinbestuurders in opleiding.
Rijden jullie ook al naar Nederland of Luxemburg vanuit Belgie? Mocht men ooit iets in Rijsel of Kortrijk beginnen, kzou zeker iets overwegen... Ooit was ik niet zo een DLC fan zoals jullie wel weten, probeer nu echter mijn kop open te stellen.
Veel succes
Veel succes
correctie ik bedoelde rijden jullie al naar luxemburg of FRANKRIJK?
voor zover ik weet heeft dlc enkel diensten naar NL en D, maar ik vermoed dat eens ze elektrisch gaan rijden dat frankrijk wel ergens een kans maakt.Miljaarde schreef:correctie ik bedoelde rijden jullie al naar luxemburg of FRANKRIJK?
-
je kan ook postuleren bij Euro Cargo Rail, hebben o.a. een dépot in Calais.Miljaarde schreef:Rijden jullie ook al naar Nederland of Luxemburg vanuit Belgie? Mocht men ooit iets in Rijsel of Kortrijk beginnen, kzou zeker iets overwegen... Ooit was ik niet zo een DLC fan zoals jullie wel weten, probeer nu echter mijn kop open te stellen.
Veel succes
Wel vreemd dat er op hun site geen vacatures voor Belgische tb's staan, gezien het aantal lok's ze besteld hebben.nighttrain schreef:je kan ook postuleren bij Euro Cargo Rail, hebben o.a. een dépot in Calais.Miljaarde schreef:Rijden jullie ook al naar Nederland of Luxemburg vanuit Belgie? Mocht men ooit iets in Rijsel of Kortrijk beginnen, kzou zeker iets overwegen... Ooit was ik niet zo een DLC fan zoals jullie wel weten, probeer nu echter mijn kop open te stellen.
Veel succes
Toevallig geen idee of ze naar 'EWS-normen' betalen of zo ?
-
zelfde barema ongeveer als DLCSpeedy schreef:Wel vreemd dat er op hun site geen vacatures voor Belgische tb's staan, gezien het aantal lok's ze besteld hebben.nighttrain schreef:je kan ook postuleren bij Euro Cargo Rail, hebben o.a. een dépot in Calais.Miljaarde schreef:Rijden jullie ook al naar Nederland of Luxemburg vanuit Belgie? Mocht men ooit iets in Rijsel of Kortrijk beginnen, kzou zeker iets overwegen... Ooit was ik niet zo een DLC fan zoals jullie wel weten, probeer nu echter mijn kop open te stellen.
Veel succes
Toevallig geen idee of ze naar 'EWS-normen' betalen of zo ?
dus 2200€ brutto beginwedde => -sociale lasten =+/-1850 netto in de hand en dan later - +/- 20%(12%) belasting naar gelang gezinssituatie = 1550€ als vrijgezel en 1650€ (vrouw +1kind).
Ik heb het gezien, waren jullie daarnet (17h) met drie loks tegelijk aanwezig in FGSP + nog eentje op kant om ons door te laten in Merelbeke!Tim schreef:DLC rijdt met 17 locs rond in België, allen van het type Class66.
Hallo
Een tijdje terug heb ik een mail met bijhorende cv gezonden naar DLC. Mijn vraag is de volgende: Hoe lang duurt het voor je daar reactie op krijgt?
GRTZ
Een tijdje terug heb ik een mail met bijhorende cv gezonden naar DLC. Mijn vraag is de volgende: Hoe lang duurt het voor je daar reactie op krijgt?
GRTZ