Misschien, maar dan hebben ze dubbel zoveel trein en personeel nodig.FLV-FGSP schreef:Om de Brechtpendel vol te krijgen zouden ze er beter een Bredapendel van maken...
Nu kan er een uurdienst geboden met één trein en één ploeg...
Misschien, maar dan hebben ze dubbel zoveel trein en personeel nodig.FLV-FGSP schreef:Om de Brechtpendel vol te krijgen zouden ze er beter een Bredapendel van maken...
Ach ja had men twee stelletjes twee-spannings rubberneuzen dat nieuwe veiligheidssysteem ingebouwd was het ook ok geweest.MIVB-reiziger schreef:En toch blijft het van de pot gerukt. Al die miljarden geïnvesteerd, en wat krijgen we dan? Een boemeltje om het uur, met drie rijtuigen. Terwijl er overal geklaagd wordt over materieeltekort, gaan ze hier even twee splinternieuwe, peperdure en uiterst krachtige locs gebruiken om drie rijtuigen op en neer te rijden voor een paar kilometer.
De bedoeling was om een verbinding Den Haag, Breda, Antwerpen, Brussel te maken (de hogesnelheidstreinen tussen Brussel en Amsterdam zullen niet in Breda stoppen).FLV-FGSP schreef:Om de Brechtpendel vol te krijgen zouden ze er beter een Bredapendel van maken...
Wie gelooft die mensen nog?Trainspotterke schreef:Vergeet niet dat dit allemaal nog "in afwachting van..." is, hé!
De infrastructuur zal wel in dienst komen. Grote Nutteloze werken is al vaak gezegd in dit onderwerp, maar zover zal het niet komen. Er zijn miljoenen ingepompt, en er is vraag naar.Jeroen schreef:Wie gelooft die mensen nog?Trainspotterke schreef:Vergeet niet dat dit allemaal nog "in afwachting van..." is, hé!
Binnen 10 jaar ?Bartjedj schreef:De infrastructuur zal wel in dienst komen.
Er zijn wel meer landen met zulke problemen, zelfs het Nederland met zijn goede bestuur ...Adler schreef:Binnen 10 jaar ?Bartjedj schreef:De infrastructuur zal wel in dienst komen.
Zo iets zou in elk ander land totaal onaanvaardbaar zijn.
Ik ken geen enkel ander Europees project dat 8 miljard euro heeft gekost en dat jaren na de voltooiing er nog steeds ongebruikt bijligt.KB schreef:Er zijn wel meer landen met zulke problemen, zelfs het Nederland met zijn goede bestuur ...Adler schreef:Binnen 10 jaar ?Bartjedj schreef:De infrastructuur zal wel in dienst komen.
Zo iets zou in elk ander land totaal onaanvaardbaar zijn.
Nee, maar er komen ook 32 ritten tussen Amsterdam en Breda bijvoorbeeld en 32 tussen Amsterdam en Rotterdam Dat is al meer dan de 16 ritten naar Brussel.Adler schreef:Ik las trouwens nog iets merkwaardig op de website van HSL-Zuid:
Op weer een later moment worden de nieuwe treinen ingezet die door de vervoerder (NS Hispeed) bij de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda zijn besteld. Deze treinen worden voornamelijk ingezet voor het binnenlands vervoer.
Betekent dat dat de NMBS die rommel niet meer moet hebben? Dat is in elk geval weer iets nieuw dan.
Inderdaad zo heb ik het ook ongeveer begrepen. Die uit Amsterdam zou de Thalys zijn, terwijl die uit Breda een HSA is uit Denhaag.Steven schreef:idd hsa voorziet een veel groter aanbod dan wat de huidige benelux nu voorziet zijnde per uur dat ene ritje brussel amsterdam. in de toekomst als die stellen er dan eens zijn zouden er normaal twee treinen per uur naar brussel moeten komen. eentje afkomstig uit amsterdam en eentje uit breda. de trein komende uit amsterdam zou niet meer in mechelen stoppen (als ik me niet vergis) de trein uit breda zou dan wel in mechelen stoppen (misschien ook in noorderkempen).