Wat is hier mis aan?
Geeft de mogelijke spanningen van de treinverwarming, alleen 1000V~ 16 2/3 zal er niet bijstaan, omdat er op DB niet kan gereden worden.
Bartjedj schreef:Daar heeft hij inderdaad een punt.
Volgens mij moet die 1500V 50~ 25000V~ zijn.
Nu staat die eerste spanning wel ook op de 28's. Waar wordt die wel gebruikt?
Neen hoor, die lijst geeft de spanningen die de loc kan geven aan de rijtuigen. Geen enkel rijtuig is in staat om 25000 volt binnen te krijgen dus vormt de loc dat om naar een bruikbare 1500 v
treinbruno schreef:frankrijk en luxemburg is toch op 25.000 V
Inderdaad maar voor treinverwarming en airco zit er een aftakking op de trafo...
die geeft 1500 V 50Hz
ter aanvulling de B staat er niet op omdat het een NMBS loc is, in geval van verhuurfirma's is dat iets anders aangezien zij moeten aantonen (door attesten) voor elke landen deze loc geschikt is. vandaar wel een B op de traxx. het is een diagram om te zeggen op welke "vreemde" netten het materieel ook toegelaten is.