Treinstaking 20 mei
Re: Treinstaking 20 mei
Als ik het goed begrijp bleef men gewoon 40 uur per week werken, en kreeg 13 dagen extra vrij (heb ik ook ooit gehad in Nederland). Echter dat zijn geen vakantie dagen. Wat is er nu aan de hand? Wil de NMBS terug naar de 40 urige werkweek of wel de directie dat men nu echt 38 uur per week werkt?Jean schreef: 13 dagen kwijt: het lagere kaderpersoneel verliest 13 van 51 vrije dagen. Die kregen ze door een arbeidsduurverkorting naar 38 uur: ze werken 40 uur en nemen die overige twee in dagen op. Bovendien verliezen ze de halve vrije dag die ze op 2 januari kregen en nog zo'n halve dag bij kermissen.
Re: Treinstaking 20 mei
OVS is niet akkoord met het nieuwe akkoord. ACOD en ACV moeten het nog voorleggen. OVS denkt aan stakingen op ZATERDAG of stiptheidsacties. Stiptheidsacties? alle treinen op tijd dan? 

Re: Treinstaking 20 mei
Ah, ik begrijp hetStijn014 schreef:OVS is niet akkoord met het nieuwe akkoord.

Re: Treinstaking 20 mei
De vorige keer dat alleen OVS staakte ben ik zonder al te veel problemen toch op het werk geraakt.
Fijn dat deze onafhankelijke en niet officieel erkende vakbond weer in het nieuws moet komen...
Fijn dat deze onafhankelijke en niet officieel erkende vakbond weer in het nieuws moet komen...

Re: Treinstaking 20 mei
deze erkende vakbond heeft dan ook wel iets meer de gewoonte te luisteren naar het personeel dat ze vertegenwoordigen, dat kan van die andere zelden gezegd worden. je krijgt zelfs de twijfels of ze nog weten voor welk personeel ze opkomen.thejay schreef:De vorige keer dat alleen OVS staakte ben ik zonder al te veel problemen toch op het werk geraakt.
Fijn dat deze onafhankelijke en niet officieel erkende vakbond weer in het nieuws moet komen...
Re: Treinstaking 20 mei
Bij de niet officiële erkenning zou iedere gezond redenerende mens eens moeten stilstaan
.
Een beetje blijk van respect tov het rijdend personeel vanuit de directie zou al veel doen, en dat zou bv de erkenning van het OVS kunnen zijn, of andere kleine maatregelen zoals comfortabele bestuurdersstoelen voorzien in al het materieel, niet spelen met het grens van het legale (dan denk ik aan rusttijden e.d.),...

Een beetje blijk van respect tov het rijdend personeel vanuit de directie zou al veel doen, en dat zou bv de erkenning van het OVS kunnen zijn, of andere kleine maatregelen zoals comfortabele bestuurdersstoelen voorzien in al het materieel, niet spelen met het grens van het legale (dan denk ik aan rusttijden e.d.),...
Re: Treinstaking 20 mei
Ja hoor
.
Als je geen constructieve bijdrage aan de discussie kan leveren mag je van mijn part onmiddellijk uw biezen pakken
.

Als je geen constructieve bijdrage aan de discussie kan leveren mag je van mijn part onmiddellijk uw biezen pakken

Re: Treinstaking 20 mei
dat weet je niets van de werking van de vakbonden binnnen de nmbs, de nmbs betaald een soort werkingsgeld, dit hangt af van het aantal leden dat die bonden hebben, wie heeft er dus de grootste baten bij het niet herkennen van deze bond? wie bepaald mee de regels ivm het herkennen van nieuwe vakbonden? hoe zit de verschillende overlegraden in elkaar bij de nmbs, indien je dits oort materie allemaal een beetje meester bent zal je al iets beter snappen waarom bepaalde zaken zus of zo verlopen.Wover schreef:Bij de niet officiële erkenning zou iedere gezond redenerende mens eens moeten stilstaan.
Een beetje blijk van respect tov het rijdend personeel vanuit de directie zou al veel doen, en dat zou bv de erkenning van het OVS kunnen zijn, of andere kleine maatregelen zoals comfortabele bestuurdersstoelen voorzien in al het materieel, niet spelen met het grens van het legale (dan denk ik aan rusttijden e.d.),...
Re: Treinstaking 20 mei
Ik weet wel dat je als vakbond een bepaald percentage van al het personeel moet vertegenwoordigen om erkend te kunnen worden, maar dat is net waarom ik zeg dat de directie daar iets aan zou moeten veranderen.
Re: Treinstaking 20 mei
de directie is geen vragen de partij en die twe grote bonden ook niet. hie minder vakbonden de directie ziet hoe liever ze het heeft, is trouwens voor elk bedrijf van toepassing.Wover schreef:Ik weet wel dat je als vakbond een bepaald percentage van al het personeel moet vertegenwoordigen om erkend te kunnen worden, maar dat is net waarom ik zeg dat de directie daar iets aan zou moeten veranderen.
Re: Treinstaking 20 mei
jammer genoeg zit dat naast de realiteitWover schreef:Ik schetste maar mijn jeugdig idealistisch beeld hoor.



Re: Treinstaking 20 mei
Nou, daar moeten we het nog maar eens over hebben StevenSteven schreef:hie minder vakbonden de directie ziet hoe liever ze het heeft, is trouwens voor elk bedrijf van toepassing.

Ik zou denken dat je als directie juist gebaat bent bij versplintering onder je werknemers, in plaats van dat ze Een Grote Machtige Bond gaan vormen (vergelijk bijvoorbeeld IG-Metall in Duitsland, 2,4 miljoen leden, en een serieuze machtsfactor in het economische bestel van Duitsland). Toch?