hevige onweders legt treinverkeer plat regio gent

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
260689

hevige onweders legt treinverkeer plat regio gent

Bericht door 260689 »

Weerman Frank Deboosere wijst op de ernst van de onweders. en waarschuwt voor schade de komende uren door blikseminslagen, wateroverlast en mogelijk ook schade door de felle rukwinden.

Rond 17 uur barstten de eerste onweders los boven het zuiden van de provincies Oost- en West-Vlaanderen, daarna kwamen het noorden van de provincies Antwerpen en Limburg aan de beurt.

In Vlaams-Brabant was er sprake van felle hagel in de streek rond Hoegaarden en Tienen. Ook Brussel kreeg te maken met felle regenbuien maar ontsnapte wel aan de zwaarste onweders.

Rond 18 uur waren de streken rond Gent en Leuven aan de beurt. In Gent zijn er door het noodweer seinstoringen en kunnen er voorlopig geen treinen vertrekken. Verwacht wordt dat het noodweer ons land zal verlaten via het noordwesten.

Ook Wallonië kreeg het zwaar te verduren. Op de ring rond Charleroi is het ter hoogte van Mont-sur-Marchienne plaatselijk gevaarlijk rijden door een modderstroom op de weg.

bron: www.deredactie.be
260689

Re: hevige onweders legt treinverkeer plat regio gent

Bericht door 260689 »

Het spoorverkeer ondervindt ook erg veel hinder. Vooral de zone van Charleroi is zwaar getroffen. Zo rijden er geen treinen op lijn 130 tussen Charleroi-Zuid en Châtelet. Ook op de lijn tussen Charleroi en Marchienne moeten reizigers rekening houden met vertragingen.

Op de lijn 161 Brussel-Namen werd het treinverkeer 45 minuten lang onderbroken wegens een overstroming van een overweg in Gembloux. Daar zijn er vertragingen tot een half uur.

bron: de redactie.be

het is dus overal in het land
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb dat rotweer aan den lijve mogen ondervinden toen ik bij ons thuis in Rotselaar uit de bus stapte.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Sinds het eerste onweer hier in Loppem een tweetal uur geleden losbrak, heb ik al de hele tijd klaxonerende treinen horen passeren hier, hoogstwaarschijnlijk omdat de 2 overwegen hier gestoord zijn.
260689

Bericht door 260689 »

seinstoringen zowel in maria aalter als in landegem
bron: artweb
Wover

Bericht door Wover »

Was te verwachten, maar het KMI is niet zo goed in waarschuwen vind ik. Ik baseer mij meestal op volgende websites:

http://estofex.org/cgi-bin/polygon/show ... recast.xml (zeer gedetailleerde waarschuwingen, maar hier moet je al redelijk wat kennis voor hebben :)).
www.meteoalarm.eu (waarschuwingen)
http://www.blitzortung.de/index.php?sta ... p=0&lang=e (bliksem)
http://www.meteox.be/ (regen)
treinbruno

Bericht door treinbruno »

www.buienradar.nl is ook een zeer goede website !
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

der zijn ook véél blikseminlagen geweest in treinen, bv. de P trein naar poperinge die om 17u08 vertrok uit kortrijk, daar is de bliksem 2x ingeslagen in 20 min. :o
en dat was zeker niet de enigste trein ... :?
ochja das moeder natuur zeker ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Wover

Bericht door Wover »

treinbruno schreef:http://www.buienradar.nl is ook een zeer goede website !
Meteox is de Belgische variant van buienradar ;). Is van dezelfde mensen en maakt gebruik van dezelfde radar, maar je hebt gewoon een kaartje van België ipv van Nederland.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Mijn IR-trein 4141 Mechelen - Gent - Kortrijk moest tussen Mechelen en Dendermonde de L-trein vervangen.
Deze was door de storing te laat in Dendermonde, en werd hier tegengehouden.
In Dendermonde werd aansluiting gegeven op de echte L-trein.
Gevolg: Vertrek in Mechelen +10, Aankomst in Gent +15.

Op de L50A zijn er de gehele avond nog problemen geweest.
En ook deze middag waren er vertragingen van 5 - 10 minuten richting binnenland.

BDJ
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

op de 75 te Zulte is een OW keet beginnen roken ... wij met de brandweer daarnaar toe :lol:
Schade viel mee, seinen stonden ook toe, overwegen dicht en heel wat vertraging dus 8)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

In Loppem waren ze toch zeker nog tot 23u SF05 aan het toepassen, tot vreugde van de dorpelingen! :P
Plaats reactie