Moeilijk bereikbare stations
Re: Moeilijk bereikbare stations
Lijn 82 kan je niet in het weekend doen, er rijdt namelijk niets dan.
edit: had je waarschijnlijk al wel door (nota voor mijzelf: beter lezen). De vraag is natuurlijk of je daar snel geraakt met de bus. Denk dat de wagen of fiets toch geen overbodige luxe is.
edit: had je waarschijnlijk al wel door (nota voor mijzelf: beter lezen). De vraag is natuurlijk of je daar snel geraakt met de bus. Denk dat de wagen of fiets toch geen overbodige luxe is.
Zelfde voor 144 en 130A
Dat wordt OF een huurauto, OF een dag vrij nemen
Dat wordt OF een huurauto, OF een dag vrij nemen

L130A wordt wel bediend tijdens het weekend, hoor!
Wel een twee-uursfrequentie.

-
Alleen hourpes kun je dan niet spotten
Wie haalt het in zijn hoofd een auto te huren voor een stationsnaambordje

Wie haalt het in zijn hoofd een auto te huren voor een stationsnaambordje

Als je een vouwfiets hebt kan je die ook gebruiken, ga tot Aalst via het spoor en zo verder. 't Is een kilometertje of 10.
Over die andere lijnen geen idee (toch niet uit het hoofd).
Over die andere lijnen geen idee (toch niet uit het hoofd).
Is dat zo ja??Trainspotterke schreef:L130A wordt wel bediend tijdens het weekend, hoor!Wel een twee-uursfrequentie.

Dat zou dan voor meerdere bordjes worden natuurlijk hetreinbruno schreef:Wie haalt het in zijn hoofd een auto te huren voor een stationsnaambordje

130A is toch Charlerloi - Erquellinnes he? Daar ben ik vorige week nog geweest. Leuk lijntje om met de trein te doen, maar je kan ook heel gemakkelijk heel de Samber affietsen, dan kruis je het spoor een vijftal keer denk ik. In het weekend rijdt er trouwens een 2-uursdienst.
De meeste stations langs die lijn hebben trouwens maar langs een kant een perron, hoewel de lijn tweesporig is. De trein moet dus bij het terugkomen (richting Charleroi) bijna heel de rit op tegenspoor afleggen.
En de terrasjes rechts over het station van Erquellinnes zijn gezellig om te zitten en er heerst een zalige Franse sfeer.
Een Belgische 33'er met een Franse chanson op de achtergrond smaakt dan eens zo goed
.
De meeste stations langs die lijn hebben trouwens maar langs een kant een perron, hoewel de lijn tweesporig is. De trein moet dus bij het terugkomen (richting Charleroi) bijna heel de rit op tegenspoor afleggen.
En de terrasjes rechts over het station van Erquellinnes zijn gezellig om te zitten en er heerst een zalige Franse sfeer.
Een Belgische 33'er met een Franse chanson op de achtergrond smaakt dan eens zo goed

Hmm.. ik heb deze maand nog 4 dagen in te vullen
130A maar eens even een issue van maken 

-
In erquelines is er recht voor het station ook een supermarkt
en je kan ook nog wat cargo's spotten
. Is het station daar nog open
?

?

Goh, niet dat ik gezien heb. Er was wel een cafétje in het station zelf, maar voor de rest was het volgespoten met tags.
De supermarkt heb ik niet gezien, want er was een gezellig marktje waar ik eens doorgewandeld ben
.
De supermarkt heb ik niet gezien, want er was een gezellig marktje waar ik eens doorgewandeld ben

Hmm het gaat daar dus alleen om Hourpes. Gelukkig maar
14 of 15 juni ga ik erheen. 

Lijn 52 Antwerpen-Puurs(-Dendermonde) wordt in het weekend ook niet bediend, met volgende onbediende stations: Hoboken-Polder, Hemiksem, Schelle, Niel, Boom en Ruisbroek-Sauvegarde.Fles schreef:Voor de mensen met Google Earth: ik heb een overzichtje in elkaar geknutseld. Het staat hier. Heeft iemand daar nog aanvullingen, opmerkingen, aanmerkingen of correcties op? Graag
Het stuk Puurs - Dendermonde is een museumspoorlijn geworden, maar er staan wel stationsnaambordjes in Oppuurs, Sint-Amands en Baasrode-Noord.
Kijk, daar heb ik wat aan. Dank je hartelijk Elgar! Ik ga ermee aan de slag 

Dat is iets dat er bij ons in SCM nog ontbreekt op onze lijn: stationsnaambordjes!
Enkel het station van Adegem is ervan voorzien, en deze stopplaats wordt dan nog niet gebruikt ook.
Op het stationsgebouw van Maldegem staat de stationsnaaam ook en op het smalspoorperron staat er ook één bord.

Enkel het station van Adegem is ervan voorzien, en deze stopplaats wordt dan nog niet gebruikt ook.

Op het stationsgebouw van Maldegem staat de stationsnaaam ook en op het smalspoorperron staat er ook één bord.
Dat van Adegem hebben Fles en ik nog snel gezien... maarja voor een foto was het te laat.