Stakingsweek De Lijn
Stakingsweek De Lijn
Deze week wordt elke dag in een andere provincie gestaakt voor meer koopkracht. Hierdoor is hinder te verwachten.
Maandag: Antwerpen: Tramverkeer was zo goed als onbestaande. Tegen de avond beterde de situatie echter.
Dinsdag: Oost-Vlaanderen: Tramverkeer Gent ernstig verstoord. Lijn 4 en 22 hebben de gehele dag niet gereden. 's Morgens reden lijn 1 en 21 nog +95%, ondertussen (15.00) rijdt lijn 1 nog 75-95%, lijn 21 is ondertussen ook geschrapt.
Woensdag: W-Vlaanderen + Limburg: Een trambestuurder zei me dat minstens 65% van het personeel zal staken. Wordt vervolgd.
Donderdag: Vlaams-Brabant.
BDJ
Maandag: Antwerpen: Tramverkeer was zo goed als onbestaande. Tegen de avond beterde de situatie echter.
Dinsdag: Oost-Vlaanderen: Tramverkeer Gent ernstig verstoord. Lijn 4 en 22 hebben de gehele dag niet gereden. 's Morgens reden lijn 1 en 21 nog +95%, ondertussen (15.00) rijdt lijn 1 nog 75-95%, lijn 21 is ondertussen ook geschrapt.
Woensdag: W-Vlaanderen + Limburg: Een trambestuurder zei me dat minstens 65% van het personeel zal staken. Wordt vervolgd.
Donderdag: Vlaams-Brabant.
BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 10 jun 2008, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stakingsweek De Lijn
Rond de middag passeerden er toch nog redelijk wat trams van L1 en L21 te Gent-Sint-Pieters, wel veel minder dan anders, maar er reden er toch! 

L1 en 21 hebben de hele dag zo goed als normaal gereden. L 4 en 21 lagen echter "op hun gat".
BDJ
BDJ
Ah ze gaan nederland achterna, hier zijn ze nu bijna 2 weken aan het staken...
Connexxion is al veel langer bezig.
Voor die 2 weken waren er al zeer geregeld prikacties en stakingen bij Connex-spoor tussen Ede en Wageningen.
Die 2 weken gaat enkel over het busverkeer in heel Nederland
Maar ik denk niet dat het zo ver zal komen. De redenen van de stakingen zijn ook zeer verschillend (CAO <-> koopkracht).
BDJ
Voor die 2 weken waren er al zeer geregeld prikacties en stakingen bij Connex-spoor tussen Ede en Wageningen.
Die 2 weken gaat enkel over het busverkeer in heel Nederland

Maar ik denk niet dat het zo ver zal komen. De redenen van de stakingen zijn ook zeer verschillend (CAO <-> koopkracht).
BDJ
-
zolang als het maar niet zover komt als in spanje
mijn moeder vertelde dat er in gent verschillende mensen een taxi namen

mijn moeder vertelde dat er in gent verschillende mensen een taxi namen

Ook de stakingsdag aan de Kust loopt op z'n einde.
De Kusttram heeft heel de dag vermeld gestaan als "Zeer onregelmatig (<40% rijdt)".
Wat morgen brengt voor Vlaams-Brabant is af te wachten, maar hinder voor het wegverkeer is te verwachten.
BDJ
De Kusttram heeft heel de dag vermeld gestaan als "Zeer onregelmatig (<40% rijdt)".
Wat morgen brengt voor Vlaams-Brabant is af te wachten, maar hinder voor het wegverkeer is te verwachten.
BDJ
Hinder veroorzaken, in alle zinnen van het woord.
Door een betoging wordt waarschijnlijk de gehele binnenstad afgesloten.
Blij dat ik vandaag in BXL moest zijn, ipv morgen
BDJ
Door een betoging wordt waarschijnlijk de gehele binnenstad afgesloten.
Blij dat ik vandaag in BXL moest zijn, ipv morgen

BDJ