OVS wil staken op 21 juni (LLoyd.be)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kimba

OVS wil staken op 21 juni (LLoyd.be)

Bericht door kimba »

De onafhankelijke spoorwegvakbond OVS heeft een stakingsaanzegging ingediend van vrijdag 20 juni (22u) tot zaterdag 21 juni (22u). De bond gaat niet akkoord met het nieuwe sociaal akkoord binnen de NMBS-groep. "De NMBS-groep heeft in 2007 voor het eerst winst gemaakt. Maar wat men daarvan wil toekennen aan het personeel is ondermaats en verwerpelijk", zegt OVS-voorzitter Luc Pauwels.
http://www.lloyd.be/nieuws/id21481-OVS_ ... _juni.html
enrico8509

Re: OVS wil staken op 21 juni (LLoyd.be)

Bericht door enrico8509 »

oh nee ik heb op die dag dan een info-dag die ik moet bijwonen bij brussel-zuid
Nekvin

Bericht door Nekvin »

enrico8509 schreef:oh nee ik heb op die dag dan een info-dag die ik moet bijwonen bij brussel-zuid

dat zal niet gemakkelijk worden om daar dan met de trein te geraken

on topic: wa willen die mannen nu bereiken. Iedereen is er mee 't akkoord, behalve de machinisten weeral is...

no offence ze, maar het zijn ze wel altijd
Steven

Bericht door Steven »

dat is teken dat jij uw informatie is moet ter hand nemen, ik zou zeggen log eens in op www.rijdendpersoneel.be

forum voor en door treinbestuurders en begeleiders, maar wat iedereen welkom is. als je nmbs bent kan je registreren via uw identificatienummer. zodoende zal je bepaalde disctuties kunnen lezen. door zo op treinbestuurders af te geven in een simpel en laag zinnetje maak je u echter niet populair. ter uwe info dit dat deze cao aanvaarden zijn zot aangezien hij slechter is als de originele voorstellen.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Nekvin schreef:
enrico8509 schreef:oh nee ik heb op die dag dan een info-dag die ik moet bijwonen bij brussel-zuid

dat zal niet gemakkelijk worden om daar dan met de trein te geraken

on topic: wa willen die mannen nu bereiken. Iedereen is er mee 't akkoord, behalve de machinisten weeral is...

Je kan niet verlangen dat iedereen even intelligent is !
Nous avons commis le délit d’utiliser notre intelligence à autre chose qu’à nous comprendre.
noot: gelukkig staat er 1 ste klas in uw funktie die u gegeven is door uw werkgever want anders zou dit niet blijken uit uw opmerkingen.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Waarom niet van 0 tot 24 u.?
Nils

Bericht door Nils »

thomaslj schreef:Waarom niet van 0 tot 24 u.?
Heeft te maken met het ploegensysteem. Waar er gewerkt wordt met vaste ploegen vroege/late/nacht begint de nachtploeg om 22 uur. Op die manier begint en eindigt de staking altijd bij het aanvangen van de late...
Bart

Bericht door Bart »

Nekvin schreef: dat zal niet gemakkelijk worden om daar dan met de trein te geraken
Beste collega, (allé ik hoop dat ik je zo nog mag noemen, want blijkbaar smijt jij wel graag met stenen naar bepaalde groepen collega's).
Jij schrijft zo mooi dat iedereen er mee akkoord is behalve de machinisten.
Mag ik U vragen, of ze U mening hebben komen vragen over het CAO voorstel?
Aan ons is niets gevraagd geweest, als ze een eerlijke stemming hadden gewild, had ieder lid van ACOD & ACV een formulier moeten invullen met akkoord of niet akkoord op.
En pas dan verloopt een stemming eerlijk.

Als ik de roddels mag geloven, is het ongenoegen onder het personeel enorm. Zeker bij de treinbestuurders/begeleiders, maar ook bij andere groepen. Misschien is Blok 3 Vilvoorde wel een uitzondering op de regel hé :wink: .
Patrick

Bericht door Patrick »

Volgens De Redactie zijn er vanaf maandag 16.06 OVS-"stiptheidsacties".
Ze zullen "volgens het boekje werken en onder meer de reglementaire rusttijden strikt opvolgen". Dit kan leiden (lijden...) tot vertragingen van 10-15 minuten.
Er is een gesprek gepland met de directie op maandag 23.06.

Vreemd, in dat bericht is er geen sprake over hun 24-urenstaking.
Speedy

Bericht door Speedy »

Patrick schreef:Volgens De Redactie zijn er vanaf maandag 16.06 OVS-"stiptheidsacties".
Ze zullen "volgens het boekje werken en onder meer de reglementaire rusttijden strikt opvolgen". Dit kan leiden (lijden...) tot vertragingen van 10-15 minuten.
Er is een gesprek gepland met de directie op maandag 23.06.

Vreemd, in dat bericht is er geen sprake over hun 24-urenstaking.
Klopt...Omdat er eerst een ontmoeting is met de directie.
Heeft geen zin om de 21e te staken als je toch de 23e moet gaan praten hé...
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Bart schreef:
Nekvin schreef: dat zal niet gemakkelijk worden om daar dan met de trein te geraken
Beste collega, (allé ik hoop dat ik je zo nog mag noemen, want blijkbaar smijt jij wel graag met stenen naar bepaalde groepen collega's).
Jij schrijft zo mooi dat iedereen er mee akkoord is behalve de machinisten.
Mag ik U vragen, of ze U mening hebben komen vragen over het CAO voorstel?
Aan ons is niets gevraagd geweest, als ze een eerlijke stemming hadden gewild, had ieder lid van ACOD & ACV een formulier moeten invullen met akkoord of niet akkoord op.
En pas dan verloopt een stemming eerlijk.

Als ik de roddels mag geloven, is het ongenoegen onder het personeel enorm. Zeker bij de treinbestuurders/begeleiders, maar ook bij andere groepen. Misschien is Blok 3 Vilvoorde wel een uitzondering op de regel hé :wink: .
mijn mening hebben ze inderdaad gevraagd ja...
door de chef van ACOD mechelen.

Hoe kan het ongenoegen nu enorm zijn bij het personeel van Infrabel?
Heb jij de CAO wel gelezen, voor infrabel staat er niets anders als positief in.....
Steven

Bericht door Steven »

tja dan moet je ook leren verder lezen, kijken of de cao voor iedereen goed is en aanvaarden dat niet iedereen kan akoord gaan met die uitspraak.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die 24-uurstaking gaat niet meer door, aldus de website van het OVS.
Fles

Bericht door Fles »

Patrick schreef:Volgens De Redactie zijn er vanaf maandag 16.06 OVS-"stiptheidsacties".
Ra ra, wat klopt hier niet? :lol:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De verplichte rusttijden kunnen niet altijd en overal nageleefd worden met de dienstregeling nu, in dit geval dus zal men die tijden en andere regels respecteren waardoor er blijkbaar op enkele/vele(?) plaatsen te laat zal worden vertrokken.

Ik geloof dat het onder andere ook vaak bij kopmaken is dat die tijden te kort zijn.
Plaats reactie