Online Treinplanner problemen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
jumper

Online Treinplanner problemen

Bericht door jumper »

Wat is dat de laatste tijd met die site van de NMBS??

In de laatste 2 weken heb ik zeker al 4 of 5 keer deze melding gekregen:

Treinplanner - fout
Geachte klant,

[Serverconnection] Tijdens het zoeken is er een fout opgetreden door een technisch probleem.
[Server] Tijdens het zoeken is er een fout opgetreden door een technisch probleem.

Gelieve uw aanvraag over een paar minuten te herhalen.

Dank voor uw begrip.

Code: S1

Ik erger mij te pletter daaraan.
Hebben jullie daar ook last van? Of heeft men het enkel op mij gemunt?
Groeten
Bartjedj

Re: Online Treinplanner problemen

Bericht door Bartjedj »

Ikzelf heb er geen last van, maar heb het wel al van anderen gehoord.
Nu is dat wel typisch voor periodes rond dienstregelingswijzigingen. Zullen de nieuwe aan het invoeren zijn.

BDJ
Adler

Bericht door Adler »

jumper schreef:Ik erger mij te pletter daaraan.
Hebben jullie daar ook last van? Of heeft men het enkel op mij gemunt?
Ik heb dat eens een hele dag gehad, onbegrijpelijk dat zo iets kan gebeuren !
Fles

Bericht door Fles »

Boeiend :P

Gebruik gewoon www.bahn.de :idea:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Die foutmelding is bijna standaard als je een verbinding vraagt met een bus van De Lijn of de TEC erbij.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gust

Bericht door Gust »

overweg13 schreef:Die foutmelding is bijna standaard als je een verbinding vraagt met een bus van De Lijn of de TEC erbij.
Ik vraag me wel eens af wat de kwaliteitscontrole voorstelt bij Ari. In de uitgebreide zoekinterface kan je aangeven hoeveel verbindingen je wil zien, of hoe snel je wandelt (snel, normale snelheid of langzaan (sic)). Leuke dingen voor de mensen, maar op het resultaat heeft het geen enkele impact. Ik heb het ook altijd weinig doordacht gevonden dat je in de resultaten op de stationsnaam moet klikken om informatie te krijgen, en op de "i" ernaast voor de vertrekstaat. Wat de opties in het menu Verdere informatie betekenen (bij elk ritdetail), blijft een raadsel. En als je kiest voor toon tussenstops, toont de planner voor de grap ook de stations waar de trein niet stopt. Het blijft lachen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat is een standaardsysteem he, van Duitse makelij. DB gebruikt dat ook. Ik denk eerder dat het bij de NMBS minder goed is ingesteld of er wijzigingen zijn gebeurd (of bepaalde data hier niet beschikbaar).
Adler

Bericht door Adler »

Gust schreef:
overweg13 schreef:Die foutmelding is bijna standaard als je een verbinding vraagt met een bus van De Lijn of de TEC erbij.
Ik vraag me wel eens af wat de kwaliteitscontrole voorstelt bij Ari. In de uitgebreide zoekinterface kan je aangeven hoeveel verbindingen je wil zien, of hoe snel je wandelt (snel, normale snelheid of langzaan (sic)). Leuke dingen voor de mensen, maar op het resultaat heeft het geen enkele impact. Ik heb het ook altijd weinig doordacht gevonden dat je in de resultaten op de stationsnaam moet klikken om informatie te krijgen, en op de "i" ernaast voor de vertrekstaat. Wat de opties in het menu Verdere informatie betekenen (bij elk ritdetail), blijft een raadsel. En als je kiest voor toon tussenstops, toont de planner voor de grap ook de stations waar de trein niet stopt. Het blijft lachen.
Alle punten die u aanhaalt zijn inderdaad heel valabel. In de treinplanner van de DB vind je al die rare zaken niet terug. De hele interface is daar veel meer doordacht. Als je bijvoorbeeld op een treinnummer klikt krijg je de details met enkel de stations waar de trein stopt, de nummers van de sporen, een aanduiding tussen welke 2 stations de trein zich momenteel bevindt (bij een trein die op dat moment onderweg is natuurlijk) en eventuele actuele vertragingen.
De software voor de DB en de NMBS is inderdaad alle twee gebaseerd op software van HAFAS maar met een aangepaste interface voor de DB en voor de NMBS. Maar de kwaliteit is inderdaad niet dezelfde.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik heb ook al eens gehad dat de nationale planner van de NMBS mij toonde dat ik een auto moest gebruiken :twisted: :twisted: :roll: :lol:
maar je kunt natuurlijk voor de bus altijd de (lastige) routeplanner van delijn gebruike, daar zitten ook de treinen in, behalve als je naar de ardennen moet.

en je kunt natuurlijk ook de ARI CDrom kopen, die heeft ook alle bussen, zonder problemen :)
Afbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag

Als je de cd-rom gebruikt, wat doe je dan met tussentijdse wijzigingen? Of kun je hem tegenwoordig updaten via het web, zoals je met die van Hafas kunt?
Als er bussen bijkomen, gebruik ik nog het liefst van al de planner van de TEC, ook als het bussen van De Lijn zijn. Best is om alles wat je gevonden hebt achteraf nog eens te verifiëren op de respectievelijke planners.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

vroeger bestond er een abo dienst van aridisc waardoor je tussentijds aanpassingen zoals nu in de zomer gratis thuis gestuurd kreeg. weet niet of deze formule nu nog bestaat.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik heb hem gekocht,
en hij vraagt af en toe een upload te doen,
dus je haalt denk ik altijd de nieuwe wijzigingen binnen
Afbeelding
Gust

Bericht door Gust »

treinbruno schreef:ik heb ook al eens gehad dat de nationale planner van de NMBS mij toonde dat ik een auto moest gebruiken
Dit kan je instellen in de uitgebreide interface, die je bereikt door naast vervoermiddelen op uitgebreid te klikken. Echt logisch is het niet, aangezien de uitgebreide interface over meer dan alleen vervoermiddelen gaat.

In de uitgebreide interface kan je zien dat de standaardwaarden ingesteld staan om eigen vervoer (=auto) voor te stellen over een afstand tot 50 km. Ook niet echt optimaal.

Je kan je niet van de indruk ontdoen dat de NMBS het allemaal niet zo belangrijk vindt.
Fles

Bericht door Fles »

Steven schreef:vroeger bestond er een abo dienst van aridisc waardoor je tussentijds aanpassingen zoals nu in de zomer gratis thuis gestuurd kreeg. weet niet of deze formule nu nog bestaat.
Tegenwoordig koop je voor 6,50 aan ieder groot Duits station de HAFAS-CD met tweewekelijkse updates. EN de dienstregeling van ALLE stations in HEEL europa.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Fles schreef:
Steven schreef:vroeger bestond er een abo dienst van aridisc waardoor je tussentijds aanpassingen zoals nu in de zomer gratis thuis gestuurd kreeg. weet niet of deze formule nu nog bestaat.
Tegenwoordig koop je voor 6,50 aan ieder groot Duits station de HAFAS-CD met tweewekelijkse updates. EN de dienstregeling van ALLE stations in HEEL europa.
Veel stations, maar niet alle. Spanje is bv. zo'n eiland waar de informatie kennelijk slecht wegkomt. Verder waren er tot voor kort maar zo'n 2 updates per halfjaar en sinds kort lijken er maandelijkse updates te zijn.
De online-planner van DB heeft wel regelmatige updates (minstens wekelijks volgens mij).

Groetjes,
Rian
Plaats reactie