Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Het is het eerste dat ik er van lees, en dan nog hier, over die werken op de 50a. 

op de grote affiches stonden de werken op zover ik weet. ik lees die affiches met een volledige samenvatting van de maand al is sneller dan die van de werken individueel.
Gewijzigde (nieuwe) samenstelling voor IC 2216 & 2241. Tot vorige week 10 rijtuigen type M6 waarvan 2 eerste klas, 2 multifunctioneel, 6 tweede klas. Sinds gisteren 1 stuurrijtuig, 1 multifunctioneel, 1 eerste klas & 4 tweede klas.
had gisteren in brussel al iets gelijkaardigs gezien op die relatie. toen ik tussen brussel en leuven onerweg was meende ik ook een stuurrijtuig te zijn tegengekomen. op kop richting genk.
Vandaag met stuurstand in Aalst zien passeren richting Genk, nu lees ik dat hier. 

klopt sinds gisteren rijden die manne van gent er mee naar genk met tijdwinst wegens het niet meer rangeren van kant
Re:
gebeurt elke dag hoor zo is de L trein die om 20u vertrekt uit wondelgem ook met 4 MW41 die 2 laatste stellen zijn dan van de P trein die naar eeklo reedThomas schreef:Ik zag deze ochtend aan de Afrikalaan in Gent dat de Eeklo-Gent bestond uit 4 41's. Terwijl deze soms maar uit 1 of 2 playmobilekes bestaat. Dezelfde overweg is trouwens weer afgesloten tot volgende week vrijdag, met de nodige verkeershinder erbij, file tot voorbij meulestedebrug.
Re: Re:
260689 schreef:gebeurt elke dag hoor zo is de L trein die om 20u vertrekt uit wondelgem ook met 4 MW41 die 2 laatste stellen zijn dan van de P trein die naar eeklo reedThomas schreef:Ik zag deze ochtend aan de Afrikalaan in Gent dat de Eeklo-Gent bestond uit 4 41's. Terwijl deze soms maar uit 1 of 2 playmobilekes bestaat. Dezelfde overweg is trouwens weer afgesloten tot volgende week vrijdag, met de nodige verkeershinder erbij, file tot voorbij meulestedebrug.
Ah, ik passeer daar dagelijks met de auto, maar had die samenstelling nog niet zien passeren.
Vandaag was de samenstelling van IC 2216 & 2241 dezelfde maar dan stuurrijtuig met kop richting Gent.
IC 2236 tot vorige week rijtuigen type M6 waarvan 1 eerste klas, 1 multifuntioneel & 3 tweede klas. Vandaag stuurrijtuig met kop richting Genk, 1 eerste klas, 1 multifunctioneel, 3 tweede klas & 1 'tijdelijk' tweede klas (maar die zijn al van vorig jaar geklasseerd dus daarom tussen aanhalingstekens) totaal 7 rijtuigen.
IC 2236 tot vorige week rijtuigen type M6 waarvan 1 eerste klas, 1 multifuntioneel & 3 tweede klas. Vandaag stuurrijtuig met kop richting Genk, 1 eerste klas, 1 multifunctioneel, 3 tweede klas & 1 'tijdelijk' tweede klas (maar die zijn al van vorig jaar geklasseerd dus daarom tussen aanhalingstekens) totaal 7 rijtuigen.
IC 2216 een tweede klas rijtuig bij, totaal 8, blijkbaar was de vorige samenstelling iets te weinig. Tot nutoe waren er bijna dagelijks wijzigingen, laat ons stellen dat heel wat IC treinen GSP <> Genk gewijzigde samenstelling hebben want anders kan ik hier iedere dag een bericht posten denk ik. 

Betekent de inzet van stuurstanden op de IC-K/serie 2200 ook dat er in Gent en in Genk een kortere keertijd is?
klopt doordat men nu stuurstanden gebruikt moet men niet meer rangeren met de ram en loc met als pluspunt kortere keertijdFLV-FGSP schreef:Betekent de inzet van stuurstanden op de IC-K/serie 2200 ook dat er in Gent en in Genk een kortere keertijd is?
men kan idd korter gaan keren, maar voor de momenten zal er niet echt veel veranderd zijn aan die diensten. uitgezonderd dat men een stuurrijtuig in dienst plaats ipv met een loc rond te rijden. dus voorlopig is de voornaamste besparing op personeel.